1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ben van plan om morgen een soundbar te kopen, maar nu vroeg ik me af of ik een 2.1 setje erop aan kan sluiten? Deze boxen staan namelijk achter de bank en als ik dan de soundbar bij de TV heb staan zou dat een lekker geluid kunnen geven.
     
  2. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Een vriend van mij wil graag een soundbar kopen.
    Het gaat hem vooral om muziek en hoeft geen top merk te zijn.
    Hij wil er niet meer dan 180 euro aan uitgeven.

    Iemand verstand van soundbars?
     
  3. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Ik zou gewoon naar de MM gaan en daar luisteren. Op Coolblue kan je ieder geval wel kijken wat de top 10 is en wat andere mensen erover zeggen.

    Zelf ben ik voor de Philips HTL5160B gegaan, klonk net wat beter en voller dan een Sony of Samsung maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur en instellingen. Is wel boven je vriend's budget, maar m'n punt is dat je gewoon moet luisteren haha.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Hij is voor een JBL by Harman gegaan.
    Klinkt voor een Soundbar best prima.
    Voor films heb ik liever 5.1
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dat heeft te maken met de audio codec van de film die je afspeelt. Dolby, DTS, AC3 enzovoorts. Het is maar net hoe XBMC bij jou ingesteld staat hoe hij het doorstuurt naar de receiver. Dat Dolby en DTS beter klinken kan kloppen, omdat die audio kanalen vaak een veel hogere bitrate hebben dan films met stereo audio. Hetzelfde als een MP3'tje van 92 kbp/s vergeleken met eentje van 320 zeg maar :)
     
    WinterBase vindt dit leuk.
  6. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Heeft er hier iemand ervaring met de Harman Kardon receiver en luidsprekers? Ik wil namelijk een betere surround systeem kopen als wat ik nu heb. (Sony BDV-N590 home cinema set)

    Dit is wat ik in gedachten heb (exclusief blu-ray speler):

    Harman Kardon AVR 161
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_harman-kardon-avr-161-1276364.html

    Harman Kardon HKTS 16
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_harman-kardon-hkts-16-1130739.html

    Deze combinatie zal wel een veel mooier geluid geven als wat ik nu heb met die sony toch?
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Met de komst van de Xbox one S die Bluetooth ondersteund en de ps4/neo straks ben ik aan het kijken naar een surroundheadset die op beide consoles kunnen. Welke adviseren jullie? Draadloos is fijn maar geen must...
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Bestaan die inmiddels dan?
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ben op zoek naar een surround headset voor de PS4 en indien mogelijk ook compatible met de Xbox One.

    Wat zou ik willen?
    - 7.1 surround sound en anders stereo
    - draadloos is geen must, een kabel naar de controller vind ik niet erg.
    - geen kabel bullshit mbt aansluiting. Bijv een mixamp die via optische kabel aangesloten moet worden op de ps4.

    Ik wil een headset waarmee ik kan gamen, maar ook kan film kijken.

    Waar heb ik naar gekeken?
    - astro a50, mixamp wil ik niet. Teveel kabels en omzetten van ps4 naar Xbox lijkt mij een gedoe.

    Ik neig naar de astro a40, maar die is al een surround stereo en niet 7.1

    Iemand die mij advies hierin kan geven? Dit is niet my field of expertise...
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Compatible met beide consoles is lastig. Headsets kunnen meestal maar met 1 USB kabel met 1 console worden verbonden, en vaak zijn er ook nog alleen PS3/PS4/PC en XBOX/PC versies te vinden. Zo ook bij Astro. Voice chat is dus maar voor 1 console mogelijk. Je kunt het geluid wel van beide consoles aansluiten door een optical switch te gebruiken bijvoorbeeld.

    Welke A40 en A50 bedoel je eigenlijk?

    * A50 gen.2 (met kleine mixamp) moet kabeltje naar controller voor voicechat, en kabeltje voor opladen headset. Geluid = A40 2015
    * A50 gen.3 (met dockingstation) hoeft geen kabel naar controller, opladen op dockingstation, dus 100% wireless. Geluid = A40TR

    * A40 2015 (met mixamp) zelfde geluid als A50 gen2 maar dan bedraad.
    * A40 2015 (met M80 amp) << hier weet ik niet precies hoe dat zit met geluidskwaliteit etc. En dit is alleen voor xbox volgens mij.
    * A40TR (met mixamp pro) zelfde geluid als A50 gen3 maar dan bedraad.

    ^^^^allemaal hebben ze 7.1 surround, alleen A50 gen3 en A40TR hebben nog equalizer software erbij.

