Fuck dit lange verslag even gasten, maar dan weten jullie hopelijk een beetje hoe ik vandaag en de afgelopen jaren heb ervaren en hoe ik de toekomst van het Nederlandse profvoetbal voor ogen zie:
Gezien het gejoel in het stadion vanmiddag, vonden ze eerder dat die kebab vreter voor Ajax floot. Ik zat er zelf overigens met
@Head Ninja voor de entertainment waarde van de supporters van beide clubs. Hij meer voor Ajax, ik meer voor Heerenveen. We waren ook omringd door Ajax supporters in een Heerenveen vak. Door het hele stadion heen zaten een paar duizend Ajax supporters, maar hulde voor de aanhang van Ajax.
90 minuten lang aanmoedigen ipv die manische depressie die de aanhang van Heerenveen moest voorstellen. Uiteindelijk hadden we beide zoiets van: Leuk middagje, jammer van het verlies. We doen al jaren veel en veel minder met voetbal. Dit was ook mijn eerste wedstrijd in ruim twee jaar die ik bezocht heb. Beide hadden we ook zoiets van: Lekker neutraal blijven. We zouden net zo gemakkelijk naar de Arena of de Kuip gaan als daar een echte topper was en we erheen wilden.
@Killamonkey : Makkelijk, zie bovenstaand verhaal. Prima middagje gehad gewoon, eigenlijks niets te klagen. Prima entertainment, maar voetbal heb ik alleen een beetje van Heerenveen gezien de eerste helft. Ajax was echt kut, snap de aanhang hier volledig. In het stadion riepen alle Ajax aanhang om ons heen ook bijna een uur lang: Dat technische hart moet er uitgerukt worden. Zelfs bij de 0-4 stand klaagden ze nog steeds en terecht naar mijn mening. 4 kansen, 4 goals, mooi, maar Heerenveen, zoals je ze in het stadion zag, domineerde met veel geklungel van beide kanten de eerste helft.
Overigens nog een paar notities over het niveau van de Eredivisie: Die 0-4 was echt tekenend voor het amateurisme in het Nederlandse betaalde voetbal, gold voor beide ploegen vandaag. Ajax voor het gestuntel om die 0-4 te maken, Heerenveen voor het waardeloze uitverdedigen. Na de winterstop wordt het voor Heerenveen een drama, misschien al eerder. Zoals al jaren hebben ze wederom geen stabiele verdediging, moeten de aanval en het middenveld verdedigende taken te vaak overnemen en zie je, als je ook andere clubs bekijkt, precies hetzelfde amateurisme terug bij de rest van het betaalde voetbal. Nederlands profvoetbal is gewoon kut, punt. Yellow out!
Klik om te vergroten...