Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

1. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Maar in zekere zin halen ze Hartley ook terug toch? Was ook een RB Junior coureur, maar heeft de F1 nooit gehaald.

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ja ben benieuwd, ze hebben altijd wel de luxe gehad van erg getalenteerde coureurs en het feit dat ze een sub-team zijn van RBR.
    Sainszszsz en Gastly zou ideaal zijn, 2 talenten die ik beide nog wel wat jaren in de F1 zie met de ene wat meer ervaring.
    Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden, als het Gastly word met iemand als Hartley kan het nog lastig gaan worden. Beide wel grote talenten (geweest) maar niet helemaal zoals in voorgaande jaren en erg onervaren in de F1.

3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat een gedoe rondom TR. Vorig jaar al een beetje natuurlijk door het tussentijdse vertrek van Verstappen, maar dit jaar is het nog erger.

En dan dus volgend jaar met Honda i.p.v. Renault. Wordt lachen. Grote kans dat ze dan stijf achteraan rijden (of Honda moet ineens op het niveau van Renault zitten). Zeker nu Sauber gewoon up-to-date Ferrari motoren gaat krijgen.

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Zou me niks verbazen als, gezien de ontwikkelingen, Redbull afstand doet van TR en Honda de boel overneemt (na komend seizoen).

Laatst bewerkt: 14 okt 2017
    RemcoM vindt dit leuk.
  5. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ga er stiekem van uit dat Toro Rosso volgend jaar met Honda-motoren gewoon sneller is dan McLaren met Renault motoren.

RemcoM vindt dit leuk.
  6. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Zou wel geniaal zijn natuurlijk :D Maar niet erg realistisch, toch?

Dan zou Honda 'ineens' een enorme stap moeten maken en dan zou de auto van McLaren véél slechter moeten zijn dan ze tot nu toe altijd beweren. Of anders beredeneerd; de auto van TR is momenteel best bagger. Ze hebben dezelfde motor als RB maar komen er niet eens bij in de buurt. Ook de auto van Renault is gewoonweg beter. Dan zou TR zelf ook ineens een enorme stap moeten maken. Dat zie ik ook niet zomaar gebeuren, mede doordat er voor volgend jaar geen grote veranderingen worden doorgevoerd in het reglement.

7. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Misschien komt het gedeeltelijk omdat ik een redelijke afkeer tegen het Calimero-gedrag van McLaren heb gekregen de afgelopen jaren, maar ik geloof er simpelweg niet in dat McLaren zo'n goed chassis heeft als dat ze zelf denken. Het is wel makkelijk - als works en enig Honda-team - te zeggen dat alles de schuld van Honda is, maar dat ding is op Monaco/Singapore of in de regen ook niet vooruit te branden. Laat staan dat McLaren ook bagger auto's heeft gemaakt tijdens zijn laatste jaren met Mercedes. Ik denk dat McLaren gewoon een veel slechtere auto heeft dan velen denken, en dat daarmee ook de Honda-motor beter is dan het lijkt. Dat gat tussen Honda en Renault is niet zo groot denk ik. Daarnaast boekt Honda nog een beetje progressie en staat Renault al een tijdje stil in de ontwikkeling.

Ik vind de TR dit jaar ook niet zo slecht? Waarom zou die slechter zijn dan de Renault? Ik heb Hulkenberg hoger zitten dan Sainz, maar Sainz scoort veel consistenter. Palmer en Kvyat zijn allebei oelewappers. De laatste paar races is het momentum van TR een beetje weg, maar dat komt denk ik voornamelijk door die stoelendans en de diepere zakken van de concurrentie. Begin dit seizoen waren ze gewoon het 5e team op de grid.

8. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Je hebt een punt. Al zou McLaren wel héél erg hard onderuit gaan als straks blijkt dat ze er met de Renault motor nog steeds geen pepernoot van bakken. Ik kan mij dat haast niet voorstellen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Qua chassis zitten ze wel goed dit seizoen.

10. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    In de regen en op stratencircuits doet mclaren best mee toch? Dus heb wel redelijk hoge verwachtingen maar volgens mij is de Honda qua power ook niet slecht, alleen veel vibratie waardoor ze hem niet vol open konden zetten in het begin van het seizoen. Dus als ze dat oplossen kunnen ze best een goede motor leveren aan TR.

11. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Even wat anders, om aan te geven wat voor een ongekende dwaas die Jack Plooij is.

We kennen natuurlijk allemaal zijn dramatische stijl van 'interviewen'. Dat gecombineerd met zijn tenenkrommende beheersing van de Engelse taal. Maar het kan nog erger. Zie onderstaande video (vanaf 18:00), waarin Jack beweert dat Maurizio Arrivabene "een flapdrol" en een "waardeloze zak" is welke "drie woorden Engels" spreekt. Toch opmerkelijk, voor iemand welke gedurende meer dan 15 jaar bij Philip Morris tal van belangrijke internationale functies bekleed heeft... :confused:

En check voor de gein ook nog even Jack zijn 'technische video', waarbij je direct hoort dat hij er geen zak verstand van heeft.

Kunnen we niet ergens een petitie starten ofzo?! :mad:

Jimmy J. en Smok3y vinden dit leuk.
  12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    https://www.petitie24.nl/

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

McSparkle vindt dit leuk.
  14. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zo, jij bent er snel bij :+

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gaat zijn kans op een wereldkampioenschap

16. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Ja want alleen Mercedes is ooit wereldkampioen geweest

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Glazen bol @Dyonko ?

Wel onverwacht. Dacht dat die komend seizoen eerst eens ging kijken waar redbull staat en als het dan lekker loopt zijn contract verlengt. Benieuwd of er onsnappingsclausule is opgenomen.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zo lang Vettel en Hamilton in een competitieve auto rijden zie ik Verstappen sowieso niet snel wereldkampioen worden ongeacht de auto waar hij in rijdt

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zou hem wel willen zien in een ferrari of mercedes, denk dat hij dan echt een goede kans maakt.

20. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Gezien de enorme stappen van Red Bull dit jaar wijst niks erop dat de RB14 niet gewoon de snelste zou kunnen zijn volgend jaar.

Deel Deze Pagina