[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Als ik moet kiezen tussen het geneuzel van Fred of helemaal geen discussies...

Dan doe mij dat laatste maar.

Mallakai vindt dit leuk.
  2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Je hóeft hier toch niet te lezen?

Er was ook nog een discussietopic waar ik al eens naar heb verwezen. Daar kun je heerlijk discussieren met elkaar.
    Dit is gewoon een nieuwstopic.

Racisme is geen nieuws.

fredfenster vindt dit leuk.
  3. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Je zegt het precies goed.. Ik wil graag nieuws lezen..

Laat de mensen die graag discussiëren dan lekker optiefen naar dat bepaalde topic.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    wanneer heb ik dat gedaan?

5. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Typfout.. Je hebt het niet specifiek tegen mij.. Maar je noemt jezelf (naar aanleiding van die post waar je op reageert) "witten hater" waarmee je blanke mensen "witten" noemt..

Aangezien ik blank ben, voel ik me aangesproken en trek ik, zoals tegenwoordig hier in de maatschappij heel normaal is, meteen het racismekaartje.

Rampage vindt dit leuk.
  6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    De racisme-kaart werkt niet als je zelf blank bent.
    Helaas.

L.A., Mallakai en CrazY vinden dit leuk.
  7. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Dat is dan weer discriminatie.
    Trek ik dat kaartje wel.

8. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Uhm ... @CrazY;

GA DAN!

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Wat een gezelligheid weer.

Gelukkig is No Nut November bijna voorbij.

Fiasco vindt dit leuk.
  10. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Volgens mij is het hier voor sommige not nut het hele jaar.:+

Reckuuza vindt dit leuk.
  11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Whatsapp storing... 2017... wat een kut jaar

Reckuuza vindt dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    O sorry.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Roep om aftreden Amerikaans congreslid (88) wegens seksuele intimidatie
    Foto: AFP

Gepubliceerd: 30 november 2017 18:48Laatste update: 30 november 2017 18:48

De leider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi heeft haar partijgenoot John Conyers (88) donderdag opgeroepen af te treden. De Amerikaanse politicus wordt door meerdere voormalige vrouwelijke stafleden beschuldigd van seksuele intimidatie.

Conyers is donderdag vanwege de aantijgingen tegen hem in het ziekenhuis beland met stressklachten, melden Amerikaanse media. Hij is het langstzittende Congreslid in Washington, en sinds 1965 lid van het Huis van Afgevaardigden.

Een van de vrouwen verhaalde donderdagochtend over de "jaren van seksuele intimidatie" in een programma op de landelijke televisie. Ze werd diverse malen door de politicus uitgenodigd om seks met hem te hebben. Ze verklaarde dat ze onder andere vanwege haar gezin desondanks voor Conyers moest blijven werken.

Metoo
    Volgens de woordvoerder van de familie Conyers krijgen de dames met hun klachten veel te veel aandacht vanwege de wereldwijde #metoo, de discussie over seksuele intimidatie. "De bijdragen van het Congreslid gaan veel verder dan welke hashtag die nu populair is dan ook", aldus de zegsman.

De advocaat van Conyers liet in een reactie aan NBC weten dat het niet aan Pelosi is om maatregelen tegen Conyers te nemen. "Pelosi heeft Conyers niet gekozen, en is ook zeker niet degene die hem moet vertellen om op te stappen."

14. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    Def Jam-oprichter Russell Simmons weg bij eigen bedrijven om misbruikzaak

Russell Simmons (60), een van de belangrijkste personen uit de hiphopwereld, heeft aangekondigd zich terug te trekken uit zijn bedrijven. Hij wordt meervoudig van misbruik beschuldigd.

Simmons wordt onder meer door schrijfster Jenny Lumet (dochter van filmmaker Sidney Lumet) ervan beschuldigd dat hij haar verkracht heeft. Dat zou in 1991 zijn gebeurd.

In een reactie laat de ondernemer volgens Variety weten een andere herinnering aan de gebeurtenis te hebben overgehouden. Simmons zegt niet gewelddadig, maar wel gedachteloos en ongevoelig te zijn geweest.

Lumet schrijft in een brief over haar ervaringen met Simmons.

Aanranding
    Eerder deze week kwam naar buiten dat ook het model Keri Claussen Khalighi door Simmons zou zijn aangerand. Simmons zou dat destijds samen met de eveneens in opspraak geraakte regisseur Brett Ratner hebben beraamd.

Simmons is medeoprichter van het legendarische platenlabel Def Jam en hielp onder anderen artiesten als LL Cool J en Beastie Boys naar de top. Ook was hij betrokken bij Run DMC van zijn broer Joseph Simmons, alias Run. Verder zette Simmons productiemaatschappijen en kledingmerken op. Zijn vermogen wordt geschat op meer dan 250 miljoen euro.

