1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    jij was het die er ineens allerlei andere feestdagen bijhaalde waarin je bij de viering geen rekening wil houden met mensen die noet voldoen aan jouw beeld van de nederlander. je excluderende instelling reikt dus stukken verder dan die 2 minuten. maar ik snap dat je je xenofobie wil downplayen, ik zou me ook kapot schamen. wel mooi om te zien dat het besef van je discriminatie er kennelijk wel is, stemt me toch nog enigszins hoopvol.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    de opvatting van tyrant is gewoon extreem rechts. dat dat een belediging is, betekent dat het tijd is om die opvatting eens te heroverwegen. niet dat ik het niet mag benoemen
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sorry Fred. Dit ben ik echt niet met je eens.
    De veranderde samenstelling van nederlandse bevolking betekent niet dat we in een keer de hele geschiedenis maar in het water moeten gooien. Dat steeds minder mensen zich kunnen inleven in het herdenken is een ding, maar het aan te passen doordat er meerdere culturen hier komen is echt compleet overtrokken. Het vieren van vrijheid is een groot goed en zeer belangrijk voor de nederlandse geschiedenis.
    Een nieuwkomer die dat niet wil vieren is prima, maar dat heeft niets te maken met wel/niet meetellen. Zoals een nieuwkomer recht heeft op zijn of haar religie en culturele festiviteiten, zo hebben de nederlanders dat ook.

    Is het niet JUIST een vorm van vrijheid om hier te zijn en te Mogen vieren wat bij jouw cultuur past?
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nederland, het land waar je van een xenofobe racist wordt beschuldigd als je pleit dat bepaalde tradities niet tever worden aangepast.
    Nog even en je gaat me verantwoordelijk houden voor al die zinkende bootjes op de Middellandse Zee.

    Ga door! Gooi alles er uit Fred!
    Christelijke feesten niet willen aanpassen vanwege minderheden die geen Kerst/Pasen vieren omdat ze niet christelijk zijn. Hoe durf ik :lol:
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    welke geschiedenis gooi ik in het water? wat is er verkeerd aan ruimte bieden aan gediversifieerde bevolking? wie heeft daaronder te lijden? wat zijn de nadelen?
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ja, doe vooral of ik hysterisch aan het spuien ben, om te camoufleren dat je geen inhoudelijke reactie hebt. zo ken ik je :)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mijn post is gewoon inhoudelijk.

    Anyway dit is weer de zoveelste uit de hand gelopen discussie tussen mij en jou of LA, ben er wel klaar mee.
     
    Reckuuza, Yellow 13, Rampage en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik dacht dat ik altijd wel netjes reageerde :'-(
     
    Rampage vindt dit leuk.
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    [​IMG]

    Volgende week zijn we er weer!
     
    Reckuuza, RaouLioo, Cyndris en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mja ik merk vooral aan mezelf dat ik weer veel te ver ga :+\

    Fijn weekend allemaal iig! En vergeet niet om vandaag nog even terug te denken aan 70 jaar geleden.
    kusjes
     
    fredfenster, L.A. en Rampage vinden dit leuk.
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Je herdenkt op 4 mei toch alle slachtoffers van oorlogen? Dus iemand die een oorlog ontvlucht en daarbij omkomt, is dan toch niet vreemd om ook te herdenken? Wij in Nederland staan stil bij het leed in de wereld door gevolgen van oorlog. Vandaar Nationale Dodenherdenking. Ga daarbij nou niet heel concreet worden wie je wel en niet herdenkt, want dan krijg je alleen maar stompzinnige discussies. Juist categoriseren zorgt voor ellende. Je bent gewoon twee minuten stil en je denkt aan wat er gebeurt als er geen vrijheid in een land is waardoor er oorlog uitbreekt en mensen dood gaan. Is toch allemaal niet zo ingewikkeld?

    Maar ik zie dat de discussie net klaar is, dus houd het daar ook maar bij, alsjeblieft.
     
