[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Als er iemand hier genoeg vraagtekens bij westerse optredens zet ben ik het wel denk. Ik zit dan ook logischerwijs is #teamputin.

Daarnaast oordeel je dat wahabisme en salafisme niet tot geweld oproepen maar je geeft daarnaast ook toe dat het wahabistische ksa de grootste exporteur is van terrorisme. Dan zit er toch een hele grote overlap in moet je concluderen.

Ik ben wel fan dat we de islam als geheel niet aanvallen want dat is echt bullshit. Als je verder specifieert ga je al snel van soennisme naar nog verdere fundamentalische stromingen.

L.A. vindt dit leuk.
  3. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee dat heb ik niet gezegd en kort geleden hier nog in twijfel getrokken in discussie met jou.

Er is heel veel overlap in de verzamelingen overleveringen, ook tussen sunni en shia scholen. Een paar stromingen hanteren die overleveringen (ook de koran) als wapen, maar ik zou daar niet sunni islam van willen beschuldigen. Daar is het veel te divers voor. Bovendien gebeurt dat onderdrukkend inzetten van die bronnen ook binnen shia. Wel zie je extremisten de naam sunnah opeisen, maar ik ga daar niet in mee.

Tyrant vindt dit leuk.
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dat ging over het koningshuis en niet het land an sich.

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ah ja dan zou je KSA kunnen bestempelen als exporteur van terrorisme, maar dat correleert in mijn ogen nog niet met de salafistische staatsdoctrine. De salafistische geestelijkheid, die sinds het pact van Muhamad ibn Abdul-Wahab en Muhamad ibn Sa'ud nauw verweven is met de wereldlijke macht, is zeer fel tegen terrorisme.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Punt is dat er veel terrorisme en haat jegens het Westen komt uit landen als Qatar, KSA, terwijl daar recentelijk geen bommen vallen. Sterker nog wij verkopen wapens aan deze landen en houden er voetbaltoernooien.

Dus moslimterrorisme is niet altijd een reactie.

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar dat beweert volgens mij niemand toch? Niet in deze discussie althans.

Edit: @Tyrant zei: "Daarnaast oordeel je dat wahabisme en salafisme niet tot geweld oproepen"

O dat heb ik volgens mij niet gezegd en in ieder geval niet bedoeld. Ik bedoelde dat salafisme/wahabisme (interchangeable benamingen) niet het ISIS/Al-Qaeda style terrorisme steunen tegen niet islamitische landen. Maar binnen het eigen territorium (staatkundig, maar ook in privédomein/gezin/gemeenschap) vind je vele gruwelen met salafistische legitimatie. Gruwelen die ze delen met extremistische bewinden als Da'esh en Taliban (dus lokaal). Haatindoctrinatie, slavernij, onderdrukking, geweld en verkrachting wordt met salafistische doctrine gelegitimeerd. Ik denk dat, gevoed met oliegeld, het een van de grootste bedreigingen is voor islam en moslims. Daarom is het zo belangrijk dat mensen weten dat islam niet gelijk staat aan salafisme. Voor moslims, zodat ze zich niet tot die koers laten misleiden. Maar ook voor niet moslims, zodat ze beseffen dat niet iedere moslim zo'n idioot is; en zodat ze niet de moslims in de salafistische hoek drukken door constant te zeggen dat salafisme/extremisme/terrorisme de enige ware islam is.

Laatst bewerkt: 10 jun 2017
  8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vreemd verhaal.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal wel een hoax zijn. Cover up door de politie.

fredfenster vindt dit leuk.
  12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ben benieuwd wanneer ze zijn ID vinden...

fredfenster vindt dit leuk.
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vreemd verhaal, uberhaupt al vrij knap dat hij vanuit zo terecht is gekomen met de auto. Lijkt erop (als ik de foto van de auto zie) alsof hij vanaf de ingang kant kwam, waar je onmogelijk perongeluk onwel vanaf de weg kan komen.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
    Ah daarom kon ik niet met de metro gisteravond.

Godverdomme.

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    http://nos.nl/artikel/2178038-verdachte-incident-amsterdam-centraal-vrij-man-had-black-out.html

Martin Vrijland heeft gewoon gelijk, holy shit!!

17. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.970
    Haha wat een gast :lol:

Uber-bestuurslid David Bonderman heeft zijn functie neergelegd nadat hij een seksistische opmerking maakte tijdens een vergadering over de toekomst van de taxidienst. Deze vergadering werd gehouden om de resultaten van een onderzoek naar seksuele intimidatie en seksisme binnen Uber te bespreken.
    Dat meldt Bloomberg woensdag. Bonderman maakte de opmerking in reactie op mede-bestuurslid Arianna Huffington, aldus een ingewijde.

Zij sprak over cijfers die aantonen dat de aanwezigheid van een vrouw binnen de raad van bestuur de kans vergroot dat er nog een vrouw toetreedt tot de raad.

Hierop zou Bonderman gezegd hebben: "Wat het eigenlijk aantoont is dat het veel waarschijnlijker is dat er vooral meer gepraat zal worden". In een verklaring via e-mail verontschuldigt het bestuurslid zich voor de opmerking, die volgens hem op de tegenovergestelde manier overkwam als hoe hij het bedoeld had.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    "Wat het eigenlijk aantoont is dat het veel waarschijnlijker is dat er vooral meer gepraat zal worden".

Waarom is dit meteen weer seksistisch? 8)

19. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Damn wel heftig met dat flatgebouw in London. Hopen dat het gebouw het niet begeeft.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Als dit al seksisme is...

Deel Deze Pagina