1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    RemcoM, Alexknl en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heel bizar idd.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat hij zelf moest bellen was waarschijnlijk vanwege het feit dat de postzegels tegenwoordig veel te duur zijn!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Dames, long-time lurker hier maar ik dacht ik maak maar eens een post.

    Over een maandje studeer ik af. Afgelopen week heb ik een sollicitatiegesprek gedaan bij een Nederlandse organisatie die werkt aan een project in i.s.m. de Thaise overheid. Dat klikte goed, en ik kreeg dus 3 dagen later een tweede gesprek en een kwartier daarna een aanbod. Goed salaris, functie ligt dicht bij wat ik wil, veel werkreizen naar Thailand, niet verkeerd dus.

    Echter kreeg ik een dag na het sollicitatiegesprek te horen dat ik ben geselecteerd voor een beurs (collegegeld, verblijf, ziektekostenverzekering en een maandelijkse toelage) om een jaar Chinees te leren in Beijing. Nu twijfel ik dus welke van de twee opties ik moet nemen. Aan de ene kant kan ik eindelijk wat verdienen en sparen met de baan, maar aan de andere kant is het altijd mijn droom geweest om een tijdje in Azië te wonen, en levert het studiejaar me een hele concrete en verkoopbare vaardigheid op.

    Wat denken jullie?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je kan nog heel lang sparen en geld verdienen. Geld maakt, zo lang je je basis voorzieningen op orde hebt, niet gelukkig. Mooie ervaringen dragen het meeste bij aan je geluk (NB: al heb je daar vaak geld voor nodig). Iaw als in Azië wonen je droom is geweest dan is mi dat de optie waar je voor moet gaan.
     
    AnubisNefer en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als jij inderdaad je voordeel kunt halen uit een jaar China en droom is om daar te wonen lijkt mij dat nu een no brainer.Als je eenmaal een paar jaar aan het werk bent zou je dit soort kansen toch een heel stuk minder snel pakken denk ik
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Beus, no brainer.
    Hoe ben je daar op gekomen btw?
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Beurs. No doubt. Als jij nu een baan kan krijgen met werkreizen naar Thailand, dan kan dat later ook wel. Echter heb je dan wel de bagage met je mee van je Beijing beurs. Beijing is echt een wereldstad en Chinees leren zal je alleen maar meer mogelijkheden geven voor de toekomst.

    Ik had het gelijk geweten. Beijing.

    Thailand en de rest van Azië komt daarna wel en je weet niet wat je in Beijing voor deuren wellicht opent. Plus Chinees een jaar lang aanhoren is makkelijker te doen dan 3 dagen Thais. Trust me, I know.

    Ik zou altijd zoveel mogelijk ervaring opdoen alvorens je kiest om te werken, tenzij je bewust voor een doel gaat sparen en de centen nodig hebt. Knowledge en experience above money.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2017
    RaouLioo vindt dit leuk.
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Maarja als je paar maand in Thailand werkt is ook weer ervaring. Tis niet alsof alleen China ervaring is.

    Maar als je droom China is, dat absoluut doen. Nu doe je het nog. Wanneer je eenmaal aan het werk bent waarschijnlijk niet.

    Geef aan bij dat bedrijf de kans die je nu hebt. Wie weet zien ze je over een jaar graag terug met extra ervaring. Win win.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt. Maar je hebt je hele leven voor je nog om te werken. ;-)

    Ik zou zo lang mogelijk genieten van het leven met het in balans houden van je eigen ontwikkeling.
     
    Grave vindt dit leuk.
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat is meestal the indicator om netjes iemand af te wijzen op een volstrekt legaal manier zonder iemand persoonlijk te kwetsen ;-)

    #GetBlacked #DubbelPost_Care!
     
  12. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Bedankt voor jullie inputs heren. Ik heb uiteindelijk inderdaad voor China gekozen. Dat was geen makkelijke keus omdat ik daarmee ook mijn vriendin vaarwel zeg. Maar ik weet dat dit voor mezelf de juiste keuze is.

    PS late reactie want vakantie
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo dan... :eek:

    Carrière maken en de juiste kansen pakken is absoluut belangrijk, maar dit klinkt als een vrij extreem offer :x
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, wauw... ok... doei! 8) Maar ja, Asians zijn dol op Europeanen toch. Elke dag andere happy ending. Win!!!
     
    Kevf vindt dit leuk.
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dan was het ook geen echte liefde..Of anders gezegd, niet de ware.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    FOK CHICKS GET MONEY
     
    RaouLioo, L.A. en Fiasco vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lul, zit weer aan Full Metal Jacket te denken. :+
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Als je liever zit te fappen met een stapeltje bankbiljetten dan zeg ik doen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Bankbiljetten leidt automatisch tot chicks.
     
    Scarlett, RaouLioo en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Reckuuza gaat nu meteen zijn nieuwe vriendin hosselen bij een ing automaat
     

Deel Deze Pagina