1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tja het enige nieuwswaardige aan het bericht is dat uitzendbureau's in overtreding zijn door het te weigeren. Maar het heeft natuurlijk geen enkele relatie met het oorspronkelijke probleem dat Marokkanen terecht of onterecht een naam hebben van slechte werknemer. Dat moet worden opgelost.

    Het is enerzijds racistisch maar anderzijds opvallend dat men niet zegt dat ze alleen maar Nederlanders/autochtonen willen of dat ze geen Chinese of Poolse werknemers willen, maar specifieken Turken/Marokkanen. Dat is wel schrikbarend.

    Is het trouwens ook verboden om op leeftijd te discrimineren? Want dat gebeurt natuurlijk ook altijd.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Buurt met azc niet onveiliger'

    De aanwezigheid van een asielzoekerscentrum (azc) heeft geen effect op de veiligheid in een buurt. Tot die slotsom komt onderzoeksinstituut WODC dat onderzocht of het terecht is dat veel mensen de komst van een azc vrezen omdat dat voor meer criminaliteit in de wijk zou zorgen.

    Uit het onderzoek blijkt dat migranten, vooral jonge mannen, wel wat vaker dan andere Nederlanders in contact komen met de politie. Vooral de groepen uit betrekkelijk veilige landen die weinig kans hebben op een verblijfsvergunning belanden op het foute pad.

    In 2015 werd tussen de 2,5 en 3,7 procent van de asielmigranten verdacht van criminaliteit, tegen 1,2 procent van de reguliere bevolking, aldus het WODC.

    Het onderzoeksinstituut van het ministerie van Justitie en Veiligheid maakte gebruik van gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat koppelde gegevens over plaatsen delict, aangiften en processen-verbaal aan alle Nederlandse buurten. Ook de adressen van de azc’s werden meegenomen.

    (nu.nl)
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wel minder gezellig.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat valt wel mee, maar de houding is wel wat wantrouwiger. Ik kijk er op uit vanuit mijn woning, 600 wonen er nu zo ongeveer. Het enige is dat er redelijk snel een relletje kan ontstaan, laatst hier nog met een middelgroot brandje waar de halve stad op af liep en zeer grof commentaar op had. Voor de rest totaal geen last van die mensen, enkel van mijn mede stadgenoten die het grofste soort commentaar op voorhand al klaar hebben staan. Ik hoop alleen dat ze hun beloftes wel nakomen van het COA o.a. en die mensen na verloop van tijd weer ''naar huis'' gaan, maar gezien de verschuiving in huisvesting zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Oh ik doelde meer op het feit dat AZC's altijd in de meest kansloze dorpen en wijken staan.

    Zie: Sneek :lol:
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Triggered
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Amsterdam is één groot AZC man.
     
    Lethal AK47, Reckuuza, Tim en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ben wel benieuwd naar t onderzoek. Er is gebleken dat asielmigranten vaker in de criminaliteit komen én dan de criminaliteit toeneemt bij de komst van een AZC (alleen niet in de buurt zelf). Beetje gekunstel lijkt het?

    Er zijn ook zat onderzoeken die wat anders aantonen, dus de vraag is ook in hoeverre de overheid een objectieve opdrachtgever is, aangezien zij ook verantwoordelijk zijn.

    Dit is ook een mooie:
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dus de onrust wordt eigenlijk vooral veroorzaakt door de reguliere bevolking en niet door de asielzoekers?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Daar komt het wel op neer ja.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dus omdat er veel allochtonen wonen is het een groot AZC?

    Oef, rode kaart dit.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dus omdat er een AZC staat in Sneek is het meteen een kansloos dorp?

    Oef, rode kaart dit.
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Zonder AZC is Sneek ook een kansloos dorp hoor. No worries!
     
    Yellow 13, Alexknl, Dyonko en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    We hebben wel minder kansloze criminaliteit. :p
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De aanwezigheid van Head Ninja helpt ook niet mee.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Jij moet het in Mokum doen met @Reckuuza . Sorry Recka, kusje, niet verkeerd opvatten. <3
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zolang Reck niet loopt met een Dille & Kamille tasje is er niks mis mee.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Helemaal waar.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik moet het in Nederland ook doen met jou Yellow. Word ik ook niet blij van.
     

Deel Deze Pagina