De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Een aantal Oudgediende over hun top ?
    Alleen Sneijder toch?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nou nou nou.. Ok, we zijn niet meer het Nederland dat de finale haalda, maar hallo, we hebben het over een WK. Dit Nederland heeft meer kwaliteit dan een IJsland ofzo hoor. Je hebt alleen een trainer nodig die er alles uit haalt en een groep die daar in geloofd. Ik kan me niet ontrekken aan de gedachte dat die gasten al vanaf dag 1 dachten... Danny Blind? WTF?

Maar we moeten niet doen alsof we alleen maar koekenbakkers hebben... Robben is na Messi en Ronaldo de beste voetballer op de velden, je hebt de topscorer van Europa en Ajax staat kwart finale EL, en nog handjevol spelers die in het buitenland nu best goed doen.
    Alleen tja.. Gaat ie de Ligt neerzetten omdat je geen 2 linkspoten in het centrum wil. Dat is echt serieus de grootste bullshit ooit hoor. Alsof dat enorm veel verschil maakt.

Het viel echt weer terug, en sorry dat ik het zeg, in een Ajax kliekje. Die hele mentaliteit is echt ruk. En kijk ook eens wie de opvolger moeten selecteren. Eén of andere zakenkerel Deccoseux genaamd samen met niemand minder dan Hans fucking van Breukelen. :')

Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
    RaouLioo en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Messi komt nu voor NL uit? :+

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ze willen van Gaal als adviseur bij de zoektocht. Weet alleen niet of het daar beter van wordt.

Sta opzich best wel open voor een buitenlandse bondscoach.Denk dat een frisse en onbeinvloede blik op het Nederlandse voetbal het team wel goed zou doen

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Oh heeft die Bas Dostgod alweer ingehaald?

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    ... nee.

Een buitenlandse coach? En aan wie zit je dan te denken? Een Rainieri? Die naam zie ik constant voorbij komen.
    Please, gewoon niet. Dan doe je afbreuk aan het Nederlands voetbal. Een beetje eigen identiteit houden zou fijn zijn.

Je moet alleen niet zo harken op dat Nederlandse rondtikken. Leer eens een keer een andere speelstijl te hanteren. Dat rondtikken kent iedereen nu wel.

Wat er nu bij Oranje op het veld staat doet echt niet onder voor de selectie die we in 2014 hadden. Ook in 2014 waren er twee van de (grote) drie over hun top heen. Enkel Robben is nog in goede vorm maar ook daar win je geen wedstrijden mee.

Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Een NL trainer heeft voor mij uiteraard ook de voorkeur maar wie moet het worden? Koeman en de Boer lijken mij dan qua ervaring en staat van diensten de einige echte opties maar ik betwijfel of die het gaan doen. Dan kom je al snel uit bij types als een Ron Jans,Cocu etc en dan vind ik ook dat je als KNVB iig de optie voor een goede buitenlandse trainer open moet houden. Moet er uiteraard wel eentje zijn die hier een beetje in de cultuur past dus een Rainieri zou voor mij ook geen goede candidaat zijn. Zou zo uit mijn hoofd trouwens geen (realistische) buitenlandse trainer kunnen opnoemen die ik het wel zou willen zien doen

8. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ron Jans zou wel baas zijn!

Op één of andere manier heb ik een enorm zwak voor die vent.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dat heeft de laatste binnenlandse coach al gedaan.

Maar sowieso, de hele KNVB is stuurloos atm. Focus maar op 2020.

Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Helemaal met je eens. Echter zou je niet af moeten stappen van de Hollandse School. Maar het zou fijn zijn als we niet constant terugvallen op dezelfde speelstijl. Want keer-op-keer word het pijnlijk duidelijk dat dat een zwakte is.

Als je na het WK 2014 ineens een Duitse structuur probeert te hanteren, een coach aanstelt die niet met de grote jongens kan omgaan (Hiddink, zoals in '98) ... dan weet je gewoon dat het fout gaat lopen. Als je dan Danny Blind naar voren schuift, die geen enkel groot succes heeft geboekt bij een club, dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Dit had al veel eerder moeten gebeuren want nu is het gewoon zeker dat je het WK2018 misloopt.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waarom dan per se een Nederlander als coach?

Open deur is niet dicht :p

12. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind dat altijd een moeilijke discussie. Laat ik het zo zeggen; het zijn prof's. Allemaal. Dan mag je verwachten dat ze ook professioneel omgaan met een bepaalde trainerskeuze. Jouw aanname (Danny Blind, WTF!) voet mijn gedachte dat het merendeel van de spelers over de paard getilde pubers zijn zonder een gedegen verantwoordelijksheidgevoel. Daarom heb ik altijd een enorme bewondering voor Kuyt. Die gaat er wel altijd voor. Wat je ook ziet aan zijn carrière. Die is veel verder gekomen dan je puur op zijn kwaliteiten zou verwachten.

Enne, Robben na Messi en Ronaldo momenteel de beste? :eek: Let's agree to disagree...

