[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Huh?
    Er was sprake van 3 bommen met metalen pinnen die op afstand tot ontploffing konden worden gebracht.

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ohja. Dan is het wel een aanslag.

Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Mja slecht uitgevoerd. Ten eerste hadden ze wel geluk. Er was zo'n metalen pinnetje in een hoofdsteun gevonden, gaat die je hersenpan in is het game over. Daarnaast zie je dat steeds meer van dit soort aanslagen niet door IS an sich worden gepleegd, maar door wat amateuristische amateurs die de ideologie van IS aanhangen.

Raar doelwit ben ik oneens, als je serieus een Champions League speler weet om te brengen maak je een flinke statement dat niemand meer veilig is. Plus landen wereldwijd kunnen weer de beveiliging in stadions gaan verhogen met miljoenen tegelijk.

Nukem 007 vindt dit leuk.
  4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dus

5. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    heftig

WinterBase vindt dit leuk.
  6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Het wordt steeds gezelliger in de wereld als dit ook nog gaat gebeuren..

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Je zou bijna denken dat je als POTUS toch gewoon maar een pion bent van andere grotere belangen he. Dit zou Trump toch niet echt zelf willen of wel? Of is de macht nu al naar z'n hoofd gestegen?

Wat vindt China hier van eigenlijk...?

L.A. vindt dit leuk.
  8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    illuminati confirmed :'-(

Fiasco vindt dit leuk.
  9. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik zeg volgens mij nergens dat zij zich er niet mee mogen bemoeien? Jij had het over successen. Die zie ik nog niet echt. Dat zij opkomen voor hun onderdanen en gedachtegoed is hun goed recht.

Wat betreft MH17 doel ik op de zeer moeizame samenwerking met Rusland (dat maakt verdacht) en het feit dat men het niet eens was met de uitkomst van het onderzoek. Terwijl ze dat onderzoek juist hebben gefrustreerd. Daarbij zijn er sterke aanwijzingen naar de bemoeienissen van Rusland. Zover ik weet zijn die niet hard te maken maar heeft Rusland ze ook nooit kunnen ontkrachten. Die opsomming van feiten doet het zaakje stinken.

Volgens mij zeg ik zelf al dat het min of meer logisch is dat ze zo sterk voor De Krim op zijn gekomen. Ik heb het op de wijze waarop ze het stuk land hebben veroverd. Die was niet meer dan schandalig te noemen. Het was gewoon ordinair landje-pik. Daar doet de reden niets aan af. De wijze waarop - want daar heb ik het over - was zo hondsbrutaal (het schijt hebben aan verhaal) dat ik het ergens wel weer mooi vond. Inclusief het steevast ontkennen, terwijl iedereen snapte hoe het in elkaar zat. Heeft Rusland het überhaupt al openlijk toegegeven?

Euh, Rusland is niet bepaald de enige mogendheid die daar actief is met het tegenwerken van IS. Rusland is wel de enige die Assad openlijk steunt. Met inderdaad bijbedoelingen. Ze zijn zelf niet bepaald heilig. Waarom zit je dan toch steeds Rusland zo op te hemelen?

Alsof Rusland de enige is die zich mengt in het probleem rondom Libië. En zoveel doen ze nou ook weer niet. Al zouden ze meer willen doen, dan kunnen ze dat niet, omdat het Russische leger dat helemaal niet aan kan. Zo extreem sterk is dat namelijk niet. Al willen ze graag anders doen geloven.

Verder geef ik zelf al aan dat de enorme teringzooi die daar ontstaan is, feitelijk "de schuld" van het Westen is.

Volgens mij is dit precies wat ik eerder zei. Dat Rusland beter is in dit soort spelletjes. Enkel in eigen belang natuurlijk, maar goed, daar is het Westen ook niet vies van. Het helpt Putin echter wel degelijk dat hij intern geen tegenstand heeft. Zou het een democratisch land zijn (als dat al echt bestaat) dan weet ik zeker dat Rusland veel minder vrij z'n gang kon gaan, omdat de interne politiek hem die speelruimte niet zou geven. Zie als voorbeeld het tegenstemmen binnen de VN naar aanleiding van Assad z'n gifgasaanval. Nederland of Duitsland zou daar nooit mee wegkomen. Rusland wel. Omdat ze lak aan alles en iedereen hebben. Je kunt dit verdedigen door te stellen dat IS ook weleens gifgas heeft gebruikt, maar zo zou het niet moeten zijn. Al denk ik wel dat Putin totaal niet blij is met die gifgasaanval. Zelfs Rusland kan zulke acties niet tot in het oneindige blijven verdedigen.

