1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dus je denkt serieus dat discriminatie alleen uit een kleine groep "hersenloze sjonnies op facebook" komt? Zijn nogal uitspraken die je doet. Vooral knap ook dat je dat voor anderen kunt beslissen. Ik denk dat het veel vaker voorkomt. Dat hoor ik om me heen, dat lees je in de kranten, zie je op tv. Discriminatie is juist niet alleen iemand die hard op facebook wat roept..dat is vooral stil binnen huiskamers.

    Nouja meer omdat ze zich buitenlands voelen. Een andere achtergrond hebben is het probleem niet ik denk dat veel daar juist trots op zijn. Maar dat is wat anders dan je buitenlands voelen of behandeld worden als buitenlander wanneer je hier al zo lang woont.

    Of Denk de juiste partij weet ik niet, maar ze hebben gelijke behandeling iig hoog op de agenda dus ik kan me zo voorstellen dat mensen dat belangrijk vinden en er daardoor op stemmen. Ze hebben 3 zetels dus het grootste deel zal ook op een andere partij gestemd hebben.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Matrix vindt dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je vindt het knap dat Raoul voor andere beslist en daarna doe je exact hetzelfde?


    De rol van de media is hier zo groot. Ozcan Akyol zei dat al goed. Met de peilingen van de PVV, Trump, Brexit werd het beeld geschept dat Nederland vol zat met boze witte mannen die racistisch waren. Dat beeld is nu flink gematigd. Ik geloof aan de hand van deze verkiezingen niet dat de Nederlandse huiskamers vol met discriminerende huisvaders zit eerlijk gezegd.
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vroeg waar jij je op baseert (Facebook bv), ik heb nergens gesuggereerd dat ik zelf denk dat het alleen maar vanaf Facebook kwam dus je opmerking slaat nergens op kerel. Je vindt het knap dat ik voor andere kan beslissen maar vervolgens doe je hetzelfde, pot verwijt de ketel.
    Ik stel alleen dat het grootste deel WEL de mensen met migrantenachtergrond accepteert, want ja dat hoor ik van mensen om mij heen, lees je in de kranten en zie je op tv.
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    dubbelpost
     
  5. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Jij hebt gesproken! Dat is onder andere de reden dat ik (en vele anderen die ik ken) op Denk hebben gestemd.
     
    Matrix, L.A. en Tyrant vinden dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik heb facebook helemaal niet genoemd dus ik snap niet zo goed waarom je daarmee aankomt dan. Dan reageer ik erop en slaat mijn opmerking nergens op. Wat probeer je dan precies te zeggen? Ik had er ook al op gereageerd want ik zie het hokjesdenken overal om me heen.

    Jij bent van mening dat de meerderheid mensen met een migratieachtergrond 100% ziet als Nederlander? Waar baseer jij dat op dan?

    Ik beslis niet voor anderen. Ik ga af op wat ik van anderen hoor/lees/zie. Raoul zegt ach dat is maar een kleine groep, discriminatie is helemaal geen probleem. Dát is voor een ander beslissen.

    Ja bagatelliseer het maar weer door er een grao van te maken. Niemand hier zegt denk de perfecte partij of oplossing tegen hokjesdenken is. De mensen in het artikel geven aan waarom ze op Denk hebben gestemd. Dat is met name een gevoel. Dat is hun goedrecht in een democratie. Of zij de sleutel tot oplossing hiervan hebben is een andere vraag maar blijkbaar voelen ze zich niet gehoord door de huidige partijen.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    fredfenster en Oujdi vinden dit leuk.
  8. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Best wel irritant om constant op je roots aangesproken te worden. Deze vraag zullen ze nooit aan andere partijen stellen, daarom is het begrijpelijk dat hij media niet te woord wil staan.

    Moet je nu overal afstand van nemen? Van Assad? Van ISIS? Van terroristen? Dat is vanzelfsprekend, ernaar vragen suggereert dat je het er mogelijk mee eens bent. Ik zou helemaal geen antwoord hebben gegeven.
     
    fredfenster, L.A. en Tyrant vinden dit leuk.
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Je reageerde niet, je legde mij woorden in de mond die ik nooit heb uitgesproken.

