Wat dus precies neerkomt op hetgeen wat ik zeg. Een minderheid. Hoe moet je dit anders noemen?
De doelgroepen die jij hierna noemt (gehandicapten, ouderen) e.d kunnen zichzelf misschien niet meer uitdrukken en geven hun problemen aan bij een ander.
Een kleine wijziging van "dames en heren ... " naar "beste reizigers" is toch gewoon onzin? Prima dat je dit aanpast om de "minderheid" zo tevreden te houden ... maar het gros van de mensen A) interesseert het geen flikker en B) word de meerderheid genegeerd. Waarom de minderheid een plezier doen als de meerderheid het geen zak doet?
Ik val onder categorie A. Het boeit me niet ... vind het alleen echt onzin. Waar je je druk om kan maken zeg. Je weet net zo goed als mij dat dit weer het begin is van aanpassingen. Nu is het een omroep op stations, straks is het het neutraliseren van voedsel dat doelt op geslacht.
EDIT
Hier in Nederland word, over het algemeen, niet moeilijk gedaan over homo's, lesbiennes of transseksuelen. Althans, dat vind ik? Hier worden ze over het algemeen geaccepteerd. Sure, mensen kijken misschien met een schuin oog maar zullen zich er niet over uitspreken. Tuurlijk heb je altijd bepaalde bevolkingsgroepen (Islamitische landen) die het een "ziekte" vinden.
M.a.w, deze mensen worden hier geaccepteerd zoals ze zijn? Toch? Dan vind ik het vreemd dat deze mensen zich niet geaccepteerd voelen? Wat verwachten ze dan? Dat ze in de watten gelegd worden?
Laatst bewerkt: 2 aug 2017