En iedereen in het Westen geeft toe dat die Arabische lente dramatisch heeft uitgepakt. Ik snap niet waar je vandaan haalt dat het Westen dat niet ziet?

Goed verhaal, absoluut. Echter, dit rechtvaardigt niet de wijze waarop Rusland De Krim heeft ingenomen. Het verklaart enkel de reden. Dat terwijl ik de logica er achter helemaal niet betwiste.

Kun je mij uitleggen wat deze opmerking toevoegt aan het geheel?

Kimi NL vindt dit leuk.
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hm ik vind je op sommige gebieden niet echt goed ingelezen of simpelweg erg hypocriet.

- Jij ziet het succes van Rusland niet op het wereldtoneel? Ik heb dat duidelijk uitgelegd, veel invloed in het MO, ijsvrije haven in de Krim, haven in de Middellandse Zee, sterke sjitiesche bondgenoten etc. Vergelijk dat met de situatie waar het Westen inzit: immigratie crisis, terreurdreiging en Rusland wordt sterker.
    - Tja, MH17. Rusland werktop zich wel mee met het MH17 onderzoek. Ze geven radarbeelden vrij, USA deed dat niet. Kijk, dat ding is door seperatisten neergeschoten met een Russische BUK. Dat lijkt vrijwel bewezen. Is dat de schuld van Poetin dan? Typerend is dat Oekraïne het luchtruim niet heeft gesloten: ze wisten dat een incident boven Donbask de steun zou opleveren van het Westen. Knap gespeeld.
    - De manier waarop de Krim is geannexeerd vindt jij inhumaan? Er is daar geen schot gelost?! Dat het Westen 4 landen compleet de kanker inboort onder het mom 'ja dat is goed voor het volk, hebben ze geen dictatuur' vind ik iets erger.
    - Ohja, welke machten treden er allemaal op tegen de rebellen en IS? Dat doen alleen Rusland/Iran/Hezbollah hoor. USA dropt zo nu en dan een drone ergens, of bombardeert een ziekenhuis. Turkije en Saudis zeggen dat ze IS bestrijden maar zijn zat aanwijzingen dat ze juist IS helpen. Daarnaast worden tegenstanders van IS zoals het SDF en YPG gebombardeerd door USA/Turkije. Dat is niet echt helpen tegen IS. Ze steunen Assad omdat hij het beste alternatief is voor het land! Wat is jouw alternatief dan? Een democratische gekozen regering? Geloof je t zelf? Irak/Afghanistan is prima referentiemateriaal om in te zien dat dat niet lukt.
    Kijk, ze maken heus fouten, ze accepteren wat meer collateral damage dan USA, maar ze zijn effectiever en het beste voor Syrië. Als je een idee wilt hebben hoe de rebellen een land zouden regeren, moet je even de situatie in Idlib bekijken. Daar wordt je niet vrolijk van. Als je dan Damascus ziet, daar hebben de mensen het ten minste goed.
    - Ik zeg nergens dat Rusland het enige land is dat zich in Libië bemoeit, maar ze lijken wel de enige partij te zijn die voor stabiliteit willen zorgen. Lees dit stuk eens: https://www.trouw.nl/home/wat-wil-rusland-in-libie-~aab0c61e/
    - Het Westen lijkt zich nog steeds niet te beseffen wat de Arabische Lente inhoudt nee, gezien het recente bombardement op Assad...
    - Rusland heeft intern zn zaken goed op orde vind ik. Rusland is het grootste land ter wereld, met duizenden verschillende volken. Niet te vergelijken met de manier waarop je regeert in Nederland. Je hebt daar vuurhaarden als Tsetjenië etc, daar is geen fluwelen handschoen aanpak mogelijk. Poetin regeert streng, en terecht. Dat is het beste voor Rusland. Jij lijkt nog steeds vast te zitten in het jaren '60 ideologische beeld van JFK dat democratie een recht is voor elke wereldburger. Dat is onzin.
    - Ohja, graag zie ik nog bewijs dat de gifgasaanval bij Idlib door Assad is gedaan... En waarom die gifgasaanval (12 doden) dan veel erger is dan het US bombardement in Mosul de week daarna (tientallen burgerdoden). Of neem die megabom in Afghanistan. En waarom zo'n aanval dan het recht geeft aan Trump om zonder mandaat een land te bombarderen.

