1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat voor goede games zoals die heeft Xbox dan nu?

fredfenster vindt dit leuk.
  2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik snap daarom de (technische) aankondiging van deze week ook niet echt.Door het gebrek aan goede exclusives denk ik dat er vrij weinig hype op het moment voor de Scorpio is. Zou het beter hebben gevonden als ze de Scorpio eerst op de E3 met wat toffe games hadden onthuld en dan een week later een uitgebreid technisch verslag op Digital Foundry ipv andersom hoe het nu waarschijnlijk gaat gebeuren

Mallakai, Daz, Lethal AK47 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Wat vind jij er dan van? Post dan iets waarover we kunnen duscussieren of reageer gewoon niet

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    De Xbox is aan het doodbloeden en komen ze met eigenlijk een nieuwe PC. Killer hardware! Leuk, maar laat eerst zien wat voor toffe games je in petto hebt. Ik doe niet bashen, ik ben gewoon realistisch. Ik game al sinds er game consoles bestaan en ik slinger vrijwel nooit meer de Xbox aan omdat er gewoon geen boeiende games zijn. Ooit als ik thuiskwam van werk ging meteen de Xbox aan en lekker knallen. Van het clubje waar ik altijd vast mee aan het gamen was precies hetzelfde. Totaal uitelkaar gevallen door de One en de kutgames. Jammer gewoon. Maar goed, ik zal positief blijven... misschien wordt het nog wat! :+

Mallakai vindt dit leuk.
  5. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Gewoon PS4 kopen, alle problemen opgelost :+.

MAD 1976, Mallakai en fredfenster vinden dit leuk.
  6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hoezo staat de XBOX droog dan? Omdat de PS4/PS4Pro een game zoals Horizon Zero Dawn heeft? Een game die geweldig oogt, speelt en alle lof ontvangt die het verdient? Kwa graphics lopen de consoles nagenoeg gelijk met hier-en-daar een minimaal verschil in performance. Toen de PRO werd aangekondigd was iedereen er lyrisch over en die bracht toch ook geen exclusives met zich mee?

Dat Microsoft de plank heeft misgeslagen m.b.t de One is een understatement. Het hele concept is gelukkig op de schop gegaan maar de schade was toen al gedaan. Laten we hopen dat de Scorpio dat anders aanpakt.

Datzelfde geld toch voor PlayStation? Horizon Zero Dawn, prima toevoeging maar dat is een pure singleplayer game terwijl het gross van de mensen nog steeds MP boven SP prefereren. Als je de SP gedaan hebt is het, voor mij, klaar. Je post "stinkt" ook naar persoonlijke voorkeur en dat is niet erg. Maar voor beide consoles geld bovenstaande. Er is nu, voor mij (afgezien van Destiny) geen enkele game die mij overtuigd een andere console te kopen.

Anyway, God of War komt nog. Final Fantasy is op de XBOX te spelen en de zut aan multi-platforms draaien op de One en PS4 nagenoeg hetzelfde. Uncharted is ook een exclusive maar daar hoor je 2 a 3 maanden na release ook geen zak meer over. Grafisch allemaal schitterend maar die games bloeden over het algemeen dood. In de zin van, geen replay-value.

Allemaal prima om de XBOX te bashen omdat het ding je niet bevalt maar kom dan op z'n minst met degelijke argumenten aan i.p.v "het ontbreken van exclusives" geneuzel. Want dat slaat kant noch wal. En de XBOX bloed dood? Nee hoor. Zoek eens op Google hoe Sony ervoor stond voor de PS4 gelanceerd werd.

Ze onthullen nu de hardware en laten zien wat het ding allemaal kan. Dikke prima. Microsoft heeft al aangegeven (ome Phil in ieder geval) dat E3 draait om games en niet om het onthullen van een console.

Laatst bewerkt: 5 apr 2017
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mwah als er wat toffe games komen en als de singleplayer games zoals een RDR2 er echt veel beter uitzien op de Scorpio ben ik best wel geïnteresseerd (als de prijs op max €400-500 gaat zitten)

Servantes, fredfenster en Maddmonkey vinden dit leuk.
  8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Waarom zit dan heel NL/Europa aan de Playstation? PS heeft op dit moment idd titels als Horizon Zero Dawn, Uncharted 4, straks idd ook nog God of War. Stuk voor stuk games die toch echt wel 'next gen' zijn en succesvol zijn/worden. Echte system sellers. Xbox heeft..uhm..tsjah. Halo 5, Quantum Break, Halo Wars, Sunset Overdrive, zijn stuk voor stuk niet echt hele populaire toppers ofzo.

Het gros van de mensen prefereren nog steeds MP boven SP? Waar haal je dat vandaan? Uncharted verkocht als een beest, zelfde als Horizon Zero Dawn. De nieuwe Zelda is ook een groot succes. Allemaal toch echt SP ervaringen.

Wat heeft een Google zoekopdracht over hoe Sony ervoorstond voor de PS4 gelanceerd werd te maken over de uitsprak dat de Xbox nu dood bloedt? Je kan het toch niet ontkennen dat MS nu wel echt een nieuwe IP mist?

Mallakai, Daz, Killamonkey en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is voor iedereen anders. Niet iedereen hoeft exclusive games om een nieuw systeem te kunnen waarderen.

Er werd trouwens 3 jaar geleden (toen de Playstation krachtiger was/games beter afspeelde) niet ingegaan op exclusieve games. Vind het wel grappig dat als de rollen straks omgedraaid zijn, Xbox verwijten krijgt over de hoeveelheid exclusives om het systeem te verkopen nu Playstation simpelweg een fantastisch jaar meemaakt qua exclusives.

Ik heb dan ook zeker oren naar een scorpio met de voor mij betere interface en elite controller die superieur is aan de Playstation controller met multiplayer games.

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    1. Allemaal prima games waar je nu al "minder" over hoort omdat de hype alweer is gaan liggen. Nogmaals, het is persoonlijke voorkeur en natuurlijk dikke prima dat deze games het goed doen voor de console. Echter ben ik niet van de SP games ... daar ben ik meestal snel op uitgekeken. Vandaar ook de persoonlijke voorkeur. (En dat komt dan van iemand die een PS 1 t/m 3 heeft gehad). Een game als God of War zou ik ook wel willen spelen ... maar dat wil niet zeggen dat ik hiervoor een PS4 aan zal schaffen. Zit prima bij m'n XBOX One en mis games zoals Horizon Zero Dawn, God of War etc. niet. En een constante aanvoer van "exclusive" games heb je ook helemaal niet op de PS4. Ook de PlayStation moet het hebben van multi-platforms. Dat kan je niet ontkennen. Genoemde exclusives vallen misschien onder de term system-sellers maar dat doen multi-plat's ook :)

2. MP > SP. Persoonlijke voorkeur. Ik kan me heerlijke vermaken met MP games zoals Destiny, Call of Duty, Battlefield, Titanfall ... sure, die hebben ook een SP en daar kan je je ook prima in vermaken maar de multiplayer maakt die games. Ik heb het ook niet over verkoopcijfers van games die jij opnoemt. Uncharted is een sequel of de vorige 3 die ook succesvol waren... lijkt me logisch dat als je nu een geweldige sequel uitbrengt met Next-Gen graphics dat dat bij je publiek wel binnenkomt als zijnde "MUST HAVE". Datzelfde heb ik nu met Destiny 2 i.c.m de XBOX Scorpio.

3. Sony stond aan de rand van de afgrond voor de release van de PS4. Mede dankzij het succes van hun console (en de PS4 Pro) zijn ze weer opgekrabbeld en een prima concurrent van Microsoft. Microsoft heeft de XBOX 360 vs PS3 oorlog gewonnen.

PS4 = 399,- met betere specificaties en een uitgestippeld pad wat er gaat komen.
    XBOX One = 499,- met mindere specificaties en de nadruk word gelegd op home-entertainment.

Nu wint Sony de PS4 vs XBOX One slag.

Is dat erg? Nee. Maar ga niet doen alsof een generatie "dood bloed" omdat er geen exclusives zijn. Dat gaat nergens over.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Welke exclusives (op shooters na) had de Bone dan?

