1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    QUOTE. VAN. 2018.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Justitie in Frankrijk klaagt islamoloog Tariq Ramadan aan voor verkrachting
    Foto: ANP

    Gepubliceerd: 02 februari 2018 22:46Laatste update: 02 februari 2018 22:55

    De Zwitserse wetenschapper Tariq Ramadan, hoogleraar islamstudies, blijft voorlopig in hechtenis in Frankrijk. De openbaar aanklager heeft tegen hem officieel een vervolgonderzoek ingesteld op verdenking van verkrachting van twee vrouwen.

    Ramadan, die in november zijn werkzaamheden aan de Universiteit van Oxford tijdelijk onderbrak, heeft de beschuldigingen van de hand gewezen en gezworen de vrouwen gerechtelijk te zullen vervolgen wegens laster.

    De Franse officier van justitie acht het op grond van de eerste bevindingen niettemin gerechtvaardigd uit te zoeken of er voldoende bewijs is om de islamoloog voor de rechter te brengen.

    Ramadan, die onder meer ook in Leiden en Rotterdam doceerde, is de kleinzoon van Hassan al-Banna, de islamitische geestelijke en activist die in Egypte de Moslimbroederschap heeft opgericht.

    Omstreden
    Ramadan raakte in 2009 in opspraak. Zowel de gemeente Rotterdam als de Erasmus Universiteit besloot te stoppen met de samenwerking met Ramadan, nadat duidelijk was geworden dat hij een wekelijks tv-programma maakte voor de door de Iraanse regering gefinancierde zender Press TV.

    In dat islamitisch land was het op dat moment onrustig, omdat demonstraties van studenten door het regime met harde hand werden neergeslagen. Op de Erasmus Universiteit zitten veel Iraanse studenten.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Verkrachting mag toch helemaal niet tijdens de Ramadan?
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Jawel, mits de zon onder is en ze je vrouw of slavin is.
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is geen verkrachting, maar gewoon islamseks.
     
    Reckuuza en Rampage vinden dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Italië reageert geschokt op neofascist die zes immigranten neerschiet

    Racistische aanslag Een maand voor de verkiezingen schoot een neo-fascist op zwarte migranten.

    De man die zaterdag het vuur opende op Afrikaanse migranten in de Italiaanse stad Macerata, is een neo-fascist die in 2017 kandidaat was voor de anti-migratiepartij Lega Nord. Met vier weken te gaan tot de parlementsverkiezingen reageert het grootste deel van Italië geschokt.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dit is wel een mooie zin. Normaal geeft het Italiaanse volk geen fuck om zwarte immigranten..MAAR nu is het vier weken voor de verkiezingen!
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2018
    fredfenster vindt dit leuk.
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dus nu zijn woonwagen bewoners een apart 'ras'?
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Marokkanen waren het ook al toch?
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Carnavalsvierders in Vaassen mishandelen agenten na kritiek op wildplassen
    Foto: ANP

    Gepubliceerd: 13-02-18 09:39Laatste update: 13-02-18 11:43

    Twee politieagenten zijn in de nacht van maandag op dinsdag in het Gelderse Vaassen mishandeld tijdens een carnavalsviering. Twee jongeren uit het naburige Emst zijn aangehouden.

    De agenten surveilleerden tijdens het carnavalsfeest, dat aanvankelijk gezellig verliep.

    Zij spraken op een gegeven moment iemand aan op wildplassen. Nadat één persoon en later meer mensen zich hiermee gingen bemoeien, escaleerde de situatie.

    Een agent werd tegen de grond gewerkt en kreeg schoppen tegen het hoofd. De ander werd ook geschopt en geslagen. Om de boel onder controle te krijgen, loste een van de agenten een waarschuwingsschot.

    Vuurwapen
    Daarna richtten beide agenten hun vuurwapen op de twee verdachten. Twee andere politieagenten die inmiddels te hulp waren geschoten, konden de twee jongens van negentien en twintig jaar rond 2.20 uur aanhouden.