Ik vind het zo krom dat je op zich prima kritiek heb op Rusland, maar het Westen speelt het spelletje nog veel viezer. En dat zie je totaal niet in. Als je Rusland veroordeelt over de Krimcrisis maar de hele aanpak van het Westen in het MO probeert te relativeren verlies je bij mij een hoop krediet.

Om terug te komen op je originele post:
    'dit soort naties'.. We zijn geen haar beter.
    Het wordt nu een beetje discussie op de kleine puntjes enzo, dus om het in grote lijnen te houden:

Het gedrag Westen vs Rusland in het MO (Libië, Syrië, Afghanistan): in mijn ogen is het beleid van USA/Westen vooral gericht op destabiliseren.
    Het gedrag Westen vs Rusland in Oekraïne: NAVO wil de invloed vergroten en mengt zich met intere politiek van Oekraïne, Rusland reageert daar op

Laatst bewerkt: 14 apr 2017
    L.A. en Jorrie vinden dit leuk.
  11. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Je trekt mijn opmerkingen (zoveel zijn het er niet) behoorlijk uit het verband, je legt mij woorden in de mond en verwijt mij hypocrisie. Dat vind ik behoorlijk vergaand, eerlijk gezegd. Wat vind je hier zelf van?

Daarbij edit je je post behoorlijk. Het lijkt alsof je je als door een wesp gestoken voelt. De reden is mij niet helemaal duidelijk.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Tyrant..nieuwe member..c'mon..beetje lief doen

L.A. vindt dit leuk.
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Graag beetje concreet reageren (i.e. wat trek ik uit zn verband).

Het hele 'je reageert als door een wesp gestoken' is een flauwe opmerking, het is gewoon een discussie. Zo'n drogreden voegt weinig toe...

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Stopwoordje 2017? :+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
  16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben het met veel van je punten eens maar hier mag wel enige nuance in. Het komt hier allemaal wat minder in het nieuws maar Rusland heeft op zijn beurt ook aardig wat ''last'' van immigratie uit landen als Afghanistan, Angola, Ethiopië, Somalië, Uzbekistan en in eerdere jaren veel uit centraal Aziatische landen. http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/russia-the-worlds-second-largest-immigration-haven-11053
    Terreurdreiging is er net zo goed in Rusland, zie recent Sint-Petersburg, de geflipte Tsjetsjenen jaren lang etc.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dat is dus ook precies de reden dat USA de regio wil destabiliseren en Rusland wil stabiliseren. Die krijgen al die IS gekkies over de grenzen, USA niet.

McSparkle vindt dit leuk.
  18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie de hele week al dat nieuws verschijnen op Reddit over nieuwe aanslagen, USA met die MOAB en nu USA/Noord Korea en verbazingwekkend weinig mensen in de comments maken zich echt druk. Sommigen maken er zelfs een lolletje van. Ik snap het ook wel, want eerlijk gezegd schrik ik zelf behoorlijk van al dat soort berichten maar een paar minuten later leef ik vrolijk mijn leventje verder en dat is misschien maar beter ook.

Maar het kan nooit goed nieuws zijn.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Misschien moet je dan van Reddit afgaan.

Juunanagou vindt dit leuk.
  20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is het niet alleen. Ik zie het ook op allerlei fora en ook mensen in mijn omgeving. En eerlijk gezegd, wat kun je anders doen behalve ervan schrikken, even erbij stil staan en dan gewoon weer verder met je dag?

Of bedoelde je dat niet? Ik hoop iig dat Trump het even rustig aan gaat doen. Niet dat daar ook maar enige indicatie van is op dit moment. Kreeg laatst ook van die overdreven berichten via Wittyfeed binnen, world War 3 inbound. Please zeg.

Tyrant vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina