1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Rolland heeft bronchitis.
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Meen je.. Die blijft dus op nul punten staan.
    Dan moet Latour maar gaan vlammen vandaag.

    Leuke etappe vandaag trouwens!
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha hij valt zelfs uit t peloton.
     
  4. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    En zoals tijdens elke grote ronde is ook nu mijn enthousiasme om een racefiets te gaan kopen weer aangewakkerd.
    Nu ik sinds 1 jaar ook ben afgestudeerd is het financieel gezien ook wat makkelijker om een keer te investeren in een goede fiets en bijbehorende accessoires.

    Ik heb alleen geen idee wat een goede racefiets zal zijn voor mij.

    Hebben er mensen tips? Een aanbevolen speciaalzaak in de omgeving van Haarlem/Amsterdam. Een goede website die mij gaat helpen?

    Kom maar door!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Budget is ook wel handig denk ik
    Ken geen winkels in die omgeving.

    Mollema :D
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2017
  6. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik had het niet verwacht maar stiekem moest ik een traantje wegpinken toen Mollema over de finish reed.
    Wat een bizar goede solo, een ongekende prestatie!
     
  7. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Budget gezien, weet ik gewoon niet echt wat een beetje een gemiddelde instapprijs is. Wil het niet te gek maken iig.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het begint met budget he.
    Wil je nieuw? Of tweedehands?

    Een goed instapmodel is gewoon een alu frame met Shimano 105 schakelgroep.
    Dan kun je voor 400 euro een tweedehandsje vinden of voor 900 een nieuwe.

    Dus zou iets daar tussenin zoeken. :)
     
  9. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Oke oke, je hebt gelijk. Laten we zeggen dat het budget ongeveer 1000 euro is. Iets daarboven kan ook geen kwaad.

    Ben wel voorstander van een nieuwe in ieder geval.
    Ga zo eens kijken bij diegene die je net schetst.
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Hou bij tweedehands fietsen wel altijd in het achterhoofd dat op redelijk korte termijn (grote) reparaties nodig kunnen zijn om de fiets draaiende te houden. Lagers en aandrijving kunnen nog zo mooi gepoetst zijn en functioneren tijdens een testrit, als de slijtage eenmaal een bepaald punt bereikt heeft kan het snel gaan.

    Bij een nieuwe fiets, vraag of zoek naar overjarige modellen, kun je gegarandeerd enkele 1000-den kilometers vooruit. En mocht er iets voorvallen heb je altijd nog garantie. :)

    Mocht je zelf echter handig zijn met het sleutelen aan een fiets (goed gereedschap dat past op jou materiaal kost overigens ook redelijk wat geld) kan een tweedehands fiets wel een prima alternatief zijn.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Daar kun je echt een topfiets voor kopen! Vergeet echter niet dat je nog ong... 150/200 euro kwijt bent aan spullen!! (schoenen, helm, broek, shirt, etc).

    Het is ook prettig om een fiets te kopen bij de lokale speciaalzaak ja, dan heb je altijd goede ondersteuning (onderhandelbaar).
    Dus als je daar een fiets koopt van 1k, vraag om een gratis meting om alles correct in te stellen bijv, en wellicht eerste onderhoudsbeurt met korting ofzo. Of gratis helm.

    De vraag is welke merken ze daar voeren (al zijn er tegenwoordig weinig shit merken meer.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  12. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ja, daar heb ik wel rekening mee gehouden. Wil wel een beetje shinen op de weg natuurlijk ;).
    Beetje onderhandelen moet ook goedkomen.

    Wat zijn nu nog echt merken die je beter links kan laten liggen? En wat zijn merken waar je echt blind op kan vertrouwen?
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja lastig zeggen man haha.
    In jouw budget heb je wellicht Merida, Sensa, Canyon, Koga, Giant, Cube of Trek. Dat zijn prima merken.
    Daarboven zitten Bianchi, Pinarello, Willier

    Ik ken niet echt merken die je absoluut moet laten liggen, maar bv Bulls ofzo is gewoon heel budget.

    En het gaat er ook om dat je je fiets heel mooi vind, want dan wil je er vaker op rijden!


    En wil je trouwens ook de bergen in? Dan is een triple wellicht verstandig (maar geloof dat dat steeds minder wordt verkocht).
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    https://issuu.com/rings-goirle/docs/soigneergids_compleet :cool:

    Zoals Tyrant eigenlijk al aangaf zijn er bijna geen 'slechte' merken meer te koop bij de betere fietsenzaken...
    Zeker als er een volledige 105 groep op zit weet je eigenlijk al bij voorbaat dat je een degelijke fiets in handen hebt.
    Merken waar ik zelf goede ervaringen mee heb zijn: Stevens, Trek, Specialized, Canyon en Giant.

    Tiagra en Sora componenten zou ik proberen te vermijden, op de langere termijn leveren die alleen maar ergernis op als je een beetje sportief wilt fietsen.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  15. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Top mannen, bedankt!
    Leuk stukje ook Zumpelvelder.

    De bergen is echt lange termijn toekomstmuziek. Wil eerst voornamelijk door Nederland gaan fietsen, wellicht ook nog woon-werk route met de fiets gaan doen.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ben zelf tevreden over mijn Specialized fiets. Had wel liever de 105 afwerking gehad. Nu de 10 speed tiagra die toch niet helemaal lekker is.

    Ik was toen 1200 euro voor de fiets kwijt geloof ik.

    Ik weet niet hoe reƫel een fatsoenlijk frame met 105 afwerking is met jouw budget.
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De fietsen met volledig 105 zitten inderdaad meestal net boven de 1000...
    Daarom zei ik al, vraag en zoek naar overjarige modellen, is het nu weer de juiste tijd voor met het 2018 spul voor de deur.

    Maar een fiets die strak schakelt en fijn remt is die 100 a 200 euro extra wel waard. Een mooie is leuk, maar als die niet lekker functioneert staat die ook binnen de kortste keren stof te happen ;)
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Al met al een prachtweekend sport. Max die eindelijk weer eens een race uitrijdt, Federer die op zijn 36ste nog een flinke titel pakt, Nederlands dameselftal wat 1-0 van Wereldkampioen??? Noorwegen wint en Mollema die meer dan overtuigend een ritzege pakt. O en de dames van het Nederlands Elftal lieten beter spel zien dan de heren, mag ook wel even genoemd worden. :D
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  20. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ikzelf heb jaren geleden voor 140 euro een showmodel meegenomen bij de Lidl. Ik kwam voor een ontbijtje maarja, je komt altijd met meer thuis als je honger hebt.

    http://www.italiaanseracefietsen.com/2011/08/09/lidl-mardini-racefiets-e199/

    Geniaal al die reacties op die site! Iedereen zeurt en zeikt op die fiets maar ik heb hem al jaren en gebruik hem dagelijks naar het werk en ook voor ritjes van +-30 km. Nooit gerepareerd en zelfs nog nooit een lekke band wat onmogelijk lijkt volgens de reaguurders daar :lol:

    En ik fiets nagenoeg iedereen eruit.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina