Ik doel niet perse op die andere voorbeelden, het is meer algemeen bedoeld. Neem die gozer van de tv, dat is wat ik bedoel. 15 jaar later ineens op tv dat gaan roepen, oncontroleerbaar want er waren geen getuigen. Nee, in eerste instantie noemde hij de "dader" niet bij naam, maar zong zijn naam al snel rond, waardoor de "dader" wel moest reageren, in de media. Vecht die shit uit in de rechtszaal, en niet via de media, want dan kom je over als iemand die vooral de aandacht zoekt.
Jawel, jij. Want iedereen die een tegengeluid laat horen omtrent dit onderwerp, schilder je een beetje af als een malloot die probeert de problematiek te bagatelliseren en geen oog voor de slachtoffers heeft. Steeds die verontwaardiging van jou in je post, het druipt er echt vanaf. Alsof je mensen die het tegengeluid laten horen onder dezelfde noemer plaatst als daders van seksuele misdrijven.
Zoals jij niet kunt weten hoeveel waarheid er achter de meldingen zit bedoel je? Je weet best wat ik bedoel. Tussen "echte" meldingen zitten ook genoeg valse meldingen van aandachtsgeile mensen Dat weet je maar al te goed. Beetje vreemde reactie zonder echt doel.
Je bedoelt zoals die kerel die op tv verkondigt dat hij is gedrogeerd en verkracht? En half jankend aangaf dat hij het, 15 jaar later, alleen verteld in de media om te zorgen dat de dader het niet meer kan doen? Want de afgelopen 15 jaar heeft de vermeende dader beloofd niets te zullen doen?
Natuurlijk weet ik als geen ander wat schaamte met je kan doen, dat weet ik. Maar de mensen die nu op tv komen blaten met oncontroleerbare verhalen (en dat is het hele punt) die komen op mij niet geloofwaardig over. Juist omdat je niet van schaamte om het überhaupt te vertellen aan iemand naar het pontificaal op tv te vertellen gaat. Dat is heel erg vreemd. Dat is alsof je bang bent voor spinnen en na een aflevering van Freek, dagelijks naakt in een bak met vogelspinnen gaat liggen.
Laatst bewerkt: 1 nov 2017