1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Haha ja dat zou niet verkeerd zijn. Ben gestopt met studie en kan wel wat afleiding gebruiken op de saaie doordeweekse dagen :p Daarnaast lijkt me het lezen van boeken ook wel positieve invloed hebben op het uitbreiden van mijn woordenschat, wat ook niet verkeerd is natuurlijk.
    Moet nog even ontdekken welk genre iets voor mij is uiteraard. Heb op dit moment nog niet echt een bepaalde voorkeur, maar dat zal zeker wel komen :D

    Heb net de Kobo erbij genomen en alle HP's erop gezet. Morgen maar eens beginnen :p Is inderdaad lekker licht in de hand en de achtergrondverlichting lijkt me wel fijn als het wat donkerder is, in bed ofzo.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb zelf sinds een tijdje Matterhorn in de aanslag. Al even het eerste hoofdstuk uit, maar ben ook weer te snel afgeleid door andere dingen.

    Eerste hoofdstuk was wel heavy shit, met een bloedzuiger in je plasbuis, waarbij ook nog eens vrij gedetailleerd de pijn word beschreven en de spoedoperatie te velde die volgt. Vietnamoorlogsroman op zijn best! :+
     
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    * bump *
    Leest niemand meer? :p
    Ik ben op het moment wat Michael Crighton boeken aan het afwerken. Beetje popcorn-gehalte maar die gast kan wel een boeiend plot en lekker vlot & spannend verhaal schrijven zeg. Hier en daar wat wetenschappelijke onderbouwingen erbij maken het extra boeiend. Snap wel dat er zo veel van zijn boeken verfilmd zijn!
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik lees nog iedere dag minimaal een uur ;) Nu helemaal verslaafd aan de Codex Alera van Jim Butcher!

    Sent from my A0001 using Tapatalk
     
    L.A. vindt dit leuk.
  5. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je iets hartverscheurends wil lezen: A Little Life van Hanya Yanagihara.
    Denk John Irving maar dan met een zooitje jeugdtrauma waar je U tegen zegt...
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik moet echt meer tijd vrijmaken om te lezen, al te lang niet gedaan.
    Maar toch de thread weer eens kicken met goed nieuws:
    [​IMG]


    Nieuwe boek van Carlos Ruiz Zafon komt halverwege 2017 uit in het Nederlands. _O_
     
    L.A. vindt dit leuk.
  7. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ben momenteel de hele reeks Vampire Chronicles van Anne Rice aan het lezen (Interview with the Vampire, jeweetwel).
    Supertof!! Episch, spannend en gaat een stukje dieper dan de film (hier en daar best filosofisch-lite).
     
    L.A. en Scarlett vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Eindelijk, na ruim een jaar, weer een boek uitgelezen. Afgelopen dagen veel vaart gemaakt in Matterhorn, van Karl Marlantes. Een meer dan uitstekende roman over de waanzin en onzinnigheid van de Vietnamoorlog en dan met name de ervaringen van de Bravo Compagnie van de Mariniers. Laatste stuk wat ik aan één stuk gelezen heb was dan ook meteen een lang stuk van 90 bladzijden. Het was het helemaal waard.

    Iedereen die ook maar een beetje interesse in het land of zijn oorlogsgeschiedenis heeft, zou dit boek moeten lezen. Als het éénmaal losgaat, gaat het ook goed los. Het lijkt wel alsof de strijd van minuut tot minuut in bijna het kleinste detail word beschreven.

    Kon het bijna niet wegleggen op het laatst, ook al heb ik er heel lang over gedaan om het uit te lezen, maar daar waren ook redenen voor. Absoluut een 10/10 voor dit boek.
     
    Tyrant en L.A. vinden dit leuk.
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Jongens, ik wil weer eens een fatsoenlijk boek lezen. Gewoon, is goed voor je toch. Laatste boeken die ik heb gelezen is Harry Potter toen ik 15 was, dus helemaal mooi.

    Wat ik tof vind? Jaeuh..Harry Potter? Is de Donkere Toren wat? Leest dat een beetje chill?
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ja! Althans, je moet van King zijn schrijfstijl houden maar is een heerlijk surrealistische serie die vlot weg leest. Ben er denk ik drie weken geleden in begonnen en zit nu in boek vijf :+
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ready Player One kreeg mij weer aan het lezen. Mr Penumbra's 24-Hour Bookstore is ook een goede om weer rustig into lezen te komen. Ender's Game als je even lekker sci-fi wil gaan en wellicht James Worthy lezen als je in het Nederlands wil beginnen.
     
    WinterBase en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vind zelf de boeken van Throne of Glass serie erg tof. Ligt een beetje in hetzelfde straatje als HP/LOTR
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wayward Pines boeken vond ik erg lekker lezen, en Dark Matter van diezelfde schrijver (Blake Crouch) is echt een heerlijk scifi boek :)

    The Underground Railroad vond ik ook een goed boek. Geen vrolijk thema (Amerikaanse slavernij) maar erg meeslepend boek.

    Ohja, al deze boeken zijn er in 't Nederlands.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Be nu in het laatste deel begonnen van de Mercedes-killer trilogie van Stephen King en ga daarna beginnen aan de Donkere Toren serie. Hou wel van de schrijfstijl van King, leest relaxed weg zonder al te veel onnodige woorden en bijvoegingen.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [​IMG]

    1 december. Deel 2 al in januari!

    HYPE!
     
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat is Storytel toch ideaal, ik gebruik het nu al een paar maanden en ik ben er heel tevreden over. Ideaal om met oortjes 's avonds te luisteren wanneer het vrouwtje slaapt en het licht uit is.

    Even een vraagje, hoe komen jullie in een boek? Begin je gewoon te lezen en daarbij de plaatjes zich vormen, of zoeken jullie bijvoorbeeld eerst op waar en wanneer het boek zich afspeelt?
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Gewoon direct beginnen met lezen. Hoe minder ik weet hoe beter.
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Maar werkt dat wel goed voor je beeldvorming?
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    100%! Zo vorm ik het beeld dat IK ervan heb, niet een ander, een film of whatever. Plus de verrassing is groter.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    True that!! :cool:
     

Deel Deze Pagina