1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    True. Nieuws in het nieuwstopic, discussies in het Lagerhuis :)
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind schelden met geslachtsdelen erg stom. Ik hou juist van kut, vind het niet negatief ofzo. Integendeel. Schold altijd liever met kanker, om dezelfde reden eigenlijk, lekker naar woord. Maar een maatschappelijke minderheid is heel hard gaan roepen dat het niet gebruikt mag worden, en daar houden we als samenleving heel mooi rekening mee.
     
  3. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Schei toch uit man schijnheilige kwibus.

    Schelden met dat laatste woord.. Daar hou jij totaal geen rekening mee.

    En dan ook nog zeggen dat een maatschappelijke minderheid is gaan roepen.....

    Nee een maatschappelijke minderheid gebruikt het woord als bijvoeglijk naamwoord... Mensen zonder fatsoen in hun flikker.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
    fredfenster vindt dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vind je? Ik scheld liever met geslachtsdelen nu het nog kan. Je weet maar nooit namelijk! Zelfde geld beginnen die halve tamme figuren (die geestelijk in de knoop zitten dat ze niet weten of ze hij of zij zijn) hier straks over te zeiken.

    Dat andere woord? Nee, not done.

    Een maatschappelijke minderheid? Doel je nu op Marokkanen die het niet op kunnen brengen om fatsoenlijk te praten? Of doel je nu op de Nederlanders die het niet goed vinden dat er met dat woord gescholden word?
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    We vliegen er gelijk lekker in. Intro door Paultje Witteman overgeslagen
     
    MightyMikeDX, Smirnoff, Jorrie en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Jammer :+ Had wel gehoopt dat jij het dan zou afmaken.

    Maar nee, ik zeg waar het op staat.
    Niemand heeft er wat aan als je niet durft te zeggen wat je denkt. Simpel zat.
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Scheer je weg schobbejak, vlegel. Schavuit..
    jouw moeder is een heeeeellle vieze vrouw een hele vieze vrouw een hele vieze vrouw.


    Mja dat bekt natuurlijk niet... geef mij maar harde woorden inderdaad.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Maar zeggen wat je denkt kan ook zonder iemand uit te schelden toch?
    Schelden is uiteindelijk toch een vorm van onmacht en de emotionele uiting daarvan.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat kan, absoluut.
    Schelden is overigens niet echt een vorm van onmacht (vind ik). Het is een emotie, dat zeker.

    Zeg zelf, als jij iemand helemaal uit z'n plaat ziet gaan ... zonder dat er een woord uit de persoon komt; dan verklaar je hem voor gek toch?
    "Wat een gek zeg!"

    Als diezelfde persoon vervolgens als een gek aan het schelden is is dat al minder "raar".
    "Die is goed kwaad!"
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik hou daar wel rekening mee, heb dat woord ook irl niet meer gebruikt sinds mijn laatste rant hier paar maandjes terug. Omdat ik inzag dat, ondanks de betekenis die kanker als scheldwoord bij mij heeft, het voor heel veel mensen kwetsend is. Beetje rekening houden met anderen, doe ik wel hoor.
     
    CrazY vindt dit leuk.
  11. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Er zijn harde woorden genoeg.

    Die ziekte is slopend. Voor patiënt en omgeving.
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ziekte scheld ik niet mee. Ik vind kanker een bizar naar woord..
    maar ook niet helemaal waar want ik gebruik teringlijer dan weer wel.
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik stem voor ziekte- en genderneutraal schelden.

    Op geslachtsdelen ben ik wel dol
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik schold vroeger wel met het woord 'kanker' maar sinds dat ik er zelf mee in aanraking ben gekomen in mijn directe inner circle, vind ik het echt not done.

    Het is een klote ziekte die je langzaam afbreekt en heeft een impact van jewelste voor diegene en zijn (in) directe omgeving.

    Sindsdien nooit meer gebruikt. Je zal het maar krijgen.

    De fuck.
     
    Matrix, SHiZ NL en CrazY vinden dit leuk.
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is gewoon een gevaletje 'denk even na'. Ik erger me kapot aan mensen die constant kanker als bijvoeglijk naamwoord gebruiken, maar een incidentele kanker als je teen stoot of 'kanker veltman' moet soms gewoon kunnen.

    Uiteindelijk is het gewoon maar een woord, en ja ook ik ben mensen eraan kwijtgeraakt + m'n pa die er een flink gevecht mee heeft gehad en gelukkig net aan heeft overwonnen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Kanker Veltman moet altijd kunnen.

    jongens spaar me
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Bijna goed.


    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  18. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Wat een zielige hoopjes ellende lopen er hier toch op de wereld rond. Alles voor de aandacht.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha zeker.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Tegen een 27-jarige man uit het Brabantse Oss is een taakstraf van 180 uur met bijzondere voorwaarden en een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden geëist. De man pleegde in 2015 ontucht met zijn nichtje van toen drieëneenhalf.

    Kees Backx 31-07-17, 20:10 Laatste update: 20:13
    De Ossenaar, destijds 25, paste op 12 juni 2015 op het dochtertje van zijn zus. Voordat hij het meisje op bed legde moest ze een schone luier aan. Toen hij haar had uitgekleed, pleegde hij ontucht met haar.

    Uit de slachtofferverklaring die de moeder van het meisje voorlas blijkt dat de ontucht twee jaar later nog steeds grote gevolgen voor het meisje heeft. Het kind heeft een ontwikkelingsachterstand, heeft moeite met zindelijk worden, terwijl ze destijds goed op weg was en geeft uit zichzelf nauwelijks nog een knuffel.

    De verdachte, die sinds de gebeurtenis geen contact meer heeft met zijn zus, hoorde het verhaal huilend aan. ,,Ik hoopte dat ze het vergeten zou zijn", snikte hij.

    De officier van justitie is het eens met de psycholoog die vindt dat de man verminderd toerekeningsvatbaar is. Volgens advocaat G. Verstijnen is het oorzakelijke verband tussen de ontucht en de ontwikkelingsachterstand van het meisje niet aangetoond. Volgens hem pleit voor zijn cliënt dat die na de gebeurtenis, nog voor hij werd aangehouden, naar zijn huisarts is gegaan met een vraag om hulp.

    De uitspraak is over twee weken.

    -

    Bron: AD

    Ik las dit en vroeg me af wat volgens jullie in dit soort gevallen recht is. Iemand wordt overvallen door een onverwachte begeerte, geeft zich eraan over maar toont direct berouw en blijft berouwvol. Wat moet de maatschappij hiermee?
     

Deel Deze Pagina