    Een agent is voor controle met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, de andere werd ter plaatse behandeld.

    (Nu.nl)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Gelijk het land uit zetten!
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2018
    Yellow 13, Lethal AK47 en L.A. vinden dit leuk.
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Meteen genderneutraal maken dit soort relschoppers!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Senaat stemt in met donorwet, Nederlanders voortaan automatisch donor

    Een meerderheid van de Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met de nieuwe donorwet van D66-Kamerlid Pia Dijkstra. Dat betekent dat alle volwassen Nederlanders voortaan automatisch orgaandonor zijn, tenzij hij of zij expliciet aangeeft dat niet te willen.

    Dijkstra wil er met de nieuwe wet voor zorgen dat meer mensen hun organen afstaan voor donatie. Jaarlijks overlijden er 150 mensen die wachten op een donor.

    'Ja, tenzij'
    Het donorsysteem verandert van 'nee, tenzij' naar 'ja, tenzij'. Dat betekent dat volwassen Nederlanders automatisch orgaandonor worden, tenzij daar expliciet bezwaar tegen is gemaakt. Wanneer er geen keuze wordt gemaakt, wordt automatisch geregistreerd dat je "geen bezwaar" hebt tegen donatie van jouw organen.

    In het huidige systeem moeten nabestaanden - in het geval er geen keuze geregistreerd is - die keuze voor hun overleden naaste maken. Het nieuwe voorstel beoogd de nabestaanden ook het laatste woord te geven, maar hoe dat er precies uit komt te zien, zal nader worden uitgewerkt.

    https://www.nu.nl/algemeen/5131493/...-nederlanders-voortaan-automatisch-donor.html
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Prima hoor. Roof mij maar leeg!

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mooi dat het er doorheen is, wel benieuwd naar de uitwerking van het laatste woord van de nabestaande.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inderdaad mooi dat het er door is. Ik ga, als ik meer duidelijkheid heb binnen mijn familie, mogelijk het traject volgen voor nierdonatie bij leven. Veel over ingelezen en wat een impact het heeft en ook over hoe het de mensen persoonlijk raakt. Die dialyse shit wil je niet 3 uren per week, daarom wil ik er hoogstwaarschijnlijk wat voor doen als ik meer weet over de bloedgroep van mijn familieleden. Ik zou het overigens ook zonder blikken of blozen doen, zeker na het inlezen over donatie bij leven.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik blijf het een rare en idiote wet vinden. Dit is geen oplossing imo.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oplossing van wat?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik kan me ook wel een beetje vinden in de tegenstanders. Ze hebben nu een beetje het gevoel alsof het hun opgedrongen word o.a.

    Aan de andere kant is die concessie die Pia deed, dat nabestaanden ook nog het één en ander te zeggen hebben en dat je er 2x aan herinnerd word voor het definitief is, een prima ding.

    Mensen kunnen nog altijd zelf beslissen, het kan soortgelijke statistieken opleveren op termijn als mensen zich massaal ''afmelden'' voor dit donorschap. T.o.v. de oude donor wet denk ik dat er niet veel gaat veranderen namelijk, maar als die brieven komen of je donor wilt zijn, dan zouden een heleboel mensen zich wel eens kunnen afmelden.

    Het kan natuurlijk ook heel erg ten goede gaan straks voor de nierpatiënten o.a, maar ook ten kwade dat iedereen zich massaal afmeld t.o.v. de oude donor wet.

    Ik zie voor de patiënten nog wel nadelige gevolgen als de wet in 2020 echt gaat werken. Twee jaar de tijd om je te bedenken, meer dan zat, maar zoals ik al zei kan dat zeer voordelige, maar ook zeer nadelige gevolgen hebben voor mensen die er belang bij hebben.
     

Deel Deze Pagina