[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Discussie hier ging juist over harddrugs ;)

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Waarom?
    Lijkt me logisch.

Als je iets legaliseert dan zal het ook toegankelijker worden.
    Alcohol is 18+ maar er zijn zat mensen onder die norm die er gretig gebruik van maken. Ook hier zuipen jongeren zich comateus of overschrijden een grens. Ik denk echter dat de gevolgen van een pilletje (een vervuilde) ernstigere gevolgen heeft dan een overmatig gebruik van alcohol.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat is het toch heerlijk dat dit topic eens een andere discussie heeft.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind dat helemaal niet zo'n vanzelfsprekend gevolg hoor.

5. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    *zucht*

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Toegankelijker betekent toch niet dat veel meer mensen het ook gaan gebruiken? Dat is bij wiet toch ook niet zo?
    In nederland wordt juist minder geblowed dan in omringende landen.. terwijl het xtc gebruik wél stukken hoger ligt.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    En wat nou als dat juist betekent dat dogen van softdrugs leidt tot steiging gebruik harddrugs...?
    Stepping stone theory.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Is al heel vaak ondermijnd. Ouderwets gedachtegang.

@Rampage xtc is minder gevaarlijk dan alcohol in elk opzicht (mits we spreken van een onvervuilde pil met mdma). Met legalisering maak je het overigens niet toegankelijker. Op het moment hebben miljoenen jongeren xtc al geprobeerd. Het stomme is juist dat het nu onder druk wordt gedaan met ongecontroleerde pillen, in combinatie met alcohol/andere drugs en men vervolgens knock out gaat. Dat is niet aan het product zelf toe te kennen..

@Tyrant ik vind het apart dat alcohol door jou prima wordt gevonden, maar een synthetisch product met een stof die ons lichaam eigen is, erger vind.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Maar dat betekent niet dat door legaliseren van xtc gebruik nog verder zal toenemen (en zeker niet dat er meer vervuilde producten zullen komen).

Zeg niet dat ik er voorstander van zou zijn hoor. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf lijkt het me niet heel prettig om overal waar je komt mensen onder invloed tegen te komen.. Maar dat legalisatie betekent dat gebruik zal toenemen is onzin.
    Het is juist ook aantrekkelijk doordat het verboden is.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Vraagje: zijn drugs gezond of ongezond?

Ik vind het vreemd dat jullie alcohol gebruiken om het gebruik van drugs goed te praten. Drugs zijn gewoon ongezond dus kan gezondheidsrisico's betekenen voor de bevolking.

Dit is hetzelfde als je pleit om 150 km/u als maximale snelheid in te stellen want we gedogen ook alcohol en dat is gevaarlijk dan hard rijden. Het heeft niets met elkaar te maken en ik was niet degene die begon over alcohol. Het is gewoon zwakke argumentatie.

Maar jij vind niet dat al die domme comazuipers moeten worden beschermd dan? Of denk jij dat iedereen verstandig aan de pillen gaat? Als zowel alcohol als pillen legaal zijn maar de combo gevaarlijk, is dat volgens mij niet echt wenselijk right.

Nee het is geen onzin, we hebben geen idee wat legalisatie van harddrugs zal doen met de bevolking omdat er nergens een voorbeeldcase is? Allemaal aannames.

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Drugs zijn niet per definitie ongezond natuurlijk.

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik beweer niet dat het ongezond is of dat het gelegaliseerd zou moeten worden omdat alcohol gelegaliseerd is. Ik gebruik alcohol als voorbeeld voor een drug dat meer schade met zich meebrengt, maar wel gelegaliseerd is. Is dat niet ontzettend krom?

Het punt dat ik wilde maken, is dat ik van mening ben dat wij meer kunnen bereiken in Nederland met toezicht op productie en betere voorlichting dan de situatie zoals het nu is.

Ik ben wel benieuwd wat de reden voor jou is om te denken dat legalisatie voor een toename in gebruik zal leiden, zoals ik al zei ligt het gebruik van xtc al ontzettend hoog in Nederland.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Niet? Ik denk juist wel dat mensen er dan makkelijker na grijpen onder het mom van "ach, kan geen kwaad. Even proberen!" ... met alle gevolge van dien. Het wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat XTC dodelijk kan zijn ... want tegenwoordig sterven er al mensen na het eten van Pringles. Echter kan het zomaar zijn dat er pillen in omloop zijn die wel degelijk schadelijk zijn voor de gebruiker. Enfin, het ligt aan de gebruiker en zijn kennis van een bepaalde drug. Echter heb je vaak zat onwetende mensen die een dirty-pill pakken.

