[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat? Ik ga er gewoon niet vanuit dat Matrix zomaar meegaat in dergelijke dingen. Ik lees de nodige posts van hem wel, dus zo vreemd is dat toch niet?

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Waarom post jij dit nog een keer?

Mallakai vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha ik vond t wel een mooie. :D
    maar had zelf de bron moeten vermelden :’)

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Wist niet dat het al was gemeld?

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    niet zo ass kissen

Fiasco, L.A. en RaouLioo vinden dit leuk.
  6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    je hebt er op vrijdag gvd al 2 keer zelf op gereageerd :+

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Fredje wordt ook een dagje ouder, dan vergeet je wel eens wat.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    En mijn wietconsumptie.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Als je weer op werk bent na t weekend en geen spannend nieuws over moslims kunt vinden.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
  11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Piet is op de overgrote meerderheid van de basisscholen zwart
    Zwarte Pieten-discussie

DUO Onderwijsonderzoek & Advies hield een enquête onder vierhonderd schooldirecteuren.

Dat de Zwarte Pieten-discussie een randstedelijke aangelegenheid is, blijkt wel uit de sinterklaasvieringen op basisscholen. Op de overgrote meerderheid van de scholen in Nederland, 85 procent, is Piet nog zwart. Op een kwart van de scholen komen (daarnaast nog) roetveegpieten.

Op basisscholen in de drie grootste steden en randgemeenten ligt dat anders: hier komt op slechts 17 procent van de basisscholen een Zwarte Piet. Roetveegpieten komen hier op 84 procent van de scholen.

Dat blijkt uit een enquête onder vierhonderd schooldirecteuren door DUO Onderwijsonderzoek & Advies. Het onderzoek is representatief naar regio, levensbeschouwelijke visie en schoolgrootte.

Bron: nrc.nl

Jammer, maar te verwachten. Ben wel hoopvol voor de toekomst.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Gelukkig trekt de rest van Nederland zich dus weinig aan van dat geneuzel in de Randstad.

Kimi NL, Yellow 13, Mallakai en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoezo jammer?

Het lijkt mij een realistische afspiegeling van de maatschappij. In regio’s waar veel mensen aanstoot nemen aan zwarte piet is het veranderd en in de regio’s waar er geen discussie is omtrent zwarte piet is die gebleven zoals voorheen.

Mallakai en Tim vinden dit leuk.
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Omdat het fenomeen zwarte piet racistisch is, vind ik dat daarvoor geen plaats is in de wereld of in Nederland of in eender welke Nederlandse gemeente. Het hoeft van mij dus niet een realistische afspiegeling te zijn, want ik vind het belang van het uitbannen van dit racistisch verschijnsel veel zwaarder wegen.

L.A. vindt dit leuk.
  15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    3 steden zijn de Randstad volgens jou?

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Daar ga je de fout in. Jij en een klein deel van de Nederlandse bevolking vinden Zwarte Piet racistisch. Er is echter nergens officieel vastgesteld dat Zwarte Piet ook daadwerkelijk racistisch is en er is door OM en Gerechtshof besloten dat het tonen van Zwarte Piet mag (geen strafbare feiten).
    Dat jij en ongeveer 10% van de Nederlanders van mening zijn dat Zwarte Piet racistische kenmerken heeft, wil niet zeggen dat geheel Nederland hier gehoor aan moet geven.

Dat er gemeentes zijn die op basis van de mening van haar inwoners de vertoning van Zwarte Piet verandert is prima, als dit inderdaad een wens is van de inwoners. Maar je kunt andere gemeentes, waar deze discussie niet relevant is, niet dwingen om het dan ook te veranderen, dat is simpelweg hypocriet.

Mallakai vindt dit leuk.
  17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Nou niet echt inderdaad, maar met Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en randgemeenten toch een groot gedeelte van de 'Randstad'. Had geen zin in mijn oorspronkelijke post om 'drie grootste steden' te typen eigenlijk.

fredfenster vindt dit leuk.
  18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat is geen fout, omdat het gaat om een feit (dat waar of onwaar is). Het is mij verder niet te doen om een juridische toetsing van dat feit.

Verder heb ik ook niet gezegd dat Nederland zich moet schikken in mijn beeld van het fenomeen zwarte piet, maar ik vind het jammer dat er (een hele hoop) gemeenten zijn waar dit racistisch element van het sinterklaasfeest nog steeds welkom is.

19. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Het is dat "racistisch element" als laatst in je post staat. Anders was ik gelijk gestopt met lezen.

Kinderfeest. Klaar.
    Boeit geen ruk of ze nu zwart, blauw of geel zijn. Gaat mij om de lach van mijn kinderen. De rest kan me werkelijk geen reet boeien.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit topic en bepaalde mensen.

Rampage en Killamonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina