[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    die traditie leidt dus tot extra voordelen, hetgeen ik onrechtvaardig vind. je hoeft me niet boos te noemen, ik word echt een beetje flauw van zulk soort formuleringen van jou. en je hoeft ook niet voor me in te vullen wat ik vind, dat doe ik zelf wel. ik heb in mijn post aan l.a. en crazy uitgelegd waarom er sprake is van discriminatie, wat is er oneerlijk aan wat ik doe? (je zin loopt niet zo lekker)

dat je ergens in uitblinkt betekent nog niet dat je zaakjes op orde zijn. uitblinken doe je namelijk in vergelijking tot anderen. dat je minder onrechtvaardig dan de anderen bent, wil nog niet zeggen dat je rechtvaardig bent, of dat je ermee genoegen kunt nemen omdat de rest het toch minder goed doet.

ik heb het niet over recht op een speciale behandeling, ik heb het over recht op gelijke behandeling. en zoals ik in een post hierboven heb uitgelegd is daarvan geen sprake.

ik heb heel duidelijk uitgelegd waarom ik niet met een oplossing kán komen. dus dat ik "toch niet met een oplossing kom" vind ik een beetje flauw geformuleerd.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Volgens mij is de oplossing een nog verdere secularisatie van de maatschappij, dus alleen nog feestdagen met een algemeen karakter als nationale feestdag benoemen en de rest lekker zelf invullen. Gezien jouw eerdere uitspraken ben je het hopelijk et mij eens ;)

Maar volgens mij lukt het mij niet om het verschil tussen een christelijk feest en een oorspronkelijk christelijk feest met een algemeen karakter aan je uit te leggen.

Ohja en over onterechte voordelen... Daar ben ik het wel pertinent mee oneens. Ik kan wel tienduizend onterecht voordelen van allerlei verschillende homogenen groepen noemen morgen.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ho ho! pas op, want je bent mijn woorden volledig aan het verdraaien!

1. ik zeg niet dat iemand geen uitgesproken mening mag hebben, ik zeg dat ik het raar vind dat ze een uitgesproken mening hebben.
    2. ik zeg niet ik het raar vind dat mensen een uitgesproken mening hebben omdat ze uit gebied x komen, ik zeg dat ik het raar vind omdat ze niks over het onderwerp weten.

ik weet niet wat je probeert te doen, ik ga er maar vanuit dat je niet goed had gelezen of niet aan het opletten bent, en me oprecht om opheldering vroeg. maar pas alsjeblieft op met wat je allemaal verspreidt, want dat was een erg pijnlijke post, niet alleen voor mij maar ook voor jou.

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
  6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik denk inderdaad ook in zulke lijnen, maar zou dan bijvoorbeeld ook de sociale partners willen horen. daarom doe ik er nog geen harde uitspraken over.

ik snap het verschil heel goed. maar snap jij dat - of je het nou een christelijk feest noemt of een oorspronkelijk christelijk feest met een algemeen karakter - deze situatie aan christenen enorm voordeel geeft t.a.v. andersgelovigen in het vieren van hun feestdagen?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Je hebt in een groep altijd voordelen als je tot de meerderheid hoort.

Je hebt voordeel als je in Amsterdam woont en Ajacied bent ipv Feyenoorder.
    Je hebt voordeel als je geen halal vlees hoeft te eten als je in een kleine dorpskern woont.
    Je hebt geluk als je 't dialect spreekt in een dorp in de Achterhoek.
    Je hebt geluk als je en hetero bent.

Zulke voordelen zijn niet discriminerend richting de vegetariërs of Feyenoord fans... Wel moeten we er constant voor waken dat deze kleinere groepen fans wel het recht hebben om hun tradities te voeren.

En als minderheid heb je nou niet altijd je zin. Ik zou ook wel willen dat elke homogene groep, hoe klein dan ook, hetzelfde geluk zou vinden in onze tradities, maar dat is gewoon onmogelijk te realiseren. Hoe lang je daar ook over discussieert, daar is zoals je zelf al zei geen oplossing voor te verzinnen als.je met al die groepen in discussie gaat. Democratie en het fameuze poldermodel is niet voor niets gebaseerd op de meerderheid.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hahahaha Fred die nu anderen beticht van zijn woorden verdraaien en zegt dat men niet voor hem moet invullen.

*Pakt popcorn

Ga je het resultaat van deze studie ook online zetten fredje? Ik ben wel benieuwd namelijk

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

RaouLioo vindt dit leuk.
  9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    hou nou eens op met dingen aan mij toeschrijven die ik helemaal niet zeg gast (bold), echt wtf ;s

dat iets altijd het geval is, wil niet zeggen dat dat nooit kan veranderen. "heb je nou eenmaal" is inderdaad een correcte weergave van de situatie, maar geen argument om er niks aan te doen. minderheden hoeven geen geluk te vinden in "onze" tradities, maar moeten ruimte krijgen voor hun eigen tradities. dat democratie en poldermodel van de meerderheid uitgaan wil niet zeggen dat het rechtvaardig is hè, iets is niet rechtvaardig of juist omdat het democratisch is.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik hoef je aandacht niet hoor, maar vind het wel laf van je om langs te zijlijn te staan roepen, want je insinueert nu iets waar ik me niet tegen kan verdedigen. heb wel medelijden met je dat je van zoiets een fijn gevoel krijgt. ja, zielig ventje ben je zeg. okdoei

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ok, voordat je me weer beschuldigd. Je zegt dat minderheden ruimte moeten krijgen in onze maatschappij voor hun eigen tradities. Die krijgen ze toch?

