maar dan kom ik weer bij mijn initiële uitspraak dat het een schijnmaatregel is omdat neutraliteit niet bestaat.
wat? nee hoor. ik vroeg gewoon 'wat bedoel je met religieuze voorkeur?' omdat mij niet duidelijk was hoe @Tim dat bedoelde. religieuze voorkeur is iets mentaals, dus onmogelijk om waar te nemen (tenzij iemand kiest het te openbaren). en zijn uitleg 'associatie' helderde zijn bedoeling voor mij niet op. en wat bedoel je met constant vragen om te ontkrachten? spelregels bij discussie zijn dat degene die een stelling inneemt die verdedigt. dus als ik dat doe, zal ik die moeten beargumenteren en zal ik niet doen alsof ik gelijk heb tot iemand het ontkracht. als echter iemand zegt dat ik met een beargumenteerde stelling onzin praat, dan mag ik wel vragen om het te ontkrachten (dan kan mijn tegenpartij immers aantonen dat mijn argumentatie niet klopt).
ik heb het verder trouwens niet gehad over wenselijkheid of onwenselijkheid van neutrale uitstraling in zo'n functie. wel trek ik de doelmatigheid van zulke regelgeving in twijfel, omdat uiterlijke neutraliteit niets zegt over werkelijke neutraliteit. en omdat werkelijke neutraliteit niet bestaat. vandaar dat ik zei: schijnmaatregel.
Laatst bewerkt: 18 mei 2017