    Gaan we nu ook al beginnen in percentages. Ik zie hem als 56% Nederlander, hem als 79% en hem als 99%? Je bent inwoner van Nederland of niet (mijn mening).
    Geef ik net aan in mijn post joh, ik baseer me op hetzelfde als jij (mensen om me heen, krant, tv).
    Ben jij dan van mening dat meerderheid van de mensen met een migratieachtergrond niet als 100% Nederlander worden? Dan klinkt Nederland wel echt heel heel, heel racistisch, dan is het bijna dat mensen met migratieachtergrond elkaar niet als 100% Nederlander beschouwen.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zoals ik het lees doet Raoul eerst een uitspraak over hoe hij discriminatie hoort/leest/ziet en daarna doe jij een uitspraak hoe jij discriminatie hoort/leest/ziet.
    Raoul zegt dat het een kleine groep is en jij denkt dat het een grotere groep is.


    Ik zeg dat niet dat één van jullie beslist hier voor anderen, maar ik vind het raar dat je Raoul aanvalt op basis van zijn waarnemingen maar zelf diezelfde methode hanteert.
    Sterker nog, jullie vallen beide in dezelfde valkuil.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Juist met hoe Kuzu in de hele Turkije rel heeft gereageerd is het toch wel logisch dat hem ook naar Sebrenica wordt gevraagd. Ik snap opzich wel dat hij niet wil antwoorden maar dat had puur met de verkiezingen te maken. Want welke stelling hij ook had genomen, hij had er kiezers mee verloren

    Neemt niet weg dat hij als Nederlander de beschuldigingen van Erdogan gewoon had moeten veroordelen
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Eens dat je op deze wijze niet overal afstand van hoeft te nemen. Maar als Turks-Nederlandse politicus die in de kamer wil komen (en het nu ook komt) mag je toch wel een reactie verwachten als een dergelijke simpele vraag je logischerwijs gesteld wordt.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat ben jij een droeftoeter zeg.
    We zeggen dingen op dezelfde manier maar jij beslist niet voor andere en ik wel. Ik heb nergens voor iemand een beslissing genomen maar oké. Vervolgens zeg ik dat ik van mening ben dat minderheid van de inwoners, mensen met migrantenachtergrond niet als Nederlander zien (wat ik al triest vind) en daar beslis jij uit dat ik discriminatie geen probleem vind?
    Serieus kerel, ik dacht dat er wel redelijk discussie te voeren was met jou maar dit betuigt van geen enkel niveau.
     
  15. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Jij was toch PVV-er in hart en nieren? Wat vind je van het feit dat veel pvv aanhangers en/of stemmers roepen dat er met stembiljetten zijn gesjoemeld? Dit heb ik de afgelopen dagen vaak gelezen op 'feesboek' onder andere op Powned en Telegraaf.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Als je niet snapt dat DENK eerder wordt gelieerd aan Turkije dan aan Syrië moet je even wat vaker je tv aanzetten
     
    Tim en Rampage vinden dit leuk.
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat zijn mensen die de uitslag maar niet kunnen verkroppen. Als je hebt gezien hoe deze mensen hun commentaar geven? Of de conciërge de schuld geven van fraude? Ik geloof overigens dat er maar een handjevol (1 hand in dit geval) PVV stemmers hebben geroepen dat er fraude is gepleegd. Tja, je moet wat he? Kansloos volk.

    @Tyrant
    ... hij weet niet wat 'ie ervan moet DENKen :+

    Get it ... DENKen? ...
     
  18. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Nee dat hoeft zeker niet als gewone burger. Ik zou dat ook niet doen als ik een migratieachtergrond zou hebben. Maar als Nederlandse politieke partij moet je dat in mijn opinie wel doen. Alle andere partijen in Nederland hebben daar, ondanks dat het aan hen ook niet is gevraagd, zich over uitgesproken. Alleen Denk niet en dat ruikt gewoon naar het niet durven of willen afvallen van Turkije en dat is in mijn ogen echt kwalijk. Je bent in Nederland en niet in Turkije.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Goede oplossing om te zeggen dat er met iemand geen discussie te voeren valt maar je post te beginnen met "wat ben jij een droeftoeter" :*).

    Ik beslis niet dat JIJ persoonlijk discriminatie geen probleem vindt, maar je gaf toch aan toch een meerderheid van de Nederlanders mensen met een migratieachtergrond als 100% Nederlander ziet? Stap je dan regelmatig een moskee binnen en hoor je van de mensen dat ze zich volledig als Nederlander behandeld voelen of hoe doe je dat?
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  20. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Kuzu is geboren en getogen in Nederland. Volgens mij is hij een Nederlander? Omdat zijn ouders toevallig uit Turkije komen moet hij elke scheet wat Erdogan laat, verantwoorden? DENK is géén AKP. ;)
     
    fredfenster, Tyrant en L.A. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina