Snap er dus heel weinig van voor mijn gevoel, ook al volg ik het topic al weken en kijk ik af en toe even op de site voor de verschillende koersen. Je hebt een wallet nodig, app via bijvoorbeeld de play store, om bit coins en dergelijke op te kunnen slaan en te verhandelen.
Je hebt inderdaad een wallet nodig (of wallets, want vooral de kleinere coins zijn nog niet beschikbaar in algemene wallets), in welke vorm dan ook. Je hebt wallets voor telefoons, desktop, op een aparte "usb stick" of zelfs papier. Daarnaast kun je ook een eigen "wallet" hebben op een exchange als Binance, Bittrex etc. Dit is makkelijker voor de kleinere coins en uiteraard het verwisselen van coins naar andere soorten. Zie ook de links die als reactie op Reckuuza gepost zijn voor meer info.
Er is zoveel keuze qua wallets dat dat weer een studie op zich is. Houd je dus eerst bezig met welke coins jij in wilt investeren en kijk dan wat de handigste keuze qua wallets(s) is.
En wees uiteraard voorzichtig met je wallet. Als jij je wallet gegevens kwijt bent, of geen backup hebt van bijvoorbeeld een desktop wallet (ondanks dat je wel de inloggegevens hebt), dan ben je je geld KWIJT.
Een andere handige app, geen idee welke, om de verschillende koersen en waarde ervan in de gaten te houden en ik neem aan een bankrekening als je de bitcoins wilt laten uitbetalen.
https://www.coinmarketcap.com
Daarnaast moet je rekening houden dat elke transactie, vanaf de allereerste, geld kost, waarmee je dus ook een soort van kostprijsberekening moet doen om je winst preciezer uit te kunnen rekenen, als je al winst hebt. Misschien is dit op te lossen middels een handige, gebruiksvriendelijke app.
Alle exchanges,en plekken waar je coins in kan kopen met euros, geven altijd de transfer fees weer die betrekking hebben op je transactie voordat je deze doet. Wil je echter coins uitbetalen naar euro's dan moet je wel rekening houden met een deel van het bedrag als fee. De waarde die op coinmarketcap staat is dus niet wat je ervoor krijgt als je het uit laat betalen naar euro's!
Zit ik zo ongeveer goed? Lijkt me best geinig om een beetje mee te handelen met een paar tientjes, maar niet als ik op zijn minst de basis niet een beetje snap.
Met een paar tientjes kun je best een beetje leren. Verwacht alleen geen gouden bergen en stop er geen geld in dat je niet kunt missen! Zorg ervoor dat het leuk blijft!Klik om te vergroten...