[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Ik snap best dat je een statement wil maken.. Maar wil je aub je gemak een beetje houden met die verschrikkelijke ziekte?!

Dank u.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
  5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
  6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
  7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
  8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Hahahahha rampage.

9. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik vraag om regelgeving, jij vindt dat onnodig. daarover kunnnen we het toch oneens zijn?

en volgens mij is de voorkeurspositie voor christendom discriminatoir, heb uitgelegd waarom, maar mag dat hier van velen niet benoemen. leek wel isis joh, waar je wordt verketterd om een afwijkende mening

Laatst bewerkt: 17 mei 2017
  10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt.

Het gaat ook op de manier waarop je het brengt.
    Heel veel succes met je mening, al betwijfel ik of je er wat mee bent opgeschoten of op zal schieten maar goed dat is mijn probleem niet.

Rampage vindt dit leuk.
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Maar, wat voor regelgeving wil je dan? Dat mensen hun eigen vakantiedagen mogen inrichten?
    Want 90% neemt dan met Kerst vrij, moet je bedrijven dan verplichten open te blijven bijvoorbeeld?

De christelijke waarden zijn langzaamaan omgevormd tot algemene Nederlandse waarden. Sommige van die waarden zijn ouderwets gebleken (zondagen, abortus, homohuwelijken), sommige van die waarden kunnen de meeste zich nog in vinden (Kerstmis, maar ook dingen als rechtvaardigheid en naastenliefde bijv.).

Het is niet echt fair richting atheïstische Nederlanders om te zeggen: jullie zijn onterecht discriminitoir door Kerst te vieren omdat dat een christelijk feest is. Het is een Nederlands feest.
    Een christen heeft daarnaast 0 extra rechten tov van mij/hindoe/moslim.

Je beklaagt je nu simpelweg over het feit dat Nederland is gebouwd als maatschappij om traditionele christelijke waarden en vindt dan onterecht richting wiens waarden oorspronkelijk ergens anders gevormd zijn.

Laatst bewerkt: 17 mei 2017
    Tim, Daz, Yellow 13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Tim, Daz, Garrett en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Yellow kun jij anders keer optyfen? Je hebt echt de minste inbreng in dit hele topic dus kom aub niet met je gifjes aanzetten.

Dyonko, Erasmus, Daz en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet zo janken.

Garrett vindt dit leuk.
  16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik heb in mijn reactie op tyrant gewoon uitleg gegeven van hoe ik het zie (mijn eerste reactie over het onderwerp was dat). daar is door een aantal leden op informerende wijze op doorgevraagd, daar heb ik geprobeerd meer informatie te geven. andere leden reageerden wat plagerig, daar heb ik inderdaad weinig moeite gedaan om erop te reageren. denk dat verder niemand heel veel opschiet met de discussie hier werd gevoerd, het werd wat chaotisch. had hopelijk wel entertainmentwaarde (voor mij wel)

Tyrant vindt dit leuk.
  17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    hoef ik niet in te vullen, ben geen beleidsmaker en kan ook lastig inschatten welke belangen er spelen. maar ik vind wel dat dit op de politieke agenda moet komen, omdat ik hier een onrecht signaleer

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ah maar Fred je hebt er vast wel een idee bij toch? Kom op, je discussieert hier altijd super uitgebreid, dan heb je vast wel een idee hoe dit onrecht kan worden opgelost?
    Dit is een beetje de Wilders aanpakken, dingen benoemen maar geen oplossing hebben.

Daarnaast, onrecht? je hebt Nederlandse feestdagen en je hebt religieuze feesten. Is het serieus het grootste onrecht dat die 2 dingen niet samenlopen? Want er zijn jaarlijks 50 religieuzen feesten he?

Of is het onrecht dat christenen tijdens hun feest wel vakantie krijgen omdat dat al decennia zo was? Dus het is meer een soort van 'als ik het niet krijg nou dan mogen zij het ook niet'?

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    je vroeg om mijn mening, die heb ik gegeven. de antwoorden heb ik niet, ik heb wel een beeld bij hoe je tot die antwoorden kunt komen, wil je dat ik daar wat meer over vertel?

ik heb het niet gehad over het grootste onrecht, dus ik heb liever niet je zo mijn woorden vertekent. het onrecht heb ik al uitgelegd, je hoeft dat dus niet voor me in te vullen. je verspilt je tijd daarmee, want ik ga me mooi niet tegen zulke valsheid verdedigen hoor

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Matrix vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina