[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Mwah xtc is toch wat linker als alcohol imho. Van mij hoeft het niet echt, zo enorm veel overlast geeft het allemaal niet.

Legaliseren geeft meer overlast lijkt me.

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Milieuschade, geweld, verminderde controle op kwaliteit, precedent Portugal stemt positief over legalisering.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
  4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nouri wordt afgevoerd met traumaheli, hartfalen=(

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En dit is dus de reden waarom ik absoluut niet volledig links, of volledig rechts wil stemmen. Godverdomd klootjesvolk.

6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Deze gasten worden niet echt vertegenwoordigt in het partijenstelsel toch?

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nee, dat is zelfs voorbij het linkse of rechtse van de partijen die wel vertegenwoordigd zijn.

Trouwens: Zoek die tenenkrommende reportage van Shownieuws op SBS 6 eens op hierover. Ging over Sylvie Meis. :+

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op basis waarvan is XTC linker? Het aantal doden door alcohol is iig fors. Ik ben voor legaliseren, maar heb geen antwoord op hoe je dat zou moeten doen :)

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    XTC gebruik is echter maar een korte fase, op een gegeven moment (vriendin, gezin) dan stoppen ze ermee.
    Legaliseren is daarom imo gewoon zinloos, en lokt alleen maar meer gebruik uit ('want het is legaal').

En xtc is linker omdat het gewoon gevaarlijker is dan alcohol.
    Xtc kan direct fout gaan, bij alcohol pas na meerdere glazen.

Ja, er vallen veel doden door alcohol, maar er wordt dan ook iets meer alcohol gedronken dan XTC genomen.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat een onzin gast. Goede XTC in combinatie met voorlichting geeft veel minder risico dan het drinken van alcohol. Het is de combinatie van vervuilde pillen en onwetende gebruikers die voor enige schade met xtc zorgen. Dan nog is (alleen) xtc gebruik vrijwel nooit de reden dat iemand in het ziekenhuis beland, terwijl er wekelijks gasten in het ziekenhuis belanden die zichzelf coma zopen. Alcohol is een van de ergste harddrug en gewoon legaal.

Daar moet ik aan toevoegen dan legalisering alleen maar voor betere controle kan zorgen voor het product. In de wereld staan wij toch al bekend als drugsland en wij zijn al een van de grootste exporteurs op het gebied van xtc. Kan niet zoveel kwaad dus :+

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Laatst bewerkt: 9 jul 2017
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hoe zou het toch komen dat er meer mensen overlijden aan alcohol...?

Ook is jullie hele argumentering "alcohol is ook tering slecht en ook legaal" eerder een reden om alcohol te verbieden ipv ook maar harddrugs te legaliseren.

Anyway, vind het gebruik van drugs prima maar die troep legaliseren vind ik belachelijk. Dat is als land geen vooruitgang.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Goede alcohol met goede voorlichting is ook niet dodelijk.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Waarom vind je dat drugs verboden moet zijn?

14. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Weer lekker krom geredeneerd. Wat ik zeg is dat niet de stof mensen beschadigd (ITT alcohol, wat geen lichaamseigen stof is), maar dat juist controle ervoor zorgt dat er schone drugs op de markt kan komen. Alcohol verbieden zou voor heel veel problemen zorgen. Kijk maar naar landen waar zelf alchool gestookt wordt.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Maar wat als die comazuipers toegang krijgen tot xtc? Dat gaat dan opeens wel goed?

Volgens mij is jullie redenering krommer. Ik zeg nergens dat alcohol verboden moet worden lol.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zie geen reden om alle drugs te verbieden.

17. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    https://www.rijksoverheid.nl/binari...07/02/ranking-van-drugs/ranking-van-drugs.pdf Een overzicht qua schadelijk voor gebruiker en sociale omgeving. Alcohol scoort twee na hoogst qua schadelijkheid op crack en heroïne na. Paddo's en softdrugs scoren relatief zeer laag. Denk dat legalisering en productie van overheid gecertificeerde instellingen een goede garantie zou bieden qua veiligheid + ontlasten van politieapparaat zodat ze zich concentreren op belangrijkere zaken voor een slachtoffer zoals beroving, verkrachting en moord.

Ik gebruik overigens zelf geen enkel genotsmiddel maar vind dat er aan het huidige systeem veel verbeterd kan worden omdat een deel van de populatie hier wel plezier aan beleeft dus, vind ik, dat de overheid de taak heeft om het zo veilig mogelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. Al 50 jaar wordt geprobeerd het te verbieden en dat werkt voor geen meter. In elke dorp of stad is er wel nieuws over illegale kwekerijen of productielabs dus dan wordt het weleens tijd om te kijken naar een ander model zoals bijv. in verschillende staten in America waar drugs legaal geproduceerd en verkocht mogen worden onder strenge voorwaarden. Pluspunten lijken me belastinginkomsten (accijnzen bijv. voor voorlichting), ontlasting van politieapparaat en verminderen qua criminaliteit (door minder inkomsten).

L.A. en Maddmonkey vinden dit leuk.
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik ook niet. Maar ik zie ook geen reden om meer te legaliseren.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat lijkt me toch een consequentie van het geen reden zien om te verbieden.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Oh zo.

Nou het is vrij simpel, ik vertrouw onze bevolking niet met vrije toegang tot harddrugs. Het is nu al irritant om in Amsterdam te lopen of op een festival al die zombies te zien. Heb het zelf ook zat gedaan en nog steeds, maar omdat het illegaal is heb ik t idee dat het allemaal wat kleinschaliger is.

Hee Nederland aan de drugs vind ik geen prettige gedachte. Het feit dat er zoveel alcohol overlast is zegt genoeg.

Deel Deze Pagina