Je zegt het goed. Mits. Het gevaar zit hem ook in de onwetendheid van veel jongeren die denken even een pilletje te gebruiken. Een schone pil t.o.v een vervuild pilletje maakt al een wereld van verschil. Zolang ze hierover goed geïnformeerd zijn/worden (over de voor-en-nadelen) is het wat mij betreft prima hoor. Iedereen moet lekker doen waar ze zelf zin in hebben. Alcohol is ook een zeer schadelijk product maar ook dit ligt aan de gebruiker. Je kan mij niet wijs maken dat merendeel niet weet wat de gevolgen hier van kunnen zijn. Datzelfde geld voor harddrugs.

Klopt. Heb zelf wel eens een pilletje op tijdens Q-BASE (toen was het feest echt spacey).
    Een jointje, met als gevolg dat je met vrienden een frikandellen bezorgings dienst op wil zetten.
    Een paddestoeltje, met als gevolg dat ik met een ei de stoep aan het inkleuren was.

Het heeft leuke effecten maar het kan ook fout gaan. Iets wat ik ook maar zat heb zien gebeuren.

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Over onzin gesproken...

Ja, want alle informatie over alcohol werkt ook erg goed.....of nee toch niet.
    Waarom denk jij dat dat met XTC wel goed zal gaan?

15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Goede voorlichting is het halve werk :)

Maddmonkey vindt dit leuk.
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja natuurlijk is dat krom. Maar waarom beginnen jullie dan allemaal over alcohol?

Waarom zou het niet tot een toename leiden? Waarom zijn jullie daar zo van overtuigd? Nogmaals, het is lastig te zeggen omdat harddrugs wereldwijd overal illegaal zijn. Ik heb nergens beweerd dat het absoluut tot een toenname zou leiden trouwens. Jullie beweren wel keihard het tegenovergestelde, ik heb daar vraagtekens bij.

Maar anyway, neem nu dat andere spul wat zo slecht voor je is en jullie steeds over beginnen: alcohol. Iedereen weet dat het slecht is, er is altijd voldoende voorlichting over de gevolgen, het is verboden voor je 18e, en toch zit Nederland massaal aan de alcohol. Het is inmiddels zo ingeburgerd dat menig persoon zich elk weekend lam zuipt, alsof men de gevolgen niet realiseert. De algemene tendens lijkt te zijn 'het is legaal, dus het zal wel niet zo erg zijn'.

Mijn angst is dat je bij legalisatie van harddrugs over x aantal jaar hetzelfde gaat krijgen. Dat iedereen lekker aan de MDMA gaan, het is toch legaal. En waar trek je de grens? Heroïne? Crystal meth? Daarvoor kun je exact de argumentatie gebruiken die jullie nu hebben. "Als het legaal is heb je beter toezicht op de kwaliteit en het enige wat je hoeft te doen is het volk voor te lichten". Nou ik geloof dat niet zo in. Ik zou het zien als een verloedering van de maatschappij.

Ik ken geen enkele gezonde harddrugs, maar ik laat me graag informeren.

Tim en RaouLioo vinden dit leuk.
  17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik zie het verschil niet echt tussen het overmatige gebruiken van XTC en alcohol. Van beide kan je aardig kapot gaan.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja..dus dan is het toch onzin om aan te nemen dat het gebruik van harddrugs sterk zal toenemen bij legalisatie?
    Granted..dat betekent ook niet dat het dan maar gelegaliseerd moet worden, maar dat beweer ik ook niet. Maar de aanname dat het sterk zal toenemen vind ik geen sterk argument tegen legalisatie.

Wat betreft veilige drugs.. wellicht bedoelt @fredfenster psychedelische drugs?

fredfenster vindt dit leuk.
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nogmaals: ik roep dat dan toch ook nergens?! Ik vraag me alleen af of het tot een afname zou leiden. Ik kondig al helemaal niks af als onzin?

Mijn punt is dat je het niet weet omdat het nooit ergens gedaan is.

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Haha nee ik reageerde toch op iemand anders.. jij reageert daar weer op dat het geen onzin is. Je probeert weer een discussie te zoeken die er niet is.. volgens mij zijn we het er beide over eens dat je het niet weet. Mijn punt was alleen dat het onzin was om aan te nemen dat het sterk zou toenemen. Inderdaad..aannames.

Ik ga nu weer achterover zitten want er waren anderen die een stelligere mening hadden :)

Deel Deze Pagina