    Cyndris, fredfenster en L.A. vinden dit leuk.
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je smijt weer met termen als "xenofoob", "racist" en "extreem rechts" omdat de persoon waarmee je discussieert een andere mening heeft. Dat is jammer en nergens voor nodig. @Tyrant geeft heel simpel aan dat het herdenken van een vluchteling (vanwege een politieke rel) niet thuis hoort op een dag als de Dodenherdenking. Daar ben ik het mee eens. Dat neemt echter niet weg dat je dit als persoon (dus als individu) niet mag herdenken. Daar is iedereen uiteraard geheel vrij in.

    Klopt. Je mag zelf bepalen wat je herdenkt zolang het besef er maar is dat een vluchtelingen slachtoffer niet centraal staat die dag. Dat het idee geopperd word is überhaupt schandalig want je doet gewoon afbreuk aan iets wat vele male groter was en veel meer impact heeft gehad dan een bootje met vluchtelingen.

    Als Nederlander zijnde schaam ik me al genoeg voor het feit dat er te pas en onpas maar dingen veranderen omdat er (ja, daar komt 'ie!) het spreekwoordelijke racistische kaartje weer word getrokken (zie Sinterklaas). Je hebt hier tradities en Nationale feestdagen die al jaren van kracht zijn. Die zou je nu ineens overhoop moeten gooien? Voor wat eigenlijk? Om in een beter daglicht te kunnen gaan staan en te zeggen : "... kijk jongens! Wij herdenken <zet hier wat neer> ook! Lief he?". Gaat mij, persoonlijk, echt te ver. Sommige dingen moet je niet willen veranderen.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  13. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    De Nederlandse slachtoffers van oorlogen en vredesmissies worden herdacht toch? Daar ligt hem volgens mij het verschil. Aangezien de bootvluchtelingen niet Nederlands zijn worden deze niet officieel herdacht bij de ceremonie door middel van een krans. Het staat eenieder uiteraard vrij om deze mensen ook te herdenken, al wil men flappie het konijn herdenken. Maar ik snap persoonlijk dan niet waarom er dingen moeten worden aangepast. Alsof er in Nederland een censuur op gedachtes heerst waardoor men tijdens de 2 minuten niet kan denken aan datgene waar men aan wil denken.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Misschien begrijp ik het punt dan niet helemaal. Willen mensen dat Willem en Maxima ook bij een monument voor bootvluchtelingen een krans leggen?

    Ik vind het veel mooier dat we als natie stilstaan bij alle onnodige dodelijke slachtoffers door oorlog. Verder moet iedereen maar lekker zelf weten wat hij doet. Toedeloe!
     
    L.A. vindt dit leuk.
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dankjewel voor je constructieve kritiek (geen sarcasme)
     
  16. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat denk ik, anders snap ik de discussie niet zo goed. :+
     
    Taab vindt dit leuk.
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een verassing. Wie zal dat nou gedaan hebben.

    "A large trove of emails purporting to be from the campaign of French presidential candidate Emmanuel Macron was posted online late on Friday, 1-1/2 days before voters go to the polls to choose the country's next president in a run-off with Marine Le Pen.

    Some nine gigabytes of data were posted by a user called EMLEAKS to Pastebin, a document-sharing site that allows anonymous posting. It was not immediately clear who was responsible for posting the data or whether the emails were genuine.

    A Macron spokesman was not immediately available for comment.

    (reporting by Eric Auchard in Frankfurt and Michel Rose and Bate Felix in Paris; Editing by Cynthia Osterman)"
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515


    Godverdomme
     
    Garrett en L.A. vinden dit leuk.
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    2017 kutjaar.
     
    Reckuuza en Alexknl vinden dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515


    Wat is dit toch een vreselijk tenenkrommend programma. Oh het is dodenherdenking, we knallen het programma weer even vol met WO2 gerelateerde onderwerpen. Monica Geuze er ff bij, die lekker uit dr kut loopt te ruften en geen ene reet toevoegt. Maja, ze zal wel moeten want ze staat onder contract bij RTL.



    Oh ja joh, zijn dat de redenen?! Dat wisten we natuurlijk allemaal nog niet. Weer een onderwerp om over te praten op werk of de gemiddelde vrijmibo. 'Hey Henk, zag je dat ook op RTL Late Night? Met dopamine enzo met je mobo?' Ali B die er ook standaard voor de katseviool bijzit, die gast moet ook tegenwoordig ergens aan z'n geld komen.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina