1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zou op zoek naar iets met een i5 of i7, minimaal 3000 serie (dus bijvoorbeeld een i7 3630q), geen U modellen want die zijn "ultra low power", dus ook minder performance.
    Samen met minimaal 6gb ram, minimaal een Nvidia 750m (dus die 650 in de ASUS is eigenlijk wat te matig), 1600x900 of 1920x1080 scherm en eigenlijk wil je ook een SSD, maar dat kan er later nog bij.
    Die MSI ziet er uit als een prima laptop :).
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hmm, zie net pas dat die MSI een AZERTY toetsenbord heeft ipv QWERTY... Is dat echt enorm wennen of wat? Twijfel, twijfel :+ Lijkt qua prijs en twee jaar garantie wel een goede deal. Gast heeft ook alleen maar positieve beoordelingen dus dat is ook top. Ik ben een wiebelkont...
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Kun je gewoon in Windows veranderen, dus dan ziet je toetsenbord er alleen wat anders uit.
    Dus gewoon doen en als het kan er een SSD bij in douwen :).
    Hij zal wel een handelaar zijn dus misschien dat hij het zelfs voor je kan doen.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  4. RO3Li

    RO3Li KUTFORUM

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    402
    @Killamonkey Als je blind kunt typen is een azerty keyboard niet erg, verder nice laptop voor wat je ermee gaat doen heeft hij prima specs.
     
  5. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zat is te kijken om mn pc wat te upgraden dmv een nieuwe videokaart en ssd. Nu zag ik dat mijn moederbord een PCI-e 2.0 heeft en voor de videokaart die ik op het oog heb ik PCI-e 3.0 nodig.
    Is dit mogelijkheid zonder dat ik de kaart sloop of moet ik ook een nieuwe moederbord kopen dan?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2017
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2017
  8. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb laatst een ssd gekocht voor in mijn desktop. Nadat ik mijn c schijf had gekloond naar de ssd herkende mijn pc de Windows op de ssd niet en heb ik zowel mijn nieuwe ssd en c schijf geformatteerd en vervolgens een clean install gedaan (op de ssd).
    Mijn harde schijf heeft ook een D partitie, hier staan al mijn film etc op en hier heb ik niks mee gedaan.
    Het rare is dat alles precies 1 dag goed heeft gewerkt. Nu als ik mijn d schijf open is alles super traag, zelf simpel een map openen vind tie al moeilijk.
    Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is zonder dat ik al mijn bestanden kwijt raak?
     
  9. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik wil graag een nieuwe PC kopen om te gamen.

    Ik ben geen puber meer die hele dag kan gamen, helaasch, dus ik vind een high-end gaming PC wat overdreven voor mijn behoeftes. Op het moment speel ik bijvoorbeeld Playerunknown's Battlegrounds. Het zal ook geen PC zijn welke uitsluitend voor gamen gebruik wordt, maar ook gewoon als centrale PC gebruikt worden.

    Advies over kant-en-klare systemen, of een losse configuratie zouden fantastisch zijn. Ik heb er wel wat verstand van, maar wat nu minimaal en/of een must is, weet ik niet zo goed.

    Ik had gehoord dat AMD met nieuwe hardware is gekomen. Is dit wat?

    Eisen:
    -FullHD moet toch wel met high/ultra settings te spelen zijn op keurige FPS, moderne games dan.
    -4k/1440p: Ik weet niet, ik denk altijd dat lagere resolutie met hoge settings "beter" is, dan hoge resolutie op medium settings. Klopt dit? En natuurlijk zijn die schermpjes flink duurder.
    -Ik zat zelf zo te denken aan een budget van 1000 euro inclusief alles. Haalbaar?

    Zoals gezegd, ik hoef geen high-end PC, maar wil bang for my buck en gewoon een decent gaming-rig hebben.

    Deze zag ik bijvoorbeeld op tweakers, is dit iets? Suggesties voor aanpassingen?
    https://tweakers.net/reviews/5387/2/desktop-best-buy-guide-mei-2017-basisgame-pc.html
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nvm
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2017
  11. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Iemand een suggestie voor een goede prijs/kwaliteit schermpje? 4K en 144hz zouden wel mooi zijn...
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    4K/144Hz is nog niet echt realistisch. 1440p/144Hz of 4K/60Hz. Ik zou dan sowieso voor 1440p/144Hz gaan, dat is nu de 'sweetspot' voor optimaal high end gamen. Ik zou nooit meer terug naar 60Hz willen. Om op 4K een steady 60fps te krijgen zou je al 2x GTX1080(Ti)'s in SLI moeten zetten. Volgens mij bestaan er zelfs nog geen schermen die 4K/144Hz ondersteunen.

