1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Voltooid leven kwestie inderdaad en blijkbaar ook EU standpunt van CU (willen van de euro af) aldus Pechtold.
     
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    VVD-CDA-D66. Minderheidskabinet, huppetee.

    Bij elke belangrijke beslissing je steun bij een andere partij halen (migratie/PVV, veel punten/CU, voltooidleven/linkse partijen, milieu/duurzaamheid/GLPVDDLinks).

    Hoorde het vanochtend ook bij BNR (column NRC denk ik?), waar het iets beter werd uitgelegd. Veel werk en onzeker, maar waarom niet. Soort gedoogconstructie waarbij je elke keer een nieuwe gedoogpartner zoekt. Is wel veel werk
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Die Klaver.
    Wat een politicus zeg.

    Je zal er maar op gestemd hebben :')
     
    Tim en Garrett vinden dit leuk.
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tijd voor nieuwe verkiezingen
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Klaver heeft zich volstrekt belachelijk gemaakt.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Of hij houd gewoon keihard vast aan de standpunten t.a.v. zijn kiezers.

    Geen idee, maar dit schiet gewoon niet op. Geen partij wil met de PVV regeren, GL dat moeilijk doet over migratie en dan heb je o.a. nog de SP die volgens mij niet met de VVD wil.

    Schrijf gewoon nieuwe verkiezingen uit. Dit soort shit ga je ook de komende 90 dagen niet oplossen, zelfs niet met een ervaren rot als Tjeenk Willink.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    En dat is prima, maar waarom dan weer proberen? Echt zonde van de tijd.
    Alsof een ander persoon (Willink) het ineens wel kan laten werken, waar ze ervoor zo lang gepraat hebben zonder resultaat.
    Te dom voor woorden en waste of time. Dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken, maarja.
    Tijd tot de vakantie volmaken denk ik dan...
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Tja maar zo werkt het niet he. Elke partij moet 'wat' loslaten.
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Aan het einde van dit jaar hebben we nog geen regering.
    Wat een stelletje kleuters zeg ... en dat moet een land gaan runnen.

    Ze discussiëren nu al 3 maanden over een mogelijke Coalitie en die komt er maar niet.

    En waarom? Omdat het stelletje kleuters het niet eens word.
    Ondertussen worden links en rechts partijen buitengesloten. Wellicht moeten ze het toch eens gaan proberen?
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is echt bizar dat je als bestuurder van je land zo vasthoudt dat je geen economische vluchtelingen wilt weigeren op opvangen in de eigen regio.
    Dat is niet eens binnenlands beleid.

    Maar goed, hopelijk zien de hippie stemmers dit ook in. Dit was de kans voor GL om eens te regeren, en in een periode waar klimaat zo belangrijk is (en eindelijk tot besef van het volk gezien de winst) kon GL eens af van hun imago als oppositie partij. Als je het dan laat klappen op immigratie ben je echt geen stuiver waard voor je kiezers. Reken maar dat de kiezers dat ook weten nu.

    Als er herverkiezingen zouden zijn zou ik het wel weten. Iets meer op klimaat inzetten en je pakt zo een blikje grachtengordel twintigers mee.

    Dat heeft geen zin en dat weet je ook wel.
     
    Taab en Garrett vinden dit leuk.
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Groen Links had zó veel kunnen bereiken op klimaatbeleid met D66 als coalitiepartner. Weglopen heeft als resultaat dat GL noch op migratie, noch op milieu haar zin krijgt. Twee keer niks.
    Op zo'n punt zou pragmatisme het moeten winnen.


    En met die laatste opmerking kijk ik óók naar D66... en PVDA. Kap met zeiken Lodewijk, just do it.
     
    Cyndris en Garrett vinden dit leuk.
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Blijkbaar vond Klaver doordrammen van migratie belangrijker dan het klimaatbeleid.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hij wilde volgens mij ook 100 tot 200K meer vluchtelingen toelaten. De fuck, complete waanzin als je zoveel extra druk toelaat op de samenleving en de systemen binnen ons land. Ik gun vluchtelingen wel een kans op een fatsoenlijk nieuw leven, maar 100 tot 200K erbij, boven de bestaande aantallen, is krankzinnig veel. Duitsland heeft er al meer dan een miljoen, die aantallen zou Nederland niet aankunnen. Zelfs niet eens minder dan de helft van de Duitse aantallen. Hier permitteer ik me even een Wilders uitspraak: Nederland is vol. Niet te letterlijk nemen Fred. ;)
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tag hem dan! @fredfenster
    Maar alle gekheid op een stokje zoals @Matrix al aangaf, hij had veel kunnen bereiken. Lag een mooi voorstel tav immigratie op tafel, die Klaver aan zijn achterban had kunnen verkopen. Vervolgens had hij de coalitie van VVD, CDA, D66 en GL vervolgens een groen kleurtje kunnen geven tav klimaat, maar nee.
    Ik vraag me echt af wat er uiteindelijk gaat komen. Ben echt bang voor een minderheidskabinet & vervolgens nieuwe verkiezingen.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Na al die verkiezingen in de VS, GB en Frankrijk valt me pas écht op hoezeer Nederland een polder-land is. Geen polarisatie in zetelverdeling, geen kiesdistricten, geen winners-take-all. Nee, een enorm gefragmenteerd parlement met véél partijen en zodoende zeer moeilijke coalitievorming.
    Compromissen, compromissen, compromissen.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Kut, kut, kut dus.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Vind dit wel beter dan tweepartijenstelsels.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kiesdrempel omhoog dus :p

     
    Garrett vindt dit leuk.
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is niet direct meer of minder kut.
    - Ja, samenwerking is traag in formeren en reageren op acute situaties.
    + Tegelijkertijd is het ook stabiel. In Amerika kan vrij snel de legacy van de vorige regering worden afgebroken als er een nieuwe komt.

    Overigens, kijk hoe Obama vast zat met een Republikeins congres de afgelopen jaren. In Nederland verloor de regering haar meerderheid, maar had wel nog veel opties om creatief met andere partijen te werken. Dat is ook een voordeel.

    Het nadeel van compromissen is dan wel weer dat kiezers eigenlijk altijd teleurgesteld zijn ---> vertrouwen in de politiek verliezen.


    edit:
    Interessant:
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2017
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Damage control is begonnen zo te zien.
     

Deel Deze Pagina