A40TR
Het punt is zonder (mix)amp je erg slechte geluidskwaliteit krijgt. Het is mogelijk om de Astro A40TR headset los te kopen zonder mixamp, en dan aan te sluiten op de controller, maar dat is het echt niet waard. Het geluid is dan erg zacht en van slechte kwaliteit. Dan kun je net zo goed een paar oordopjes op je controller aansluiten.
Omdat je zo ver van de TV zit denk ik dat dit geen optie is, want je gaat geen mixamp op de bank naast je neerleggen en dan heb je 2 lange kabels van 5 meter naar de PS4 lopen..
A50 Gen3 (PS4 versie, i.v.m. voorkeur voicechat)
Dit is een mooie optie inderdaad om die afstand te overbruggen en vanaf het dockingstation geen kabels meer hoeven te gebruiken.
Wat fijn is aan de A50 reeks, is dat deze een optical passthrough hebben. Dat betekent dat je je PS4 met een optische kabel kunt aansluiten via de A50 naar de versterker. Dan kun je altijd makkelijk de headset of de versterker/speakers gebruiken met je PS4, zonder iets om te hoeven pluggen of switchen.
Wat betreft het wisselen van PS4 of X1 raad ik wél een switch aan, namelijk
dit kastje. Je kunt ook
deze gebruiken, maar dan heb je maar 1 input en 3 outputs of andersom. Ik gebruik het eerste kastje elke dag om te switchen tussen verschillende apparaten (4x inputs) en headset of speakers (2x outputs). Of je moet al zin hebben om de optische kabel steeds om te pluggen van PS4 naar X1, maar dit is slecht voor de ingangen en een flink gedoe natuurlijk. Dus mocht je het geluid niet via de A50 optical passthrough willen laten gaan kun je ook gewoon de versterker en de headset op dit kastje aansluiten als output. Zolang je maar gebruik blijft maken van dezelfde output op de PS4, optical, hoef je geen settings te veranderen in je PS4.
Een andere optie is de Astro A50 Gen2, die is nu aantrekkelijk geprijst voor 199 euro. Het enige verschil is dat deze met een microUSB kabel opgeladen moet worden i.p.v. een dockingstation, en deze heeft geen equalizer. Ik moet wel zeggen dat de 3 equalizer 'standen' waar deze Gen2 mee wordt geleverd, die niet aan te passen zijn, wel goede standen zijn. Dus het 'equalizen' via software vind ik persoonlijk daar niet nodig.
Maaaaaaar, je moet natuurlijk wel de kleur mooi vinden
Volgens mij is de zwart/blauwe bijna niet meer te koop als ik het zo zie..
http://www.gamegear.be/astro-a50-wireless-2015-dolby-xbox-one
of Halo Edition
http://www.gamegear.be/astro-a50-wireless-2015-dolby-xbox-one-halo-editionKlik om te vergroten...