    Als ik je bericht van 11 juni lees en zie dat je een budget van 1000 hebt, dan zou ik al helemaal niet aan 4K denken, persoonlijk zou ik dan ook 1440p nog niet aan beginnen. Gewoon lekker op 1080p gamen, en een 144Hz scherm is dan al super nice. Die hogere fps vergt ook al best wat van je pc. Maar echt een verademing t.o.v. een 60Hz scherm.

    Ik ben toevallig ook aan het kijken naar een nieuw scherm en kwam de ASUS PG279Q tegen. Echter vind ik 27" echt net wat te groot, dus ik wacht nog even met de overstap naar 1440p 144Hz (+gsync, IPS) display, totdat er wat meer opties komen. 820 euro is natuurlijk ook echt te gek. Maar eigenlijk vind ik de 130-150Hz die ik op dit moment in BF1 kan halen op ultra settings gewoon ultiem en speelt zooo lekker. Heb de resolution scale al wat verhoogt naar 125-150% en dat is ook al best mooi :)

    Edit; nee 4K 144hz is nog niet te krijgen :p
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2017
  13. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ok Ok ik voel me vrij dom nu.

    Even wat research gedaan en inderdaad, veelste hoog gegrepen. Ik heb btw een tweedehands PC gekocht (i7-6700, gtx 970, 16gb RAM, mooi dingetje!!).
    Ik denk dat ik maar moet settlen met een 1080p/144hz monitor. Ik wil hier eigenlijk echt niet teveel geld aan uitgeven (i know zonde, maar zó fanatiek ben ik nu ook weer niet).

    Dus:
    -23"-24"
    -1080p
    -144hz
    -Niet duur
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dat is inderdaad een leuke pc, daar ben ik ook mee begonnen.
    De Asus VG248QE is dan een pareltje. Deze is erg populair en wordt veel gebruikt door gamers en streamers. Dat is ook mijn huidige monitor. Ik heb hem destijds gekocht voor 299, bij de mediamarkt en wehkamp is hij nu 269 ;)
     
  15. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Haha, "daar ben ik mee begonnen".

    Wanneer ga je je nieuwe scherm kopen ;)? Als dat over een niet al te lange tijd is, kan ik mss die van jou overnemen?
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Haha nee dat bedoelde ik niet zo. Bedoelde meer diezelfde specs heb ik ook gehad tot een paar maanden terug. Heb hierbij ook mijn huidige 144hz scherm lange tijd gebruikt en dat was echt een verademing tov mijn voorgaande 60hz scherm. Is een erg leuke pc hoor! Ga je zeker veel plezier van hebben.

    Ik ga nog geen nieuw scherm kopen denk ik, ben nu tevreden met de hoge fps, wat ik in shooters erg prettig vind. Als ik merk dat ik op ultra >144fps haal dan schroef ik de resolutionscale iets omhoog als de game dat aanbied.
    Die wat ik nu dus heb is echt aan te bevelen (VG248QE), denk ook niet dat ik hem weg zou doen als ik een nieuw scherm zou kopen.
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik kijk deze week nog voor je, mocht je nog iets zoeken :).
     
  18. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Heb al wat! Zie:
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik ga m in de gaten houden!
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ohja overheen gekeken, hele nette pc!
    Wat was je kwijt? 700?

    Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een soortgelijke monitor. Had een 27" curved Samsung gewonnen toevallig maar ik heb ook een 24" Iiyama, die is echt groot zat. Helemaal aangezien ik een monitor stand heb aangeschaft die in hoogte verstelbaar is en waarmee je de monitor vrij kunt verplaatsen. Dus bij bepaalde games zet ik m gewoon wat dichterbij.

    De pest aan 144hz is wel dat het vrij prijzig is.
    Dit is de goedkoopste optie:
    https://tweakers.net/pricewatch/382442/acer-gn246hl-(um-punt-fg6ee-punt-b06)-zwart.html

    En als je wat betere beeldkwaliteit wil (geen TN):
    https://tweakers.net/pricewatch/577637/samsung-c24fg70-zwart.html

    Hier zijn zo'n beetje al je opties.
     

Deel Deze Pagina