Tijd voor koffie met een racebriefing!
Algemene informatie:
Voor sommige racers is het moment eindelijk daar, het einde van de PCC is in zicht! Eindelijk verlost van die verdraaide Cayman met voorspelbare handling, z'n perfecte 50/50 balans en bandvriendelijk karakter. Voordat de vreugdevuren over het hele land, en bij onze oosterburen worden ontstoken, is het nog wel tijd voor een laatste race: a last hurrah!
Voor het voorlopig laatste optreden van de Cayman, gaan we naar het geboorteland van de Porsche en op steenworp afstand van het pittoreske Halberstadt, dat weer op 384km van mijn woonplaats ligt, dat op zijn beurt weer in de achtertuin van Duitsland ligt. Een soort thuisrace dus!
Oschersleben:
Hoor je mensen nog wel eens klagen over de slechte wegen in Oost-Duitsland? en heb je weinig voorstellingsvermogen? Rijdt dan eens een rondje over Oschersleben. Een baan zo hobbelig dat ze in verregaande gesprekken zijn om de Dakar rally er te starten, die Duinen in Chili zijn er immers kinderspel bij.
De ergste hobbels vind je in het begin van Sector 1, begin van sector 2 en eind sector 3. Bereidt je voor op een retourtje Thrustmaster, want met FFB op 100% gaat het stuurtje het zeer zwaar krijgen. 2e bocht Zolder is er niets bij.
Timetable:
19:45 - Lobby open
20:00 - Start Practise (10min)
20:10 - Start Kwalificatie (10min)
20:20 - Start Race 1, staande start (30 min)
20:50 - 5 min pauze
20:55 - Start Race 2, rollende start reversed (45 min)
21:40 - Einde
Lobby settings:
Time progression: ON (2x)
Tijd race 1: 13.00 uur, staande start
Tijd race 2: 15.00 uur, rollende start, reversed
Penalty's: ON
Datum: 1 Aug 2017
Weer: Clear
TCS: toegestaan
ABS: toegestaan
STM: NIET toegestaan
Racelijn: NIET toegestaan
Resetknop: NIET toegestaan tijdens de race, enkel bij crashes waarbij de auto op z'n dak eindigt.
Bandenslijtage: Real
Damage: On
Mechanical Failures: On
Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox.
Ik zoek overigens voor de puntentelling nog de resultaten van vorige week. Heeft iemand die opgeslagen?
Tevens weet ik niet van afgelopen race op welke positie @ColdzeroNL en @hillss zijn geeindigd. 11 en 12?
Laatst bewerkt: 14 nov 2017