[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik vind het wel interessant om te zien dat men dus in plaats van Zwarte Piet ervoor heeft gekozen om Spaanse edellieden te kiezen. De Spanjaarden, waar we 80 jaar in oorlog mee zijn geweest. Die de bevolking van bv Naarden, Oudewater, Haarlem maar ook m'n eigen Leiden hebben onderdrukt, uitgehongerd en uitgemoord. Sowieso waren edellieden, ook Nederlandse adel, de grootste elitaire racistische groep die ons landen kende.

De Spanjaarden, die zelf uitgebreid gebruik maakten van slaven.
    Maar uiteraard ook echte kindervrienden:

Die hele discussie is inmiddels tot zulke ridicule hoogten gelopen dat het lachwekkend is. Alsof Amsterdam geen flauw idee meer heeft wat er zich buiten de ring afspeelt.

Rampage vindt dit leuk.
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    M'n bek valt elke keer letterlijk open van jou reacties.
    Alsof je het allemaal al klaar hebt staan :+

Je bent alleen vergeten toe te voegen dat Nederland in 2010 een trauma heeft opgelopen na de verlopen WK finale. Kut Spanjaarden.

Reckuuza vindt dit leuk.
  3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Het werd persoonlijk door recka. Ik wilde overigens geen discussie over die zwarte piet aanzwengelen, maar moest wat gniffelen om het artikel en dacht ik deel het met mijn vrienden op xbw.

Mondde uit op een pijnlijke deceptie toen bleek dat mensen mij willen bannen :'-(

4. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat bedoel je ket deze opmerking? (Aangezien het om een plaatselijke keuze gaat bij mijn weten.)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja ik las het van de week al en dacht, really, Spaanse edellieden?
    Dat de zeurpieten dit ook niet tof zouden vinden kon iedereen al aan zien komen uiteraard :p

Dat Amsterdam in een andere realiteit lijkt te leven als de rest van Nederland.
    Niemand geeft een fuck om zwarte pieten trouwens, de discussie is bijna overal al uitgestorven.

Laatst bewerkt: 10 nov 2017
  6. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    @Reckuuza voelt zich bedreigd. Weet je waarom? Hij is de most banned member. Jij komt ook aardig in de buurt. Wij willen je enkel helpen een medaille te veroveren :)

Er word, helaas, van alles aangegrepen om zoiets als Sinterklaas maar af te kunnen zeiken. Bovendien heeft het echt geen zin om te blijven leven in het verleden.

7. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Vrienden zoek ik gelukkig zelf uit.
    Medeforummers worden me opgedrongen.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar het is toch lokaal beleid? Niet onlogisch om af te stemmen op de lokale bevolking imo.

Concludeer je nu trouwens op basis van dat kaartje dat de discussie niet meer leeft?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Die discussie ligt onder een vergrootglas en vindt vooral plaats online. In de gemeenteraden zelf veel minder en kiest iedereen gewoon voor een traditionele viering.

Zoals in elke discussie: de schreeuwers overheersen de discussie.

L.A., Kimi NL en Kevf vinden dit leuk.
  10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Het verleden is ook van de voorstanders een veelgehoord argument: het is traditie dus we willen het behouden.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar de vraag die er toe doet: hoe gekwetst voel jij je nu? Ik nul komma nul nul nul.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Natuurlijk wordt er in de gemeenteraad minder over gediscussieerd als online, maar zoals je zelf aangeeft: er wordt gekozen voor een zwarte knecht. Die keuze duidt op een beslissing, terwijl het voorheen vanzelfsprekendheid was. Misschien dat die discussie inderdaad aan het afzwakken is buiten de randstad, maar dat is nu nog niet te zeggen. Het kan evengoed zo zijn dat Amsterdam een koers inzet die langzaam maar zeker landelijk overgenomen wordt.

13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Iets waar al tig jaar geen kwaad in gezien word moet nu worden aangepast omdat een stel droeftoeters in het verleden leven? Mensen die de slavernij niet persoonlijk hebben meegemaakt, zeiken over hun voorouders en een traditie/kinderfeest om zeep willen helpen? Daar moeten wij dan gehoor aan geven?

Nee. Dan ben je als volwassen persoon niet helemaal helder in je appel.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zie het niet als wij zij eigenlijk. Sinterklaas is een leuke traditie die Nederlanders bindt. Nu de discussie over de kleur van Piet zo heftig is geworden, is voor iedereen duidelijk wat al decennia wordt geroepen (ook op nationale tv), namelijk dat een zwarte knecht het feest voor een deel van de Nederlanders verpest. Met wat aanpassingen is dat te verhelpen. Ik zou het mooi vinden als we als maatschappij zouden kiezen voor binding, maar "wij" moeten niks, dus sinterklaas blijft nu nog een feest dat een deel van de Nederlanders uitsluit.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik word werkelijk kostmisselijk van al die discussies. Je mag geen dames en heren meer zeggen (stel dat je genderneutraal bent, nou nou, het zal toch wat zijn), zwarte piet is al jaren een issue (het kan me echt geen fuck schelen of hij zwart blijft, groen gaat worden of dat iets anders roet in het eten gooit, het gaat om het gezeik eromheen), Negerzoenen mag niet meer (want er waren wat mensen die er aanstoot aan namen, wauw, jankerds. Ik doe ook niet moeilijk over blanke vla) dit mag niet meer, dat mag niet meer.

Ineens ben ik het gewoon heeeeelemaal zat. Het kan me ook niet meer schelen. Dat gejank over het verleden, en dat we daar constant mee bezig moeten zijn. Mensen die sympathie willen en zich daarbij beroepen op het verleden, GTFO. Nee, het kan me niet schelen dat de overgrootouders van Oemfoefoe slaven waren en dat Oemfoefoe daar geestelijk veel last van heeft, elke dag opnieuw. En dat we daarom geen negerzoenen in de winkels mogen hebben.

I don't care, echt niet. Het kan me geen ruk schelen dat je je gediscrimineerd voelt omdat ze bij de NS dames en heren zeggen, of omdat er bij een restaurant geen aparte toilet is omdat je misschien wel genderneutraal bent. We slaan door mensen, echt waar. Leef en laat leven, maar dat drukke gedoe omdat je toevallig "anders" bent of je "anders" voelt en daar constant aandacht voor moet hebben.. Ik kan er niet zo goed meer tegen.

CrazY vindt dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik highlight even wat dingen in je post die laten zien dat jij een duidelijke voorkeur hebt .. en wat er aan schroomt;

Je ziet het niet als wij/zij. Maar toch ook wel? Iets wat je post ook laat blijken (denk ik?).

Wat wordt er al decennia lang geroepen? Dat Zwarte Piet racistisch is? Is toch echt van de afgelopen jaren omdat het racisme kaartje populair is geworden? Omdat mensen daar een slaatje uit kunnen slaan. Niet meer, niet meer.

Verder vind ik de term "een deel van de Nederlanders" gelijk staan aan uitkering trekkende idioten die hier de fucking tijd voor hebben. Ik denk dat nog geen procent van de Nederlanders hiertegen zijn als ik zo eens naar @Tyrant z'n geposte plaatje kijk. Het is, helaas, dat deel van de Nederlanders die zich geen Nederlander voelen die iets tegen deze traditie heeft. Of het nu wel of niet gegrond is ... kinderen hebben hier geen besef van. Laat deze kinderen geen trauma oplopen omdat je als volwassenen iets niet los kan laten. Iets wat TOTAAL GEEN TOEPASSING HEEFT op je (huidige) leven.

Anyway, Nederland heeft al genoeg compromissen gesloten. Laat "ons" genieten van een kinderfeestje zonder bijbedoeling? Dan mag de rest genieten van hun volksfeestjes waar de Nederlander (dus, geen allochtoon) geen vrij voor krijgt. Denk dat je als buitenlander blij mag zijn dat je hier je TRADITIES mag uitvoeren en daar nog vrijstelling voor krijgt ook.

Laatst bewerkt: 10 nov 2017
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Neuh maar het is toch allemaal wel een mooie soap zo? Tegen Zwarte Piet zijn en dan met Spaanse edellieden terugkomen. Je verzint het niet.

CrazY vindt dit leuk.
  18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Krijg echt het idee dat deze mensen zo door het leven gaan als het op discussies verzinnen aankomt;

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    In de discussie kun je natuurlijk wel spreken van wij vs zij, omdat er voor- en tegenstanders zijn.

Waar jij dat deel van de Nederlanders mee associeert is onbelangrijk, en het plaatje van @Tyrant zegt niet iets over hoe groot die groep is. Jij weet niet of zij zich Nederlander voelen, dus die conclusie kun je niet trekken. Kinderen lopen geen trauma op als zwarte piet volgend jaar roet-piet wordt. Je uitsluiting van allochtonen vind ik zorgelijk, maar niet verrassend.

Ik ga verder niet meer discussiëren over dit onderwerp, alles is hierover al 100x gezegd.

20. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Als frequent bezoeker van de raadsvergaderingen in de Gemeente Tubbergen ben ik onder andere aanwezig geweest op de avond waarbij de intocht van Sinterklaas in de dorpskernen werd besproken, hier is de discussie niet aan bod gekomen omdat er vanuit de verschillende dorpskernen geen signaal was gekomen dat iemand moeite had met o.a. de kleur van Piet.

De data's werden afgestemd tussen de dorpen en het agenda-punt was klaar. Letterlijk minder als 5 minuten over het gehele sinterklaas feest gehad en geen aandacht geschonken aan deze uitzichtloze discussie.

Hierbij wil ik dus even zeggen dat jij met "Minder over gediscussieerd als online" er vanuit gaat dat er überhaupt over gediscussieerd wordt. Die aanname wil ik dus hierbij even ontkrachten.

L.A. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina