Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006

Wie is deze VOOR GOUD gaande XBW redacteur?

DEZE MAN IS BUFFED

L.A. vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe gaat het met je gym

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Dit krijg je dus als Geralt en Yennefer uit The Witcher III een baby zouden krijgen.

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    @Reckuuza waarom assume je gender?
    Kan ook vrouw zijn. Wel lekker afgetraind inderdaad :rolleyes:

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    dat is een van de devs bij MachineGames, en hij sport zelfs tijdens werk. :+

Reckuuza en L.A. vinden dit leuk.
  6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Afgelopen half jaar met een maat gaan trainen, puur om gewoon fit te blijven, wel maar twee dagen per week. Hierin doen we vooral een dag armen/chest en de andere dag armen en benen. Hierbij probeerde ik ook op mijn eten te letten, dus waarbij mogelijk avonden met rijst, groente en wat kipfilet. Ochtenden neem ik sowieso altijd een klein beetje havermout met melk. Anyways, echt strict op eten heb ik nooit gelet, al ben ik geen fastfood eter, maar met twee dagen trainen en gemiddeld eten is het niet echt een graadmeter. Toch ben ik wel duidelijk qua chest en armen groter geworden wat ik terug zie in kledingmaten en vooral ook spiegel.

Toch vind ik het zonde, omdat ik weet dat er nog wel een vetlaagje bij mij weg kan, dus sinds vorige week ben ik vier per week gaan trainen. Hierin moet ik nog wel een goede schema vinden en daarnaast stricter gaan letten op mijn eten. Wat ik vooral hierbij wil is verder groeien maar gelijkertijd werken aan mijn vetpercentage (zou ik na moeten kijken), wetende dat mijn buikje en benen namelijk wel wat strakker kunnen. Grootste ding is dat mijn bouw vanzelf al flink is, dat zie je vooral terug in mijn benen waar ik weinig voor heb gedaan. Qua kuiten heb ik links een omtrek van 48cm en rechts 45cm, bovenbenen hebben een omtrek van zo'n 65 cm waarvan ik duidelijk weet en zie dat daar wat vetmassa zit wat ik graag weg wil hebben. Dus op het gebied van legs, wat is het beste wat ik kan doen qua trainen? Veel cardio? Het is nu namelijk al een hell om een goede broek te vinden, na een ochtend leg press, leg extensions, calve raises en stuff voelt alles namelijk nog strakker aan haha.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Je lijkt te suggereren dat je lokaal wilt afvallen. Je weet dat dat niet kan toch? Als je een stel benen hebt van 65cm dan zijn dat idd een stel forse boomstammen.

Abs/een laag vetpercentage bereik je met wat je in de keuken doet, niet in de gym. In de gym ben je om een proces van gespierder en sterker worden te triggeren.

Je 'oude' schema lijkt behoorlijk uit balans. Je traint je armen twee keer per week en je benen 1x per week. Daarnaast zie ik geen rug langs komen.

Persoonlijk ben ik groot fan van Candito zijn lineaire kracht-hypertrofie schema. Deze kan je 3 of 4 keer per week doen en heeft een mooie manier van progressie van week tot week

http://www.canditotraininghq.com/free-programs/

Zorg even dat je de goede variant kiest (die met hypertrofie), rtfm en doneer de beste man een paar euro als je het kan missen.

Fiasco, Reckuuza en L.A. vinden dit leuk.
  8. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Wees blij met je benen. Zie zovaak van die mannen wiens lichaam totaal uit verhouding is.

Fiasco vindt dit leuk.
  9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    SCARLETT LIKES THAT BOOTIES

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Nee ik weet dat ik lokaal niet kan afvallen. Gaat er meer om dat ik wil beginnen met een goed schema om er tenminste voor te zorgen dat mijn verpercentage omlaag gaat en niet met een nutteloos oud schema (so far je het een schema kan noemen) een beetje niks aan het doen ben. Thanks, ik ga het doornemen vanavond! :)

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    Wedden dat je dat niet gaat doen

Fiasco vindt dit leuk.
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kleine beetje een copy paste van wat ik onlangs tegen Scarlett zei: een gezond, gespierd, ,laag vet % lijf is veel haalbaarder als het een resultaat is van een sport die je beoefent. Als doel op zich is het matig meetbaar (vet% klopt zelden) en wordt het ook bijna nooit als leuk ervaren (diƫten sucks). Voorbeeld: mijn zoon was altijd te zwaar. 1.88 oid en 97kg en verder nooit sporten en met name achter zijn pc hangen om muziek te maken.

Ik heb hem aan het powerliften geholpen en een paar tips en truuks gegeven mbt zijn dieet (niet te veel, blijft een puber). Resultaat na een half jaar/8 maanden: Van een 60 squat naar een 155 squat, van een 35 bench naar een 85 bench en van een 100 deadlift naar een 195 deadlift. Ondertussen 14 kilo afgevallen.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha je zoon lijkt op mij. Bench zwakker. Ik kan net aan 100 benchen maar deadlift 210 en squat 175.

Ik doe niet mee met SBD dit jaar. Ga nu denk ik 2/3 maanden vol op de hypertrofee. Maandje geen flatbench denk ik ook maar alleen maar incl.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom incline? Persoonlijk zou ik kiezen voor: een variatie die je zwakke punt aanpakt, een variatie met meer rom en een pushup variant.

Zwakke punt voorbeeld: spoto press
    Meer rom: flat bench dumbell press
    Push up: weighted push ups steunend op een halter met je voeten op een bank en gewicht aan een dipping belt.
    Zoiets alleen dan met een halter en bankje

Meer rom en push ups zijn imo erg goede manieren om meer spiervezels aan te spreken.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat ik dacht ff een pauze van flatbench, wat upperchest bouwen met incline en dat dat dan zou helpen met mn flat bench als ik terug ga.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou dat helpen in de flat bench? Helaas werkt incline bench voor upper chest lang niet zo goed als mensen denken. Wat dat betreft kan je beter reverse grip bench doen:

https://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    Dus incline bench werkt toch beter voor de upper chest dan flat.

Niemand doet reverse grip man. Lekker je polsen breken.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Gewoon incline bench die schijven door het dak heenduwen kil.

Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Welke oefeningen kan ik het best doen om ervoor te zorgen dat ik beter word in opdrukken (naast opdrukken zelf natuurlijk)?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Variaties van opdrukken. Opdrukken is een zogenaamde closed chain oefening, dat zijn oefeningen waarbij je armen of een benen gefixeerd zijn en je lichaam de oefening moet doen. Andere oefeningen van de borst zijn allemaal open chain dus simuleren de beweging nauwelijks. Je kan natuurlijk wel de betrokken spieren trainen.

Borstspieren: dumbell press op een (incline) bankje en alle bankdruk variatie
    Triceps: Skull crushers, french press, rope pull down etc
    Schouders: Barbell Overhead press, dumbell overhead press, push press

Wat kan je nu al aan opdrukken? Variaties

Alle variaties qua handpositie: small, wijd, medium
    In ringen
    Chaos pushups
    Weighted push up met een schijf
    Weighted push up met een dip belt
    scapular pushups

Het is iets van een maand verder? Hoe staat het met je fit doel?

Deel Deze Pagina