Toneelschrijver Israel Horovitz (78) door negen vrouwen beschuldigd van misbruik

Toneelschrijver, regisseur en scenarioschrijver Israel Horovitz, die meer dan zeventig toneelstukken op zijn naam heeft staan, wordt door negen vrouwen beschuldigd van seksueel wangedrag.

Het misbruik waarover zij spreken vond plaats tussen 1986 en vorig jaar, schrijft The New York Times. Geruchten over wangedrag door Horovitz gingen al jaren.

De vrouwen zeggen geïnspireerd te zijn door alle onthullingen die de afgelopen tijd zijn gedaan over onder anderen Harvey Weinstein en Louis C.K.

Onder de negen vrouwen is Jocelyn Meinhardt, die Horovitz leerde kennen toen ze op de middelbare school een relatie had met zijn zoon, Adam Horovitz. Adam werd later een van de frontmannen van de Beastie Boys. Meinhardt was 19 jaar oud toen ze naar eigen zeggen in 1989 door Israel Horovitz voor het eerst werd verkracht.

Horovitz zegt in een reactie "een andere herinnering aan de gebeurtenissen" te hebben, maar biedt desalniettemin zijn excuses aan. "Ik wil met heel mijn hart sorry zeggen tegen elke vrouw die zich ooit beschadigd heeft gevoeld door mijn handelen, en tegen mijn familie en vrienden die hun vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Het is verontrustend om te horen dat ik pijn heb veroorzaakt, evenals het idee dat ik misschien grenzen heb overschreden bij personen die mij als een mentor zagen."

Gloucester Stage
    Zijn zoon Adam Horovitz zegt de vrouwen te geloven. "Ik geloof dat de aantijgingen kloppen, en ik sta achter de vrouwen die ze hebben geuit."

Het theater Gloucester Stage verbrak vorige week alle banden met Horovitz na het horen van de nieuwe beschuldigingen. In 1993 verscheen al een artikel in The Boston Phoenix waarin zes vrouwen die verbonden waren aan het theater Horovitz anoniem beschuldigden van misbruik. Daar werd toen niks mee gedaan.

Horovitz heeft toneelstukken als The Indian Wants the Bronx (waarin Al Pacino speelde) en Park Your Car in Harvard Yard op zijn naam staan. Verder schreef hij het scenario voor films als James Dean en My Old Lady.

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Russell Simmons =(

L.A. vindt dit leuk.
  17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nederland doet te weinig om mensen met een beperking volledig te laten deelnemen aan de samenleving. Naast problemen bij zelfstandig wonen, toegankelijkheid en onderwijs, zouden zij vooral veel last ondervinden op het gebied van arbeid.

Dat concludeert het College voor de Rechten van de Mens in een vrijdag verschenen rapport. Het rapport is opgesteld naar aanleiding van het VN-verdrag voor rechten van mensen met een handicap, dat ruim een jaar geleden is ingegaan. Het wordt vrijdag overhandigd aan minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).

Driekwart van de mensen met een handicap ervaart volgens het rapport obstakels rondom de toegang tot werk. Ook is er voor hen een tekort aan geschikte woningen. Daarbij heeft een kwart moeite om openbare ruimtes en gebouwen in te komen.

"Een op de acht mensen in Nederland heeft een beperking. Wij moeten er als samenleving voor zorgen dat zij volwaardig kunnen deelnemen aan de maatschappij'', zegt Adriana van Dooijeweert, voorzitter van het college.

"Het is niet de handicap die de toegankelijkheidsproblemen veroorzaakt, maar de wijze waarop de samenleving is ingericht. Dit vergt aanpassingen van ons allemaal'', aldus van Dooijeweert.

---

Goed dat dit wordt aangekaart. Ook zo'n minderheid waarvoor we als maatschappij niet de volwassenheid hebben om die op te nemen in de samenleving.

L.A. vindt dit leuk.
  18. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    Hier hebben we op een paar jongens lopen met beperkingen en het is wel veel werk maar ze hebben iniedergeval wel iets te doen.

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mensen met een beperking zijn niet altijd "slecht" natuurlijk. Kunnen prima een rol vervullen in de samenleving.
    Je hebt echter verschillende vormen en van die vormen kunnen er een stel wel een gevaar vormen voor de samenleving. Ze weten niet beter, hoe cru dat ook klinkt.

Mensen met een handicap kunnen ook heel link uit de hoek komen. Dus een integratie (100%) in de samenleving? Denk het niet.

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mede door de mijne genoeg mee in aanraking geweest. En tijdens mijn vrijwilligerswerk kom ik er ook nog wel eens mee in aanraking. Volledig met je eens.

Deel Deze Pagina