[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Mij teveel werk... als de cursor switch goed is, hoef je geen rare fratsen uit te halen.

Nu krijg ik ook niet zo heel veel tegen op SS. Als ik een goal tegenkrijg komt t door de switching, waardoor ik niet met het juiste poppetje naar de bal toe ren. Aanvaller is dan eerder en bam. Of de keeper stopt een bal half.

Ik vind legend nivo prima, had SS moeten zijn, maar dan met meer foute passing. De druk die ze uitoefenen is prima. Krijg daardoor ook regelmatig vrije trappen mee.

2. Suleyman

Suleyman Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Premier league logo's en tenues verpesten ze, dan zouden ze op ze minst de spelers goed kunnen namaken. Zelfs dit hebben ze verpest. Bijna alle donkere spelers zien er gaat uit in de pl. De gameplay is wel heerlijk en realistisch

3. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Zonder Super Cancel zijn het de AI-verdedigers die rare fratsen uithalen bij mij. :lol:

Blijven dan echt te vaak via een bepaalde looplijn 'on rails' doorlopen en kijken alleen maar naar de bal. Verder doen ze niets nuttigs terwijl ze met het uitsteken van een voet de bal wel hadden kunnen onderscheppen. Dit staat trouwens los van de cursor-switch, want selecteer vaak genoeg wel de juiste man, maar wanneer die dan alsnog 'blind' langs de bal/man loopt heb je er vrij weinig aan...

Sinds ik mij verdiept heb in SC verloopt het hele verdedigen toch echt een heel stuk natuurlijk voor mij, ziet ook de CPU veel meer twijfelen in zijn passing en acties omdat ik hem nu veel eerder kan vastzetten. :)

4. hotymoty14

hotymoty14 Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap niet wanneer je dan SC moet gebruiken.

5. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    In verdedigend opzicht kun je het beste direct SC indrukken nadat je de juiste speler geselecteerd hebt. Mits de situatie erom vraagt!
    Hierdoor heb je meteen de volledige controle over deze speler zonder dat hij zich eerst nog aan de AI-looplijn vasthoud.
    Cursor switch (LB) en direct erachteraan (RB)+(RT). Met de (LS) bepaal je dan de looprichting (gaat gevoelsmatig automatisch) en als je dan enkel (RB) loslaat gaat je speler ook nog gelijk over in 'jockey' waardoor hij ook echt de moeite doet om een bal te onderscheppen.

Als je tijd genoeg hebt om de aanvaller op te vangen en de AI positioneert de verdediger wel goed hoef je natuurlijk geen SC te gebruiken. Dan volstaat (RT), of als je helemaal goed uitkomt is zelfs een druk op (A) al voldoende om de bal te veroveren.

Aanvallend moet je het een beetje aanvoelen, soms loopt jou geselecteerde speler wel via een goede AI-looplijn richting de bal, maar blijkt de verdediger ineens toch iets sneller te zijn. Als je dan Super Cancel druk kun je jou looprichting nog even bijsturen waardoor je de verdediger aan de kant kunt duwen, of alsnog weet te omzeilen via een lichaamsschijnbeweging. Kunt jezelf als het ware een tweede kans verschaffen op een bal die in eerste instantie verloren leek. Voor je man komen om een kopduel te winnen werkt ook heerlijk dankzij SC.

Het klinkt misschien ingewikkeld, maar de overgang van AI naar Player controle gaat zoveel natuurlijker op deze manier. Word ook mooi duidelijk hoeveel animaties er wel niet in deze game zitten, echt gaaf om te zien soms!
    Als het ware neem je de 'rails' weg die zonder SC toch nog maar al te vaak duidelijk zichtbaar worden...

Onderstaande video die ik laatst ook al eens postte geeft wel een goede uitleg over Super Cancel.
    Komen genoeg voorbeelden voorbij in zowel defensieve als offensieve situaties.

HanTerp vindt dit leuk.
  6. Niels_x360

Niels_x360 Active Member

Leuk Bevonden:
    177

Ik speel nu ML met 3 achterop en merk wel dat ik echt een stuk minder kansen tegen krijg !

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Prima filmpje; legt alles goed uit ( net als Zumpelvelder doet ) alleen... het is zo een hoog tempo. Erg veel ping-pong voetbal. Zo speel ik het in ieder geval niet.
    Dat is ook de reden waarom ik nooit met de top-teams speel. Bijv, de Zuid- Amerikaanse clubteams spelen een veel realistischer snelheid.
    Het ligt ook niet alleen aan de teams; het ligt ook aan de manier van spelen van de menselijke speler.

8. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Het 'ping-pong' voetbal houd ik ook niet van, al gebruik ik het ook wel af en toe ook als er gescoord moet worden bij een achterstand. Ben meer van het dribbelen en een of twee mannetjes passeren met een mooie schijnbeweging. Zoals ikzelf vroeger voetbalde zeg maar, lekker pingelen met de bal.
    Achterlijn halen en dan terugleggen op de rand 16-meter vind ik ook heerlijk, zeker wanneer een directe uithaal dan vol de kruising in vliegt! :D

Daarom vind ik de moeilijkheidsgraad Legendary ook niet leuk om te spelen, daar word ook zo'n super snel tika-taka voetbal op de mat gelegd en komt elke bal wel heel perfect aan. De hoeveelheid druk die de CPU kan blijven uitoefenen staat ook totaal niet meer in verhouding met de conditie van de spelers. Dat is puur digitaal voetbal wat niet meer lijkt op het menselijke spelletje...

Speel zelf meestal met teams waarvan ik recent een mooie wedstrijd heb gezien. Meestal gaat dit dan om een Europees duel, of een kraker uit de Eredivisie... :p
    Misschien ook maar eens wat vaker Zuid Amerikaanse teams kiezen dan, doe ik nu haast nooit.

Laatst bewerkt: 7 okt 2017
  9. Niels_x360

Niels_x360 Active Member

Leuk Bevonden:
    177

Ik wil ook nogsteeds een x die copa libertadores spelen lijkt me geweldig dat harde zuid amerikaanse spelletje!

10. Niels_x360

Niels_x360 Active Member

Leuk Bevonden:
    177
    dit weekend wat potjes FIFA gespeeld 4 coop seasons en wat potjes JOURNEY wat ik overigens wel echt heel gaaf gemaakt vind! maar zodra je online FIFA gaat spelen komt de frustratie al om de hoek kijken wat een drama zeg ik hou t dit jaar echt bij PES 2018:)

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Tja, geweldig allemaal, maar in 2017 hadden dit frustrerende gezeik dus helemaal niet nodig...

Ik wil niet eerst 3 knoppen-combinaties doen om gewoon normaal controle over mijn spelertje te krijgen.

12. rubenpol007

rubenpol007 Active Member

Leuk Bevonden:
    72
    Hoezo frustratie dan? Heb het Coop gespeeld bij een vriend maar dat speelde online verder prima hoor.

13. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Klopt. Verschil is ook duidelijk merkbaar wanneer je switcht tussen PES 2018 en 2017. Blijft voor mij alleen de vraag, heeft Konami de game in verdedigend opzicht nu gewoon ruk geprogrammeerd. Of is de game in aanvallend opzicht 'te perfect' geworden waardoor het 'normale' verdedigen zoals in PES 2017 niet meer toereikend is. Feit blijft dat verdedigers onder AI-controle te vaak vreemd gedrag vertonen, iets wat ik in 2017 nooit zo heb kunnen opmerken.

Vooral dit irriteert mij enorm:
    Voet uitsteken en hij heeft de bal, maar helaas heb je daar als speler momenteel niet de controle over zonder "Super Cancel".
    Nog erger, soms is deze verdediger in kwestie zelfs helemaal niet selecteerbaar en dan kun je dus als speler enkel toekijken. En dan word frustrerend!

Ervaar het zelf momenteel overigens niet als storend om nieuwe besturingstechnieken te moeten aanleren, zie het eerder als een nieuwe uitdaging wat de game 'frisser' dan ooit laat aanvoelen voor mij. :)

14. rubenpol007

Leuk Bevonden:
    72
    Binnenkort het stadion van Arsenal in de game!

15. Niels_x360

Niels_x360 Active Member

Leuk Bevonden:
    177
    @rubenpol007 waar haal je dat vandaan?

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Trouwens als het om het voorspellen van Bhatti's gedrag gaat dan hoef je niet helderziende te zijn. Hij zei twee weken geleden dat er binnen een week een patch zou komen voor cursor-switching. Zoals gezegd , ik ben niet helderziende maar ik zei gelijk al dat dat niet binnen een week zou gebeuren.
    En inderdaad... :mad:

17. rubenpol007

Leuk Bevonden:
    72
  18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  19. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb dat niet gelezen hoor. Hij zei dat de patch aardig wat tijd ging kosten. Onder meer omdat het aantal AI fouls best wel impact heeft op de gameplay.

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ik hoop niet dat die overtredingen te overdreven gaan worden. Tegen Chelsea en Juventus al een paar keer gehad dat ik onderuit werd getrapt in een kansrijke situatie, knap irritant...

Deel Deze Pagina