De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Leuk die kampioenschappen, waarvan de eerste de mooiste was (omdat het voetbal nog redelijk te pruimen was) maar daarna werd het alleen maar slechter en lelijker, heb denk ik in de 25 jaar dat ik voetbal kijk zelden zo slaap verwekkend saai kut voetbal gekeken als onder de Boer.
    Leuk die laatste 2 kampioenschappen, maar geen enkele kampioenschap was overtuigend.. het waren geen kampioenschappen omdat Ajax zo goed was, nee het waren kampioenschappen omdat de rest (PSV en Feyenoord) een potje er van maakte.

Bosz heeft geen prijs behaald, dat is waar, maar voetbal gaat om plezier, echt de prijzen zouden echt wel komen met het voetbal wat Bosz had, ik geniet weer sinds een half jaar van het voetbal onder Bosz, hij heeft Ajax weer een gezicht gegeven, tegenstanders werden stuk gespeeld door een stel jonge apen..
    Dit voetbal zal ik me altijd herinneren meer dan de kampioenschappen van Ajax.

Het Ajax gaat niet enkel alleen om de kampioenschappen, of de prijzen, het gaat om het verzorgend aanvallend voetbal, noem mij maar een romanticus maar ik hou van het snelle voetbal, het positie spel, het risico wat Ajax neemt, ik geniet daar meer van dan een kampioenschap onder de Boer. (heb de laatste 2 kampioenschappen onder de Boer niet eens gevierd)

Tyrant, Zumpelvelder, Yellow 13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Zoals ik al zeg, ik ben het met je eens.

In de Europa League kom je gewoon goed weg. Je wint met 2-0 van Schalke 04 en 4-1 van Olympique Lyon. Echter ga je tweemaal gewoon bijna nat omdat je met het attractieve voetbal gewoon gigantisch veel ruimte weggeeft. Laten we eerlijk zijn, je hebt vreselijk veel geluk gehad :) Manchester United heeft zichzelf in de finale compleet ingegraven en stond gewoon als een huis. De organisatie was top, het voetbal was kut. Vind dat je dat Bosz wel aan mag rekenen om een Schone op een Felaini te zetten :+ Op zulke momenten mis je dan de echte toppers bij Ajax. Een Traore die kans-na-kans om zeep helpt, een Younes die zo voorspelbaar is als mijn kleur stront en om over Schone (ik-wijs-naar-jou-maar-ik-geef-de-kut-paas) maar te zwijgen. Ik had dan liever Neres en Kluivert gezien. Twee van die gasten die nog willen en onbevangen spelen.

Dat Bosz Ajax anders heeft laten voetballen klopt. Strijden voor elke meter op het veld. Echter waren er maar zat wedstrijden niet om aan te gluren omdat Ajax het op dat moment even niet had en zich niet kon wapenen tegen tegestanders die het spel van Ajax verstoren. Wees eerlijk, als Bosz na 2-3 seizoenen niets had gewonnen dan zou zijn tacktiek ook overboord gegooid zijn.

Die individuele klasse heeft Ajax (nog) niet. Om een wedstrijd op slot te gooien wanneer het moet, of om een achterstand om te kunnen buigen. Dat komt misschien nog wel. Het vechtvoetbal levert je in dit geval niets op. Als je constant hetzelfde probeert en er niet doorheen komt moet je ook leren opportuun te spelen. Datzelfde geintje zie je bij Oranje ook gebeuren ... constant maar dezelfde manier van voetballen hanteren. Dat trucje kent iedereen nu wel.

Goed geschreven stuk btw ;)

Mallakai vindt dit leuk.
  3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Tuurlijk, je hebt ook geluk gehad, maar de andere kant is ook dat zowel Schalke als Lyon waanzinnig veel geluk hebben gehad in de thuis wedstrijd, beide wedstrijden hadden zomaar in een 5/6-0 kunnen eindigen of 8-1, voor beide valt wel wat te zeggen en het zijn jonge gasten die fouten maken, behalve Schone maar goed die is beperkt, dat betreft heeft Bosz het niet goed aangepakt, helaas.