12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik betwijfel die prijs, maar vraag mij ook af hoeveel er wel gevraagd kán worden. Bij 600+ haken denk ik heel veel mensen af

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Wat verwacht je nog erover te horen dan? Uncharted en Horizon Zero Dawn was zieke aandacht voor. HZD haalde zelfs het Nederlandse algemene medialandschap (als een game dat flikt, ja dat zegt wel wat). Wat wil je er nu nog over horen? Het zijn SP games. Als broodjes over de toonbank gevlogen. Miljoenen sales gehad. Wanneer is de laatste x dat de Xbox dat heeft geflikt of in de spotlight staat? Je persoonlijke voorkeuren zijn duidelijk maar je bracht het als argumenten voor je standpunt waarom we niet mogen bashen op Xbox. Overigens heeft MS de X360 vs PS3 oorlog niet echt gewonnen, dat is gewoon gelijkspel. De Xbox is op dit moment wel aan het doodbloeden imo. In Amerika is de console nog enigszins populair maar hier hoor je niemand erover en al helemaal niet in Azie.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ja denk zelf ook dat hij 600+ gaat kosten en ben bang dat ze zich daar mee zelf uit de markt gaan prijzen. Met €500 kun je nog beargumenteren dat hij wel een een stuk krachtiger als de PS4 Pro is. Bij 600+ valt dat argument imo weg omdat de prijs dan ook totaal niet meer te vergelijken is

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat MS een kut launch had met een slechte message en in veel landen de Xbox One pas later kwam.

Rampage vindt dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Horizon Zero Dawn is van Guerilla Games, een NEDERLANDSE game ontwikkelaar. Go figure :) En super fijn dat Uncharted 4 drie jaar nadat de PS4 uit was gereleased werd. Horizon Zero Dawn 4 jaar later. Killzone : Shadowfall werd ook matig ontvangen. Echt @Reckuuza, gaat nergens over. Net alsof doen alsof deze exclusives alles doen veranderen? Zeiken op XBOX Exclusive Titles terwijl PlayStation pas jaren later met kaskrakers komt. Mja. Fair enough. Het "exclusive" aanbod in het begin van de PS4 was net zo gortig maar daar hoor je niemand over.

En Microsoft heeft de "oorlog" wel degelijk gewonnen. Niet met grote cijfers, maargoed. En bashen op de XBOX is prima ... maar weet dan tenminste wel waar de fuck je het over hebt.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    En er ook na de tijd voor de "neutrale" gamer er geen reden was om de X1 boven de PS4 te kiezen

Daz vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    @Hyb: ja true, maar als ze dat nu 's willen fixen laten ze dan eens komen met wat echte goede nieuwe games, echte system sellers. Sony komt nog met de nieuwe God of War, veelbelovende Spiderman, die gekke Zombie game, nieuwe game van Uncharted ontwikkelaar, exclusieve deal met Bungie, onze eigen ontwikkelaar, man die hebben zoveel goede studios in hun zak. Wat heeft MS? Remedy, 343, Rare? Wat is Remedy aan het doen? 343 Halo? is allang geen succes meer sinds Bungie weg is. Rare? Sea of Thieves? Serieus?

Weet jij dan wel waar de ...fuck.. je het over hebt? Gewonnen? Met welke cijfers? Wat lul je allemaal? Jij begint hiermee. En true that, maar neemt niet weg dat het een enorm succes was.

Laatst bewerkt: 5 apr 2017
  19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Enige dat ik nog wil zeggen, is dat de scorpio voor een specifiek publiek is. Niet Harry die kijkt welke Mario hij op een console kan afspelen of Spyro toevallig erop af te spelen is. Nee, die gaan voor een PS4 of Xbox one S bundel voor 200 euro. Daarom denk ik niet dat een exclusive of 2 verandering aanbrengt in wel of geen interesse voor deze console.

Rampage vindt dit leuk.
  20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben blij dat mijn focus niet zo op exclusives is echt. 9/10 games die ik speel zijn multiplatform.

AntraXxX en Rampage vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina