Hoezo staat de XBOX droog dan? Omdat de PS4/PS4Pro een game zoals Horizon Zero Dawn heeft? Een game die geweldig oogt, speelt en alle lof ontvangt die het verdient? Kwa graphics lopen de consoles nagenoeg gelijk met hier-en-daar een minimaal verschil in performance. Toen de PRO werd aangekondigd was iedereen er lyrisch over en die bracht toch ook geen exclusives met zich mee?
Dat Microsoft de plank heeft misgeslagen m.b.t de One is een understatement. Het hele concept is gelukkig op de schop gegaan maar de schade was toen al gedaan. Laten we hopen dat de Scorpio dat anders aanpakt.
Datzelfde geld toch voor PlayStation? Horizon Zero Dawn, prima toevoeging maar dat is een pure singleplayer game terwijl het gross van de mensen nog steeds MP boven SP prefereren. Als je de SP gedaan hebt is het, voor mij, klaar. Je post "stinkt" ook naar persoonlijke voorkeur en dat is niet erg. Maar voor beide consoles geld bovenstaande. Er is nu, voor mij (afgezien van Destiny) geen enkele game die mij overtuigd een andere console te kopen.
Anyway, God of War komt nog. Final Fantasy is op de XBOX te spelen en de zut aan multi-platforms draaien op de One en PS4 nagenoeg hetzelfde. Uncharted is ook een exclusive maar daar hoor je 2 a 3 maanden na release ook geen zak meer over. Grafisch allemaal schitterend maar die games bloeden over het algemeen dood. In de zin van, geen replay-value.
Allemaal prima om de XBOX te bashen omdat het ding je niet bevalt maar kom dan op z'n minst met degelijke argumenten aan i.p.v "het ontbreken van exclusives" geneuzel. Want dat slaat kant noch wal. En de XBOX bloed dood? Nee hoor. Zoek eens op Google hoe Sony ervoor stond voor de PS4 gelanceerd werd.
Ze onthullen nu de hardware en laten zien wat het ding allemaal kan. Dikke prima. Microsoft heeft al aangegeven (ome Phil in ieder geval) dat E3 draait om games en niet om het onthullen van een console.
Laatst bewerkt: 5 apr 2017
Maddmonkey vindt dit leuk.