Het is pas vanaf januari gaan lopen, dit omdat er spelers waren die er heel veel moeite mee hadden om te begrijpen wat Bosz wilt, niet iedere speler is in staat om door te dekken bij een 5 sec regel, en zijn plaats moet innemen, Bosz heeft zelf ook gezegd dat het tijd nodig heeft voordat iedereen dit begrijpt.
    Je hebt altijd wel een wedstrijd waarin het dan niet lukt, die heeft iedereen.
    Ik was er zeker van geweest als Bosz nu nog trainer van Ajax was, dat hij in het nieuwe seizoen zeker weten kampioen zou worden, de motor ging helaas te laat lopen, en dat zou gewoon doorgaan in het nieuwe seizoen.. helaas gaat dat niet meer gebeuren.

Ach wat maakt het ook allemaal uit.. Bosz is weg, Ajax kan weer opnieuw beginnen.. bijzonder treurig.

Laatst bewerkt: 6 jun 2017
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Gewoon Ronaldo supporten

RemcoM en Mallakai vinden dit leuk.
  5. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Jezus.

Advocaat en Gullit worden even door een azijnzeiker onder vuur genomen tijdens de persconferentie :+

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    https://www.vi.nl/pro/overig/waarom-de-onvrede-bij-ajax-nu-pas-naar-buiten-komt

Rot even op hoor.

L.A., Killamonkey en Siemenn vinden dit leuk.
  7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Lol, laat ze anders debuteren op 12 jarige leeftijd.. kan altijd eerder.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha dit is genieten. De Ligt te laat gebracht wow.

9. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Ik ben scout en vond De Ligt al sterk tijdens de buitenschoolse opvang voetbaltoernooien jaren terug. Had zo meegekund in de Eredivisie.

L.A. vindt dit leuk.
  10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat een leuk domino effect op de transfer markt.

Atletico Madrid mag geen spelers aantrekken tot januari 2018.
    Griezmann heeft aangegeven toe te zijn aan iets nieuws maar keert Atleti de rug niet toe. Siert hem.

Diego Costa geeft aan weg te moeten bij Chelsea. Wil heel graag weer terug naar Atletico.
    Romelu Lukaku heeft zijn vertrekwens aangekondigd en aangegeven dat hij een nieuwe club heeft gevonden, wellicht dus Chelsea.

Dus, Costa terug naar Atletico. Lukaku naar Chelsea en Griezman, na de transfer van Costa, naar United.

En dan lees je dat United, Monaco en PSG een formeel bod bij Real hebben neergelegd m.b.t Ronaldo ... van een slordige 180 miljoen. Dan vliegen die shirtjes als hete broodjes over de toonbank.

Spannend :)

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Grootste wtf van de nog vroege Transferzomer was voor mij nog het bod van 100 miljoen door Arsenal op Mbappe Korting en dat van Dijk waarschijnlijk voor 60+ Southampton gaat verlaten

12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

M'bape voor 100 miljoen weg ... tja, veel geld voor iemand die het net 1 seizoen heeft laten zien. Bovendien zou hij er op sportief niveau op achteruit gaan (geen CL voor Arsenal). Die jongen moet nog lekker een seizoen op top niveau spelen.

Van Dijk naar City ja. Logisch. Ben heel benieuwd hoe hij het daar doet...

13. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Arsenal is al afgewezen. Real heeft ook al rond de 130 miljoen geboden en die transfer zie ik nog wel gebeuren.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Die gast wordt zo'n zieke flop.

RemcoM vindt dit leuk.
  15. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik hoop het, zou beter zijn voor het voetbal.
    Hopelijk geven clubs op die manier wat minder snel zulke zieke bedragen uit.

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Zijn wel vaker dure spelers geflopt en vaak verdienen ze een groot deel van bedrag weer terug met merchandise.
    Ben bang dat absurd hoge bedragen eerder meer dan minder wordt.

RemcoM vindt dit leuk.
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Messi van Metz haha.

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Maf ventje was het, gelijk als coach schorsen.
    Vraag me af wat nu een Strootman bij Oranje doet, voegt totaal niets toe.

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Volgens de Engelse media gaat Klaassen de komende week een transfer maken naar Everton voor 23 miljoen.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Inpakken en een strik eromheen. Leuke speler, maar staat er zelden als het echt moet. Zie finale EL

Deel Deze Pagina