Je kunt het ook anders benaderen. Kijk bij welke clubs de huidige selectie speelt (en hoe vaak ze in de basis staan). Kijk dan naar onze selectie van 10 jaar geleden. Of naar de huidige selectie van België. Of Spanje. Etc. Dat zegt eigenlijk alles. We hebben de spelers niet.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je gaat het team nu weer vergelijken met Spanje.
    Maar op een WK lopen ook teams als Honduras, Griekenland en Noord fucking Korea. Dan mag je toch wel verwachten dat wij daar bij zijn?! Als je daar al niet de spelers voor hebt...

Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Laat Bielsa maar komen.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Onze spelers zijn toch nog niet zo heel slecht. Wat Rampage zei, ongv zelfde niveau als toen met het WK in 2014, toen werden we fucking derde. Waarom ging het toen wel goed en nu zo fout? Kwam dat echt allemaal door Van Gaal?

Waarom worden trouwens spelers als Van Persie, Huntelaar en Nigel de Jong niet meer opgeroepen? Stellen die dan nu echt geen ene reet meer voor? Je kan me toch niet vertellen dat die beter dan een Dost of een De Ligt zijn?

RemcoM vindt dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Van Persie heeft ruzie met Blind. Vond z'n Twitter bericht gisterenavond echt geniaal.
    Huntelaar speelt amper tot niet bij Schalke 04 ... dat komt overeen met de selectie procedure van Blind.
    Nigel? Tja, die is al een tijdje niet meer in the picture bij Oranje. Zou je goed kunnen gebruiken, ondanks z'n leeftijd.

Een de Ligt is een prima verdediger bij Ajax. Echter laat je zo'n mannetje ervaring opdoen in een wedstrijd die er niet toe doet. Niet tijdens een belangrijke pot. Die 0-1 is misschien zijn fout maar dat had een de Vrij of Hoedt ook kunnen overkomen. Dat er zo slap bijgesprongen word door Martins Indi vind ik erger. Verder zal een RvP of Huntelaar hetzelfde probleem hebben .. als de vleugels bij Oranje onschadelijk worden gemaakt is er ook geen gevaar door een spits. Dat doet elke tegenstander nu en Oranje weet zich geen raad met tegenstanders die compact staan of massaal verdedigen. Alles gaat maar over die ellendige vleugels. Een ander type spel aanleren zou fijn zijn.

Dan gaat hij na de rust een Wijnaldum eruit halen en straft hij de Ligt voor z'n fout. Waarom haal je in godsnaam Strootman er niet uit? Waarom start je met Promes terwijl een Depay weer een beetje ballen begint te tonen?

Als je van de 17 gespeelde wedstrijden er maar 7 wint ... mja, dan had je als KNVB eerder in moeten grijpen. Koeman die komt niet, die gaat de rotzooi niet opruimen. Van Gaal stapt het trainerschap niet meer in, Rijkaard ook niet. Een buitenlandse coach? Wie? Mourinho? Conte? Wenger? Rainierie? Liever niet, die heeft 1 succesje gehad.

Er zal een naam moeten komen i.v.m sponsorgeld.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat is dit nou voor relativering. In welk sterrenstelsel is die 0-1 eerder te verwijten aan Bruno dan aan de Ligt? 8)

De Ligt heeft nog niks bewezen. Prima verdediger bij Ajax? Hoe the fuck kun je dat nu al weten? Jongen heeft 3 wedstrijden gespeeld waarvan hij tegen Excelsior het kampioenschap voor ze heeft verspeeld.

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Prima verdediger bij Ajax staat niet gelijk aan een prima verdediger bij Oranje. Kut. Vind hem in die 3 wedstrijden met ballen spelen. 17 jaar he? Houd dat in je achterhoofd. Dat Blind hem opstelt is ... mja.

En heb je dat drafje niet gezien van Martins Indi toen de Ligt wat moeite had met z'n man? Dat was overigens voor elke speler op 'et veld. Niemand gaat voor elkaar door het vuur.

19. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    14 wedstrijden heeft hij in Ajax 1 gespeeld.

Waarom zegt iedereen steeds 2 of 3 wedstrijden. 8)

Tegen Standard, Panathinaikos en Kopenhagen-thuis speelde hij gewoon ijzersterk en vrijwel foutloos. Tegen Willem II en Heracles scoorde hij ook.

Tegen Kopenhagen-uit, Excelsior en nu dus tegen Bulgarije blundert hij ja.

Als ik puur naar zijn spel kijk kan ik enigszins wel begrijpen dat hij is opgeroepen (al heeft een 17-jarige natuurlijk niks te zoeken in het grote Oranje). Alleen moet je zo een jongen nooit laten debuteren in zo'n belangrijke wedstrijd. Had hem dan minuten gegeven tegen Italië. Dat is een oefenduel, kan hij lekker vrijuit voetballen, en in oefenduels mag en kan je gewoon fouten maken in principe.

Die gast speelt normaal gesproken met Oranje U-19, speelt zijn interlands op een veld van een hoofdklasser. En nu komt ineens dit op hem af. Die fouten zijn niet goed te praten. Maar Blind had hem nooit in deze situatie mogen brengen.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    14, 3, het is iig amper ervaring.

Ik geef ook niet de schuld aan de Ligt hé, maar het wordt nu gedaan alsof het de nieuwe Zidane is maar Blind hem nooit had mogen laten spelen...

Deel Deze Pagina