1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Bagger gewoon dat Nederlandse elftal en dat zonder flesje azijn uit 2010...
    wie weet lukt het ze nog 7-0 tegen Zweden :whistle:
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yup,de énige echte....en nou ben ik al opa van 2 kleinzoons... eentje van 18 maand en eentje van 2 maand oud...:):);)
     
    L.A. en Daz vinden dit leuk.
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mathematisch dus,het woord dat wij belgen jaren hebben moeten gebruiken om toch nog maar een kans op een eindronde te maken...

    Wéét je,het is gewoon afwachten op de volgende generatie....

    En ook jullie moeten écht wel af van de gedachte die de Hollandse school vertegenwoordigd...

    Namelijk die 3-4-3....

    Er is niets mis met aanpassing wéét je....

    Wij lagen juist op de rooster in Bosnië....

    De bijsturing van de coach tijdens de rust om met een viermansverdediging te spelen was uiteindelijk de sleutel ....
     
    L.A. vindt dit leuk.
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Alhoewel ik de reactie van Dick Advocaat wel kleintjes vond wezen....

    Dat beschuldigende vingertje naar anderen....

    Héél kleintjes wat mij betreft,en laat gelijk zien dat hij zo zijn eigen tekortkomingen wil wegmoffelen....


    Hij is klein genoeg om het Calimero effect over zich af te roepen....
     
    L.A. vindt dit leuk.
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je hebt een edit knop he..
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik heb er stiekem eig toch wel de pest in. Weer geen eindtoernooi.
     
    Garrett, tim91, Yellow 13 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Boeiend xbw is toch haast dood en weinig mods
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Recka, best jongen, je bent niet de enige.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Helaas zo goed als uitgeschakeld, en je hebt het helemaal aan je zelf te danken.
    Je zit helaas met een mindere generatie waarin veel van Robben afhankelijk is, of misschien willen ze dat te veel.

    Er is een heel groot matige voetballers als Klaassen, Wijnaldum, Blind, Janssen, Propper, Vilhena, Janmaat, Veltman.

    Het is duidelijk dat het anders moet, Robben stopt zeer waarschijnlijk (wat uiteraard jammer is, ookal speelt hij als een krant bij Oranje) wel hoop ik dat Sneijder en Van Persie stoppen.
    Je moet opnieuw gaan bouwen en risico's nemen met bepaalde voetballers.

    Tevens is de hele opleiding gewoon achterhaald, en ik denk ook eerlijk gezegd niet dat het in de kleine landen meer goed gaat komen.
    Het is te hopen dat er meer voetballers op jonge leeftijd naar Engeland/Spanje/Italie of Duitsland gaan, zij hebben daar gewoon veel meer weerstand en tuurlijk is de kans op doorbreken kleiner, maar ze zullen dan waarschijnlijk nog altijd beter zijn dan hoe ze op dit moment in Nederland gaan zijn.

    Kijk naar Belgie (zogenaamd hele goede opleiding, maar niets van waar) bijna alle spelers hebben veel vooruitgang geboekt door op vroege leeftijd naar het buitenland te gaan.
    En daar plukken ze nu de vruchten van.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja,maar,zeg eens zélf hoeveel van de Belgen er in Nederland hun "buitenlandse" opleiding hebben genoten...

    Dus zo slecht zal het wel niet zijn...

    Het probleem is misschien dat de Nederlandse topclubs hun betere Jongeren aan zich kunnen binden,daar waar onze betere jongeren uiteindelijk wel verkassen naar het buitenland ,Nederland inbegrepen dus...

    Jullie moeten nu eigenlijk af van het idee dat het Nederlandse nationale elftal dient te worden geleid door een Nederlandse coach...

    Wij hier in België hebben momenteel met deze generatie al 4 jaar verloren doordat die coach van ons toen een Belg moest zijn...

    Wilmots wiens enige tacktische ingreep was ,"geef de bal aan Hazard".....

    Diegene die we nu hebben,daar heb ik ook mijn twijfels voor hoor,toch vooral wat betreft zijn keuze op spelers en hun capaciteiten....

    Maar hij heeft wel degelijk een pak meer tacktisch inzicht,en zijn herschikking tijdens de rust van Bosnië -België getuigde van de juiste keuze voor het herstellen van het evenwicht op het middenveld ,en dit terwijl de aanval duidelijk werd verstevigd...
     
    Mallakai en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Uiteraard, maar dat is ook al weer een aantal jaar geleden, toen speelde er nog wel wat betere spelers bij Ajax en PSV bijvoorbeeld, en ook deze jongens zijn relatief jong weer weggegaan, blijf erbij dat de enige manier niet is om zelf op te leiden maar dit lekker in de grote landen het laten doen.

    Nederlandse bondscoach hoeft van mij ook niet echt, wat dat betreft mogen ze van mij ook wel verder kijken.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik vond destijds McLaren bij Twente een verademing en die bracht toen leuk voetbal en streed om alles mee. Kunnen ze Ancelotti niet aantrekken bij Ajax bijvoorbeeld @Maddmonkey ? Gewoon maar even een idee, want daar is de zorg om de club en het voetbal bijna net zo groot als bij het nationale elftal.

    Ik gun MM en de andere Ajacieden hier hun succes wel, maar zowel bij het grote Oranje als bij Ajax moeten ze eens ophouden met het idee van recyclen van coaches met een Nederlandse achtergrond of een Ajax achtergrond.

    Ik kijk juist erg uit naar het idee dat een buitenlandse topcoach eens het Oranje of Ajax gaat coachen. Het lijkt mij een fantastisch idee, want als het na een paar keer testen met een dergelijke coach een succes blijkt te zijn, dan kunnen wij Hollanders en de Ajax fans en de club meteen ophouden met koppig en eigenwijs doen.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ja Ancelotti die 5+ miljoen verdiende bij Bayern gaat wel even aan de slag bij Ajax voor een tiende van dat bedrag
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind het allemaal wat overdreven mensen.

    Zoals onze geliefde svennies al aangaf, het is raar om te haten op onze jeugdopleiding terwijl de ruggengraat van België met Mertens, Vertonghen, Eriksen etc is opgeleid in Nederland :')

    Nog bizarder is om spelers aan te raden maar na het buitenland te gaan om daar beter te worden. Ik kan serieus geen 1 speler opnoemen die beter is geworden door ergens op de bank te zitten. Dat zie je weer bij diezelfde Belgen, die hebben vrij verstandige keuzes gemaakt. Wij moeten het doen met Terrence Kongolo, Nathan Aké etc die zwichten voor het geld. Dat pakt gewoon nooit goed uit.

    Daarnaast, we hebben een gouden generatie gehad en die is nu ff afgelopen. We moeten nu niet gaan doen alsof België het grote schoolvoorbeeld moet zijn. Die hebben juist nu een keer een gouden generatie na jaren ruk te zijn geweest.



    Wellicht hebben we gewoon even de pech dat we wat mindere voetballers voortbrengen. In combinatie met laf technisch beleid bij de KNVB met koekenbakker als Blind
    . Als zo'n Eriksen en Vertonghen wat noordelijker waren geboren hadden we wellicht niet deze 'crisis' gehad.
     
    Garrett en Zeepsop vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou, een Mc Laren zelf dan zoals ik die noemde? Die moet o.a. Ajax wel een beetje kennen toch en kan never nooit 5 miljoen kosten. Verdorie man, probeer het eens, Ajax en Oranje en eigenlijks het hele Nederlandse profvoetbal, hebben gezien de laatste jaren toch niets te verliezen. Ik heb het overigens alleen over beslissingen omtrent de coach.
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Dan was Eriksen een Noor geweest en hadden die ook mee gedaan? Verder eens met @Tyrant
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Vanavond, de pot der potten! 10-1 NED -ZWE! _O_:D
    ..de 0 houden lijkt mij net iets te optimistisch, zal altijd iemand een blundertje maken in die 90min. :+
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2017
    L.A. vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    We zullen maar 7-0 voor staan na 89 minuten hard werken en dan 7-1 tegen krijgen. Dan ben ik even Lau tijdens de kerst. :+
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kun jij anders weer naar het Oblivion topic?
     
    Fiasco, Tim, GillesD12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat er nog mensen zijn die denken dat dit goed afloopt :D
     

Deel Deze Pagina