[Multi] Assetto Corsa

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 3 jun 2015.

1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zelfs met slip stream ging ik nauwelijks sneller, weinig leuks aan dan. Heb nu 1,6 miljoen, moet dus nog even sparen. Al vind ik de xj220 lookalike er ook erg vet uit zien.

Kan altijd keertje aanhaken. Merk dat ik uit AC toch wat minder voldoening haal. Zal ongetwijfeld komen omdat ik nog geen 20 uur in heb gestoken.

2. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    @Racerblade01 Als de lobby update er is wacht ik even 1 avond jullie mening af wegens weinig vertrouwen in Kunos, maar als jullie een bugloos avondje erop hebben zitten zal ik Assetto ook aanschaffen met idd interesse in een cup :)

B Tender, Racerblade01 en Kimi NL vinden dit leuk.
  3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    @Racerblade01

Hier hetzelfde verhaal :) Al kan ik gedurende deze periode geen keiharde toezegging doen dat ik er altijd bij zal zijn, maar ik zal het zeker proberen.

4. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Die ziet er heel vet uit, maar is online gewoon niet competitief genoeg.
    Ik deed tot voor kort (ik heb het echt dik 4 maand niet gespeeld) altijd met de T20, maar sinds de Stunts update werden de 3 auto's die geïnspireerd zijn op de echte racers, zoals de Mazda 787 etc behoorlijk OP op bochtige circuits en ben toen gestopt met online racen gezien mijn win/lose verhouding de verkeerde kant op ging.

Die staat sinds deze week weer positief (500 wins / 390 lose) met de Nero Custom.

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Coole aan AC is dat ze (tot nu toe beloven) om voorlopig verder te blijven bouwen aan AC1 met updates, in plaats van jaarlijks te willen cashen met een nieuwe versie van het spel (FM 1,23,4,5,6,7).

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Laatst bewerkt: 4 mei 2017
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  7. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij was dat ook de planning bij PC totdat ze er achter kwamen dat er een fout (het plakken) dat ze er niet eenvoudig uit kregen. Om het met FM te vergelijken... Dat is de CoD onder de racegames, qua DLC en nieuwe versies dan.

Eerst even op vakantie, als ik terug ben nog 2/3 weken en dan kunnen we aan de slag met Dirt 4. Daar verwacht ik wel erg veel van!

8. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Hoeveel betaalde DLC pakketten zijn er inmiddels al beschikbaar voor AC?

9. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat vind ik inderdaad een nadeel van AC. Zonder DLC kan je nog niet eens de helft van de auto's kiezen. Samen met een zeer beperkte tracklist is het een bijzonder karig spelletje. Betwijfel of de nieuwe update daar verandering in gaat brengen.

10. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Er zijn 6 packs beschikbaar, samen 52 auto's (en een track) uit 149 in totaal beschikbare auto's. (35% DLC)

Project Cars had tegen deze tijd overigens al 9 betaalde DLC's uitgebracht. Met in totaal 41 (en 3 tracks) auto's uit 113 beschikbare auto's. (36% DLC)

B Tender vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    B Tender vindt dit leuk.
  12. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Het vervelende is vooral dat Project Cars' DLC daadwerkelijk nieuw ontwikkeld spul was en dat van Assetto deels (als ik het goed heb begrepen) uit de oude doos van de PC getoverd is. Daarnaast heeft Assetto nu 18 locaties en Project Cars 37, toch best een wezenlijk verschil. Project Cars 2 krijgt overigens 60 locaties.

Dat zou inderdaad cool zijn als ze daad bij woord voegen, maar tot nu toe is het vooral gebakken lucht. Assetto's updates blijven langer in de zogenaamde QA fase hangen dan dat Forza met een nieuw deel komt, maar ik heb toch echt liever dat laatste: Forza's updates zijn namelijk leuk als toevallig jouw auto ertussen zit, maar niet noodzakelijk omdat het spel al af is. Met slechts 17 locaties is het gewoon kut dat je dan gelijk kan lappen voor een nieuw circuit. Wil je de digitale versie met season pass dan betaal je nu nog steeds gewoon € 80,-, dus als ze dat nog ff volhouden koop je binnenkort PCars 2 voor een 10tje minder met 4x zoveel content.

De updates los kosten praktisch net zoveel als een nieuwe versie van Forza trouwens, met het verschil dat Turn 10 toch steeds wel met een nieuw deel komt en Kunos vooral met Facebook updates.

13. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Valt wel mee, AC had (net zoals Project Cars) een Limited Edition carpack en de Japanese Pack is op PC pas een paar maanden voor de release van consoles uitgekomen. De rest kwam ook op PC pas na de release van de consoleversie. De DLC van Project Cars kwam overigens ook voor een gedeelte uit Early Access content, dus ik vind het wederom een beetje selectief. :p

Dat er te weinig locaties zijn ben ik met je eens, maar aan de andere kant zijn we ook dik verwend met Project Cars. Bijna geen enkele game heeft meer dan 20 locaties, Assetto zit gewoon op een normaal aantal en heeft sowieso meer kwaliteit zitten in een locatie dan welke andere game (op console) dan ook. En dan heeft Assetto ook nog twee (bij volgende update nog één) locaties gratis toegevoegd.

B Tender vindt dit leuk.
  14. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb ook even een rekenmachine erbij gepakt. Bij PC kon ik met 100% van de auto's rijden, dat is wel een noemenswaardig verschil.

Kimi NL vindt dit leuk.
  15. sv3nnie

sv3nnie Active Member

Leuk Bevonden:
    32
  16. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Het is niet alleen het aantal denk ik, ook Imola, Magione, Monza, Mugello, Vallelunga... van de 12 echte racetracks liggen er 5 in Italië, en alle 12 in Europa. Beetje veelzijdigheid in dat aspect was ook wel leuk geweest.

17. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Zullen we maar gewoon met z'n allen gaan Mario Karten? :+ Zijn we van al dit gedoe af :whistle:

Kimi NL en Smok3y vinden dit leuk.
  18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dan word het weer ruzie wie mario mag kiezen:+

Rossi46 vindt dit leuk.
  19. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Gewoon allemaal die Hot Wheels update van Forza Horizon binnenhalen :9

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kan aan mij liggen maar het boeit me echt geen bal op welk stukje land op deze aarde de racetracks in een racegame gelegen zijn. Italië is in wekelijkheid nu eenmaal ook best goed bedeeld met toffe racetracks :)

Deel Deze Pagina