1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Zou het van GL zelf ook niet verstandig vinden, als die met Klaver nu 4 jaar goed in de oppositie presteren gaan ze verder groeien en is een links kabinet niet ondenkbaar. GL moet wel veel concessies doen.

    Vanuit de andere partijen snap ik het wel gezien CU nog vrij terughoudend is.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zou het serieus dom vinden als GroenLinks in het kabinet gaat. Links en Rechts gaan nou eenmaal niet samen en volgens mij is de nederlaag die de PVDA heeft geleden afgelopen verkiezingen daar het beste voorbeeld van.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hahaha ... het is weer zover. Die verkennings-gesprekken en dat moddergooien. Wat een absolute poppenkast is het toch ook. Dan ga je straks een coalitie vormen met partijen die het eigenlijk niet eens zijn met elkaar en klapt de boel weer.

    Kan niet wachten :)
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    precies, daarom verbaasde deze coalitie mij nogal. Denk dat de achterban hoe dan ook teleurgesteld gaat zijn (van welke partij dan ook)
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het zijn nog maar gesprekken toch, niets zeker.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Als CU echt niet mee wil doen is dit zo'n beetje het enige kabinet wat ik zie zitten eigenlijk.. Dus moet D66 hun euthanasie punt maar even in de ijskast zetten. Dan gedoogsteun van SGP.

    Of je moet paar staatsidioten erbij betrekken zoals Denk/FvD of je gaat vol over links.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vol over link? Hoe gaat dat uitzien? Aangezien CDA niet met links gaat (zeggen ze) en PvdA niet in kabinet wil en in oppositie partij weer willen opbouwen (zeggen ze)
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik hoop dan maar op een liberaal-progressief "klimaatkabinet". Doe dan PvdD erbij en laat GL-PvdD klimaat aanpakken, en VVD-CDA integratie.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    In 1 coalitie..? Vind CDA en VVD ook niet echt een liberaal progressief kabinet :p

    PvdA, CDA, SP, D66, GL misschien?
    CDA gaat natuurlijk veel liever in een rechts kabinet zitten.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Daarom. Bovenstaande gaat er (hopelijk) niet komen.
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik moet zeggen, de nieuwe Tweede Kamer is nu al een stuk vermakelijker geworden!
    ( of dat positief of negatief is laten we maar even in het midden )



    Hahaha baas.



    :F: cringeworthy
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Baudet is wel geinig ja, vind het wel een frisse wind.

    Leuke speeches verder eigenlijk wel. Dat begin van Agema :D
    Ze snapt alleen democratie niet.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als we toch bezig zijn, vond deze ook wel mooi en dan met name de laatste minuut.
     
    Jorrie en L.A. vinden dit leuk.
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Kuzu...

    Ik hoor hem al klagen in de Albert Heijn als hij voor de zoveelste keer in een langzame rij staat.
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Formatiebesprekingen VVD, CDA, D66 en Groenlinks vastgelopen.

    Benieuwd welke combi er nu gemaakt gaat worden..
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Schippers zei dat alle belangrijke onderwerpen aan bod waren gekomen en dat het al niet lukte om dáár uit te komen. Zodoende zouden we dus niet eens weten hoe het zou gaan op "andere onderwerpen zoals klimaat" (dat citeer ik letterlijk).

    Ik vind het zorgwekkend dat zelf met GL aan tafel het klimaat blijkbaar niet een van die 'belangrijke thema's' was.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  17. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik dacht dat ze meer bedoelde dat het nu is vastgelopen op migratie maar dat ze niet kon zeggen of het los van migratie anders wel was gelukt of dat het dan alsnog was vastgelopen op iets als het klimaat. Volgens mij bedoelde ze niet dat klimaat een minder belangrijk onderwerp was in de besprekingen.
     
    RaouLioo en Matrix vinden dit leuk.
  18. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Wat ben ik blij met dit nieuws. Geen Groenlinks in de regering. Wat een opluchting!
     
    Sonny en bulletproof010 vinden dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    http://www.dumpert.nl/mediabase/7137187/c56a016b/thierry_waar_staat_dat_baudet.html

    Aan Arib hebben we een goeie.

    Maar even alle gekheid op eens stokje. Ik ben echt benieuwd wat voor kabinet er gaat komen. Kan me nauwelijks voorstellen dat dit voor de zomer haalbaar is. PvdA wil niet, D66 wil niet met CU, SP wil niet met VVD, niemand wilt met PVV en D66 wil niet de meeste linkse partij in het kabinet zijn (logisch).
    Oplossing van The Da Vinci Code was makkelijker.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ben benieuwd wat de reden is dat D66 niet met CU wil. Dat zal die euthanasie kwestie zijn lijkt me.
    Pechtold gebruikt dat nu nog als wapen in de strijd, in het VVD/CDA/D66/CU formatie heeft hij nu de volledige macht.

    Mijn voorspelling is dat hij nog wel over de brug komt qua euthanasie en dan een andere gebied meer inspraak krijgt, zoals EU of onderwijs.
    Prima.
     

Deel Deze Pagina