    Wat betreft 'kabelbullshit' waar je het over hebt snap ik niet helemaal. Een A50 heeft een paar minder kabels dan een A40. Bij de A50 gen2 is dat die kleine 'mixamp' eenmalig aansluiten en je hoeft er niet meer aan te komen. Bij de A50 gen3 is het een 'mixamp' die tevens dient als oplaadstation. A40 heeft dan een mixamp waar je het volume op moet regelen en nog een kabel van mixamp naar headset hebt uiteraard. Dus is maar net wat je wilt. Zit je aan een bureau of 5 meter van een TV vandaan? Bedraad/draadloos of draadloos?

    De A50 gen3 en de A40TR beschikken over equalizer software. Out of the box hebben deze geen goed geluid naar mijn mening, maar dat is persoonlijk. Ik heb zelf een A40TR en na wat tweaken klinkt hij echt super. Ik zou niet zonder deze equalizer setting (file) kunnen, want dan klinkt het opeens een stuk minder goed.
    De A40TR en A50 gen3 hebben goede bas, maar wil je je oren voelen trillen moet je voor de A50 gen2 of de gewone A40 gaan. Deze hebben echter geen equalizer en hebben alleen de meegeleverde/ingebouwde geluidsstanden.

    Ik gebruik mijn A40TR alleen in stereo, omdat ik surround niet lekker vind klinken. Dat heb ik bij andere surround headsets ook altijd gehad. Ik zet liever de surround uit en kies voor stereo, want dan is de geluidskwaliteit beter. Ik hoor zelfs (in een shooter) beter de voetstappen in stereo dan in surround bijvoorbeeld. Ik vind alleen het surround geluid van de A50 gen2 nog redelijk. Bij de A50 gen3 en A40TR is de surround erg blikkerig, maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.

    Dus, of het nou een A40 of A50 is, je zult toch een optical switch ertussen moeten zetten om het geluid van beide consoles te kunnen ontvangen. Daarnaast is voicechat dus óf voor PS4, óf voor XB1. 1 van de twee.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2017
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Als ik game, dan zit ik op ongeveer 5 aan 5,5 meter van de tv (55'') of de projector (92'')

    Ik begrijp ondertussen dat voor beide consoles wat moeilijker wordt.

    Mbt de a50 ik leed dat er een docking station komt waarbij je de ps4 versie op de Xbox One kan gebruiken.

    Mbt kabelbullshit, ik wil liever draadloos en/of met een jack aan de controller aangesloten juist vanwege de afstand.

    Tevens wil ik zo min mogelijk kloten met een mixamp en optische kabels daar ik beide consoles op mijn versterker heb aangesloten en ik meestal in 5.1 surround (dedicated boxen en sub) game, maar in de avond uren of als ik nog wakker ben en graag van een film geniet, wil ik wel volle geluid hebben.


    Ik kijk nu soms films met een Sennheiser wireless rs180? Alleen die kan ik weer niet gebruiken voor online Gaming ivm geen chat.

    Ik wil dus het liefst een headset die of draadloos of met kabel aan de controller vast zit en het liefst geen tussenkomst van kastjes erbij van de headset.


    A40 TR
    Kan die zonder mixamp en alleen met Jack op de ps4 controller worden aangesloten?

    A50 Gen3
    Hier neig ik naar, maar moet ik dan mijn ps4 Settings ieder keer wisselen als ik mijn geluid via mijn versterker wil?

    Xbox chat is niet zo belangrijk voor nu, als ik game, dan is dat sneller op de ps4 waarbij ik chat nodig heb.
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    A40TR
    Het punt is zonder (mix)amp je erg slechte geluidskwaliteit krijgt. Het is mogelijk om de Astro A40TR headset los te kopen zonder mixamp, en dan aan te sluiten op de controller, maar dat is het echt niet waard. Het geluid is dan erg zacht en van slechte kwaliteit. Dan kun je net zo goed een paar oordopjes op je controller aansluiten.
    Omdat je zo ver van de TV zit denk ik dat dit geen optie is, want je gaat geen mixamp op de bank naast je neerleggen en dan heb je 2 lange kabels van 5 meter naar de PS4 lopen..

    A50 Gen3 (PS4 versie, i.v.m. voorkeur voicechat)
    Dit is een mooie optie inderdaad om die afstand te overbruggen en vanaf het dockingstation geen kabels meer hoeven te gebruiken.
    Wat fijn is aan de A50 reeks, is dat deze een optical passthrough hebben. Dat betekent dat je je PS4 met een optische kabel kunt aansluiten via de A50 naar de versterker. Dan kun je altijd makkelijk de headset of de versterker/speakers gebruiken met je PS4, zonder iets om te hoeven pluggen of switchen.
    Wat betreft het wisselen van PS4 of X1 raad ik wél een switch aan, namelijk dit kastje. Je kunt ook deze gebruiken, maar dan heb je maar 1 input en 3 outputs of andersom. Ik gebruik het eerste kastje elke dag om te switchen tussen verschillende apparaten (4x inputs) en headset of speakers (2x outputs). Of je moet al zin hebben om de optische kabel steeds om te pluggen van PS4 naar X1, maar dit is slecht voor de ingangen en een flink gedoe natuurlijk. Dus mocht je het geluid niet via de A50 optical passthrough willen laten gaan kun je ook gewoon de versterker en de headset op dit kastje aansluiten als output. Zolang je maar gebruik blijft maken van dezelfde output op de PS4, optical, hoef je geen settings te veranderen in je PS4.

    Een andere optie is de Astro A50 Gen2, die is nu aantrekkelijk geprijst voor 199 euro. Het enige verschil is dat deze met een microUSB kabel opgeladen moet worden i.p.v. een dockingstation, en deze heeft geen equalizer. Ik moet wel zeggen dat de 3 equalizer 'standen' waar deze Gen2 mee wordt geleverd, die niet aan te passen zijn, wel goede standen zijn. Dus het 'equalizen' via software vind ik persoonlijk daar niet nodig.
    Maaaaaaar, je moet natuurlijk wel de kleur mooi vinden :p Volgens mij is de zwart/blauwe bijna niet meer te koop als ik het zo zie..
    http://www.gamegear.be/astro-a50-wireless-2015-dolby-xbox-one
    of Halo Edition http://www.gamegear.be/astro-a50-wireless-2015-dolby-xbox-one-halo-edition
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Denk dat ik voor de a50 gen3 ga en wacht op de dock met Xbox en ps4 compatibility.

    Thx voor de optical switch link, kan ik daarmee ook gewoon geluid uit mijn speakers blijven houden? Of moet ik dan in de console de instellingen iedere keer wisselen ondanks de optical pass-through?
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Komt er een A50 gen3 met meerdere optical inputs? Of is dat, dat voicechat voor PS4 én X1 op dezelfde dock mogelijk wordt?

    Het is zo;
    - of je gebruikt de switch voor [PS4 of X1 als input, A50 als output] en de optical passthrough op de A50 voor de speakers te gebruiken.
    - of je gebruikt de switch voor alles te switchen, dus [PS4 of X1 als input, A50 of versterker als output], je hoeft dan geen gebruik te maken van de optical passthrough.

    In beide gevallen hoef je geen settings te veranderen in je PS4, want je PS4 blijft verbonden via diezelfde optische kabel, in de settings is dat 'Digital out (optical)'. Dat jij kiest voor headset of versterker dat boeit die PS4 niet, daar hoef je niet bang voor te zijn.
    Je kunt volgens mij zelfs met die optical passthrough zowel de headset als de versterker tegelijk geluid laten produceren, maar tsja wanneer gebruik je dat :p
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en de tijd die je erin steekt.

    Ik ben behoorlijk wijzer geworden. Dank je.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik neem aan dat je een receiver hebt met HDMI? De optische uitgang van de PS4 is in ieder geval gewoon actief. Ik heb zowel surround via mijn receiver, als via de headset (Turtlebeach PX51). De USB voeding zou ik gewoon in een connector op het lichtnet doen en dan idd een optische switch erbij. Eerdere modellen receivers hadden nog optische uitgangen. Dat maakte het aansluiten een stuk makkelijker.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup, 7 hdmi ingangen, 2 hdmi uitgangen en 2x optical in.
     
  18. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is er hier iemand die gamed in een atmos opstelling of Auro 3D opstelling? Ik heb sinds gisteren een 9.2/5.2.4 setup met front height en rear height. De PS4 stuurt DTS uit en mijn receiver maakt er dan via DTS Neural X 9.2 van. Ik ben benieuwd of hier iemand gebruik maakt van Auro 3D en dan met name de upmixer in combinatie met games en of er een voorkeur is voor een van beide formaten.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een 4K HDR Receiver met HDCP 2.2. Ben zelf al natuurlijk op zoek geweest op het grote web, maar kan nog geen keuze kunnen maken. Ik bezit een OLED 4k HDR tv en wil mijn huidige receiver verkopen, aangezien deze geen 4k hdr functie heeft en ik dus mijn PS4, PC hier niet rechtstreeks op kan aansluiten voor mooi beeld. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen evt.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Onkyo tx-nr656 of tx-nr676e
    De 656 is erg gunstig ge prijsd
     

Deel Deze Pagina