Wil je dat minderheden meer vrijheden krijgen of dat de meerderheid minder vrijheiden krijgt? Want je roept juist dat meerderheid voordelen krijgen die onterecht zijn. Moeten die voordelen worden afgenomen? Of moet alle voordelen van de meerderheid ook worden toegekend aan minderheden? Je hebt namelijk gezegd dat de meerderheid voordeel heeft en niet expliciet dat de minderheid nadeel heeft. Daar ligt de crux.

Ben wel benieuwd naar jouw mening hier over op het gebied van feestdagen in Nederland.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956

Cyndris vindt dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    beschuldigt? je schrijft toch gewoon uitspraken aan me toe die ik niet heb gedaan? of durf je dat te ontkennen? ik vind het triest dat je dit soort trucjes probeert te gebruiken. misschien gaat dat onbewust, dan kan, maar herstel het dan in plaats te doen alsof ik je "weer aan het beschuldigen" ben. ik vind het soms best interessant om met je van gedachten te wisselen, maar op deze manier diskwalificeer je jezelf. ik "roep" ook helemaal niet, met dit soort fratsen zet je mij weg als een vingerwijzende schreeuwerd, en dat is niet wat ik met jou aan het doen ben. presenteer het dus ook niet zo, het komt onzeker over, alsof je aan argumenten niet genoeg hebt.

ik zeg dat die ruimte zo gelijk mogelijk zou moeten zijn aan die van de meerderheid. maar dat is de ruimte die ze krijgen lang niet altijd.

vwb je andere vragen, die stel je zo algemeen dat ik er geen antwoord op kan geven. uitgangspunten voor mij zijn zaken als gelijke behandeling, gelijke kansen. als er inkomensongelijkheid is ten nadele van minderheden, en dat opheffen is economisch enkel haalbaar door dat voordeel bij de meerderheid weg te nemen, dan moet dat voordeel weggenomen worden ja. als de meerderheid het recht heeft om een huwelijk te sluiten, maar een minderheid niet, dan kan de meerderheid dat recht prima behouden, maar moet de minderheid het ook krijgen.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Je wordt boos dat ik je wegzet als een vingerwijzende schreeuwerd omdat ik het woord 'roep' ipv 'post' gebruik terwijl jij met termen als kankerracist komt?

Ik ga ff slapen denk. Je wordt niet echt concreet over religieuze feestdagen en gaat weer voor 90% over de vorm ipv inhoud.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik ben volledig concreet. dat het over de vorm gaat is omdat jij die misbruikt om mij te diskwalificeren. natuurlijk verdedig ik me dan tegen zulke bullshit. maar dan moet je niet doen alsof ik de discussie naar de vorm trek, want dat doe jij.

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Aaahh :') mooi man.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Bodyguards Erdogan vallen betogers aan in Washington

Aanhangers van de Turkse president Tayyip Erdogan zijn dinsdagavond in Washington D.C. in gevecht gekomen met tegenstanders van de president, daarbij zouden ook bodyguards van Erdogan zich gewelddadig hebben gedragen.

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Echt ongelooflijk en ik begreep dat er niemand van die bodyguards zijn aangehouden. Totale waanzin toch? Erdogan moet echt hier voor op het matje geroepen worden, want dit kan toch echt niet. Ze timmeren gewoon Amerikaanse inwoners in elkaar. En hoe! Kop schoppen en met zijn tienen op één persoon. Schijtbakken. Deporteren en nooit meer het land binnen laten.

Rampage, CrazY en bulletproof010 vinden dit leuk.
  19. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Hoho @SHiZ NL

ook jij komt maar uit een dorpje hè.. dus je staat er te ver vanaf om een mening te mogen hebben. :+

#randstadprivilige

Reckuuza, Cyndris, Tim en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Wij hebben inderdaad geen turken in ons dorp. Best jammer eigenlijk, want een goede shoarma-zaak, al is het maar als witwas dekmantel, zal hier niet misstaan. Echter, vroeger toen ik jong was, was ik in Den Bosch station en heb daar een gesprek gevoerd met een man die daar toevallig op een bankje zat. Deze man heeft een zus die is in haar jeugdjaren op tienertour is geweest in Argentinië. Tijdens die tienertour trok ze op met een medereiziger. De medereiziger, een dame, werd een goede vriend. Ze schreven elkaar elke maand minsten een paar brieven. En nu wil het toeval dat de postbode die deze brieven komt brengen een achterneef heeft die is getrouwd met een Turkse.

Je kan dus wel stellen, dat ik toch enig raakvlak heb met de Turkse bevolking. Misschien niet zoveel als de randstad mensen, maar dat kan ik niet goed beoordelen. Ik had het gevoel dat ik er, in deze, best "iets" van mocht vinden. Zal de volgende keer wel iets genuanceerde mijn uitspraken doen, als het aankomt op de Turken.

CrazY vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina