[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar waarom zou het daartoe leiden? Portugal bijvoorbeeld laat wat anders zien.

https://www.google.nl/amp/s/amp.bus...when-portugal-decriminalized-all-drugs-2016-3

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat jij je nogal vergist in XTC en de mate waarin het nu gebruikt wordt versus wanneer de productie onder strenge voorwaarden gelegaliseerd zou worden. Zoals Coldzero aangaf, gaat het hier niet om crack of heroïne.

Ik zie echt geen reden om te denken dat men na legalisering vrolijk bij de verjaardag van een oma als een vercrackte kaakschaatser erbij wil zitten.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Rampage vindt dit leuk.
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

L.A., Rampage en AnubisNefer vinden dit leuk.
  4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    We kunnen wel een legale drugstest doen in Sneek. Kan toch niet erger worden.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    RaouLioo vindt dit leuk.
  6. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dan nog.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Of we volgen het voorbeeld van Roemenië, daar sterven nog minder mensen aan een overdosis!

*gaat policy in Roemenië checken*

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Daar gaat het niet om, het gaat erom dat vrijheden worden ingeperkt en daarvoor moeten verdomd goede redenen zijn. Die zijn er nu niet.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Lol waarom begin je dan over Portugal als je het gewoon wilt hebben over vrijheid.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Omdat het laat zien dat vrijer beleid niet eng is.

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hard drugs legaliseren?

Really?

Heel benieuwd hoe je gaat reageren als de productie omhoog geschroefd word en de jeugd met vervuilde drugs in aanraking komt. Eens kijken hoeveel slachtoffers er dan vallen tov alcohol.

Laat ze het in godsnaam lekker bij een biertje houden?

@Maddmonkey ... wtf is een kaakschaatser? Haha...

Ok. Google.
    Ga helemaal stuk :+

Laatst bewerkt: 9 jul 2017
  12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind de term kaakschaatsen in een discussie met Tyrant wel dubbele punten waard overigens.

Ben er zelf nog niet uit.. ene kant ben ik erg voor vrijheid blijheid. Andere kant zou ik het bijzonder vervelend vinden om bii het boodschappen doen last te hebben van jongeren onder invloed van van alles. Ieder moet lekker doen waar ie zin in heeft zolang een ander er geen hinder van ondervind.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Bij je thuis op De Wallen wel.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Waarom zou de productie omhoog gaan of gebruik toenemen? Hoezo zou de jeugd ineens in contact komen met vervuilde drugs, als de productie gecontroleerd is?
    Maar het zou toch de hinder moeten zijn die strafbaar is? Anders worden alle drugsgebruikers onderdrukt omdat een enkeling overlast veroorzaakt. Met die redenatie zou je ook religie kunnen verbieden, omdat het bij enkelingen niet goed combineert met hun zieke geest. Zorgt ook voor overlast namelijk.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha ja als ik aan x of speed zit zijn m'n kaken nog erger trouwens.

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Zou fokking chill zijn als ze t legaliseren. Alle hangjeugd gaat dan sowieso binnen 1 maand dood. Ik zie ze al staan ipv hun Breezertjes lekker aan de X.

Edit: eig dus gewoon een goed idee zijn we daar ook vanaf.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    De hinder van het illegale gebruik die je eerder noemde is toch ook strafbaar? Dumpen van afval etc.

18. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    ja maar als je de productie kunt reguleren en controleren heb je het dumpen van afval ook niet meer. Nu is er nog veel risico bij de productie (in wijken e.d.) en qua gebruik van vervuilde drugs en dat kun je er dan helemaal uithalen.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dat is mijn punt niet. Jullie redeneren allemaal vrij eenzijdig.

Ja alcohol is slecht want mensen weten niet hoe ze het moeten gebruiken! Drugs daarentegen is met goede voorlichting prima te doen.
    En er is enorm veel overlast vanwege illegale drugsproductie, als we het gewoon legaliseren zijn we die overlast kwijt.. En de overlast die vervolgens wel ontstaat moet je gewoon verbieden!
    En de klassieker:
    Je moet drugs gewoon legaliseren want alcohol is ook legaal en dat is veel slechter.

Alle drie stellingen die zo krom als wat zijn.

Daarnaast, alcohol is in alle buurlanden ook legaal.. Je gaat leuke situaties krijgen aan de grens. Ook geloof ik niet direct dat er vervolgens geen illegale productie meer zou zijn: het is te makkelijk om te maken en er geld aan te verdienen.

Oftewel, decriminaliseren vind ik goed (belachelijk dat je met 2 gram een strafblad krijgt ofzo), wietteelt mag van mij compleet worden gelegaliseerd, maar bij harddrugs trek in een lijn. (:+)

Laatst bewerkt: 10 jul 2017
  20. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    op zich ben ik ook wel voor een lijn zoals bij heroine en crack maar vind dat paddo's en softdrugs gewoon legaal en veilig verkrijgbaar en geproduceerd mogen kunnen worden. Die worden vrijwel in elke cultuur gebruikt en komen natuurlijk voor. Nu is het idioot dat je wel softdrugs kunt kopen maar het mag niet geproduceerd worden.

Deel Deze Pagina