Even voor de duidelijkheid; @Beltoni en ik zaten maar wat te geinen
We hebben gisteren samen met @loyallronin tot drie uur in de nacht gereden. Wat mij betreft zijn de eerste indrukken goed. Het voelt allemaal veel meer aan als een doorontwikkelde game. Alles loopt lekker soepel (zowel op de baan als het menu), er zijn veel meer mogelijkheden om echt racen te simuleren (brandstofmengsel aanpassen gedurende de race, opwarmronde, even liften of plek terug geven bij 'penaly', 5 sec penaly na finish bij niet voldoen aan penalty, on the fly aanpassing maken aan je tractioncontrol en abs, pitstop aanvragen, etc-etc-etc). En nee, er waren geen problemen met het aanmaken en joinen van lobbies Alles ging heel soepel. Framerate op de baan was ook echt prima. Maar goed, het zal ook nog erg rustig zijn geweest op de servers.
Het stuurgevoel zelf ben ik nog niet volledig van overtuigd. Het leek wat 'artificieel' soms. Moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen. Geen moeite verder om constant te rijden hoor en je kunt de auto nu ook veel beter opvangen (niet altijd natuurlijk). En je hoort nu ook heel duidelijk wanneer je remmen blokkeren.
Ook even rallycross gedaan, maar dat is nog erg wennen. En dedicated handrem zou daar erg bij helpen.
EDIT: vergeten te zeggen dat je nu ook alle settings (grafisch, stuur, HUD, etc.) kunt aanpassen gedurende gameplay. Dus bijvoorbeeld als je in de pitst staat tijdens een practice of quali. Je hoeft daarvoor dus niet meer de lobby uit.
Laatst bewerkt: 22 sep 2017