Het bestaat ook in de belevingswereld van de Non-whites. Ook in de belevingswereld van de Whites.
Ik zeg nergens dat het enkel bestaat bij non-whites, dus het is in mijn optiek niet beledigend.
Als iemand anders (
IK ZEG ALS) privileges geniet die jij niet hebt. Want White Privileges is iets dat blanke mensen genieten, maar donkere mensen niet (welke privileges dat zijn, dat laat ik buien beschouwing). Dan voel jij je als lid van de groep die de privileges niet geniet, toch niet gelijk aan de andere groep, omdat jij die privileges niet geniet?
ik bedoel dus niet dat zij zich daadwerkelijk minder voelen, maar ze voelen zich toch de "mindere" van de 2 groepen, omdat ze niet de zelfde privileges genieten.
Ondanks dat je wel gelijk bent aan die andere groep, maar de privileges niet geniet. Dan voel je je toch lid van een groep die gecategoriseerd wordt als "onderdrukt / minder / niet serieus genomen"?
Dus omdat jij mij niet snapt, want jij trekt conclusies (zoals de eerste quote in dit bericht) die ik helemaal niet maak, aan de hand van teksten van mij, die jij aanvult met wat jij denkt dat ik bedoel. (Dat was echt de meest lastige zin ooit, om kloppend op papier te krijgen
) Ben ik fout?
Daarnaast kan ik mij oprecht kwaad maken over de volgende zin:
het is duidelijk dat je minderheid onjuist definieert. met minderheid wordt bedoeld wat in dat schermafdrukje van mij stond, en het heeft niets te maken met de minderwaardigheid die jij eraan koppelt. geen schande om eens zo'n foutje te maken overigens.
Volgens mij heb ik nu een aantal keren benoemd wat ik bedoelde met 'Minderheid', maar jij blijft hameren op die precieze formulering van de definitie en komt aan de hand daarvan tot de conclusie dat
'het geen schande is om eens zo'n foutje te maken' . Ik zit hier niet fout, jouw onvermogen om verder te kijken dan die ene precieze formulering en interpretatie, maakt discussiëren met jou ongelooflijk frustrerend.
Klik om te vergroten...