1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    @Grave

    Reed jij toevallig vandaag over de A27 richting Hilversum? Zag een gele Lotus achter mij (Imperial Blue/ Ford Puma). Moest aan jouw post van je Lotus denken. Heb ik wel volgens mij vaker zien rijden daar!
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha nee ben ik niet. Ik weet dat er net een andere gele Exige in NL is verkocht. Denk dat die op weg is naar Van der Kooij, de Lotus dealer van NL. Ff klaar maken voor de zomer.
     
    Excess-Denied vindt dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    M'n Clio gisterochtend naar de garage gebracht dus mag me nu tijdelijk de troste bestuurder noemen van een Dacia Logan MCV Stepway Sport Classic.



    'Sport'



    'Classic'



    [​IMG]

    Wat een hok hé :D Als je zoiets koopt geef je écht geen fuck om auto's.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    Kunnen we deze week een kart-uitje organiseren? Ik denk namelijk niet dat ik bijkom van het lachen als jij aan komt rollen in een Dacia terwijl het hele XBWR clubje dacht dat je een Clio RS reed :p
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb tegenwoordig ook een dacia dokker omdat dat enige auto is waar ik drie honden in de kofferbak kan hebben, geen klep maar achterdeuren heb zodat ze niet in 1x eruit kunnen springen plus een achterbank. Eigenlijk is het gewoon een Renault kangoo op megane platform, alleen wordt die niet meer gemaakt met achterbank, alleen als bedrijfsbus.
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ben daarnaast nog wel op zoek naar een 2.8 of 3.0 L BMW Z3 voor ernaast alleen heb ik per 1 mei geen vaste baan meer dus moet nog even een baan fixen waar ik ook naartoe moet rijden (als excuus ;))
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Na verschillende opties te hebben overwogen voor andere auto lijkt de keus de Renault Clio RS 4e generatie te worden. Het wordt waarschijnlijk een import uit Duitsland.

    Heb al aardig wat materiaal bekeken, informatie gelezen en heb morgen een proefrit.
    Kan niks vinden over veel voorkomende problemen bij dit type auto. Zijn er echter bij dit type auto andere zaken waar ik specifiek rekening mee dien te houden (nagaan of er vaak circuit mee is gereden, gebruik gemaakt van launch control)? Dacht me te herinneren dat hier op het forum een paar mensen zijn die ook een Renault Clio RS rijden dus wellicht dat jullie nog wat wijsheden/ tips voor me hebben.

    En ja ik weet dat de 4e generatie een automaat heeft en niet meer de sportievere handbak van de 3e generatie maar aangezien ik aardig wat zakelijke kilometers ga maken en dus redelijk wat file rijd vind ik dit helemaal niet erg. Ik rijd sowieso liever automaat. De 4e generatie is wellicht iets minder hardcore sportief en race machine als de 3e generatie maar het is een naar mijn mening een mooie combi tussen sportiviteit, plezier, comfort & praktisch.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2018
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik was ooit van plan een Clio 4 RS (1ste type, geen Trophy) te kopen maar ben daar na de proefrit vanaf gezien (en rijd nu rond in een 3 RS Cup haha).

    De kleur van die 4 RS (Jaune Sirius) was prachtig en is zo'n beetje mijn meest favoriete auto-kleur, maar de reden dat ik er vanaf zag:

    - De automaatbak was op manual rete, RETE traag. En dan bedoel ik niet het daadwerkelijke schakelen (dat gaat gewoon in 150ms ongeveer), maar de tijd tussen indrukken flipper > activatie bak. Je moest ongeveer opschakelen bij 4500rpm (inclusief tergend vervelende schakelpiep) en het daadwerkelijke schakelen gebeurde dan bij 7000 nog iets. Alsof er een Pentium 3 boardcomputer tussen hangt. Compleet ongeschikt om sportief mee te rijden en dus wat mij betreft ook compleet ongeschikt voor een RS. Maar als je alleen maar op automaat rijdt heb je hier geen last van.
    - De auto heeft een elektronisch sperdifferentieel. Mijn kort daarvoor gestolen auto had een mechanisch sper, en dat is een factor 10 vetter om mee te rijden. In plaats van dat ik bij het uitacceleren door de bochten heen gesleurd werd, hield de auto in, ging het binnenste wiel afremmen, en dat voelde super lame. In plaats van extra grip en een stoot in je rug kreeg je een auto die er geen zin in had. Heel duf.
    - Wielophanging was, ondanks het cup chassis, niet heel hardcore. Ik was een hard onderstel gewend en dacht met de cup hetzelfde te krijgen, maar er leek teveel gefocussed op comfort. Gevoel in het wegdek was daardoor niet wat ik gewend was.
    - De stoelen waren meh.

    Wat wel prima was, was het geluid. Hij roffelt leuk.

    Verder heeft de auto niet echt aandachtspunten. Check vooral de gebruikelijke dingen bij een RS (stuur/fusee kogel ploinkjes), kijk of hij rechtdoor rijdt als je het stuur los hebt, en wees niet bang het ding in de bochten echt goed op z'n flikker te geven (dan komen de meeste kraakjes en piepjes naar voren, als hij die al heeft).

    Mocht je eenmaal tot aanschaf overgaan zou ik overwegen een GPS tracker of iets in te bouwen. Toen ik aan het zoeken was voor dit type auto waren van de 245 geleverde 4-RS'en er al 13 gestolen hier in Nederland.

    Have fun vandaag! :thumbs: Ben echt een mierenneuker wat betreft feeling in auto's dus kan goed zijn dat je je helemaal niet kan vinden in mijn bevindingen hierboven. Ik weet ook niet wat je gewend bent nu, maar de vermogensafgifte van zo'n 4 RS gaat ongetwijfeld een glimlach op je gezicht geven :)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2018
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Thanks voor je analyse en ervaring!
    Tot op heden zelf altijd redelijke tamme auto's gehad. De laatste 2 waren lease auto's en daar was sowieso weinig keus omdat auto's maar een max CO2 uitstoot mochten hebben van 115 gram. Aangezien ik van baan switch en nu een eigen auto dien aan te schaffen wil ik eindelijk eens iets waar mijn race hart sneller van gaat kloppen.

    De Jaune Sirius is echt prachtig maar helaas weinig te vinden zelfs in Duitsland.
    Ik heb vanmiddag zo'n 40 minuten gereden in Trophy versie die best wel een hard onderstel heeft maar niet storend ook niet op de snelweg en wat hobbelende wegen.
    Valt me op dat alles goed te verteren is (snelweg, woonwijk, hobbels, rotondes etc.) en wegligging op alle fronten echt uitmuntend is zover je dat in 40 minuten kunt beoordelen.
    Betwijfel echter of de meerprijs tov reguliere RS voor mij wel nodig is. Die 20 pk extra zal het hem niet zijn.

    - Het schakel issue heb ik niet echt ervaren, de schakelpiep is trouwens alleen in race modus maar ik heb alleen regulier en sport gereden. Enige vervelende aan de automaat op reguliere modus was dat als ik gas losliet hij soms nog versnelling terug schakelde. Verder erg scherp vooral in sport stand! Op normale stand was prima ''rustig'' touren als je daarvoor kiest. In Sport stand is het echt een beest die bij elk beetje gas meteen wilt gaan.
    - Over het differentieel heb ik aardig wat gelezen maar kan ik niet over oordelen. Heb ik niet voldoende kennis over en voor mij geen dooddoener. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus kan me er niet aan storen al geloof ik zeker dat het minder is dan mechanisch sper.
    - Denk dat het compromis op onderstel vlak en meer comfort voor mij juist de keus makkelijker maakt aangezien ik graag wat hardcore wil inleveren voor extra comfort.

    Geluid vond ik inderdaad heerlijk, vooral bij opschakelen heerlijke poef in sport stand. Dit in combinatie met de kracht bij het optrekken en het in de stoel worden gedrukt toverde een grote glimlach op mijn gezicht. :D:D

    GPS lijkt me zeker geen overbodige luxe, de auto zal ook niet in een garage staan wat risico groter maakt!

    Nu nog een goede vinden, aardig wat aanbod in Duitsland. De rest BPM valt reuze mee gelukkig en de maandelijkse lasten zijn sowieso niet noemenswaardig door redelijk lage gewicht.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vandaag in een ''normale'' RS uit 2014 gereden. Vermogensverschil van 20 PK minder tov Trophy is mij niet meteen opgevallen, verschil in vering echter wel en moet zeggen dat de meer comfortabele vering/ minder hard(core) van de reguliere RS wel meer aan mij besteed is. Wegligging is echt prachtig!
    Enige nadeel die ik tot nu toe ben tegengekomen aan de auto is het geluid uit de boxen, valt dat ff tegen zeg. Maar daar had ik wel al het een en ander over gelezen.
    @Jimmy J. RS 3 ook zo'n matig geluid of heb je er andere inzitten?
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik weet niet hoe hard die RS'en zijn afgeveerd, maar ik neem aan dat minimaal zo hard is als mijn Leon met sportonderstel. En met dat gestuiter ben ik echt niet altijd blij. Ja, het stuurt - met de juiste banden - erg goed en van overhellen heeft de auto nog nooit gehoord, maar een beetje comfort uit het onderstel is wel lekker hoor. Valt me iedere keer weer op als ik bij iemand anders in de auto zit.

    Speakers kun je overigens altijd vervangen. Sterker nog; grote kans dat je er met een leuk aftermarket setje al dik op vooruit gaat. Doen eigenlijk veel te weinig mensen.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik geloof dat alle Renaults kut zijn qua geluid ja, zelfs met het duurdere audio pakket. Toen ik mijn 3 RS kocht kwam kwam er al een behoorlijk prima geluid uit de speakers, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar ze al omgewisseld heeft.

    Ik vind eigenlijk alleen drempels irritant. Oneffenheden op de snelweg of over klinkerweggetjes e.d. gaat prima eigenlijk. Vaak zijn de stoelen in dit soort auto's (lees: Recaro's) van dusdanig betere kwaliteit dan de 'standaard' modellen dat je na 4+ uur rijden minder last van je rug of kont hebt.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    ... hieronder een gelul over hoe goed een Renault is maar later wilt hij toch maar al te graag een knal blauwe Focus. Wat een grapjas eerst Ford en vooral Puma afzeiken en daarna wel graag in een knal blauwe Fiesta/focus willen rijden! :whistle::F:
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2019
    ColdzeroNL vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er is dus zelfs een puma-club.

    Ik ben oprecht verbaast.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Is er een auto waar geen club van is? Zeker dit soort modellen, Puma's, Tigra's enzo, hebben zo'n bizarre 'tuning' aanhang. Alsof ze uit zichzelf nog niet lelijk genoeg zijn.

    Je moet het wel durven trouwens, in een Puma stoet rijden. Vooral die paarse maakt het af.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Die paarse maakt vooral van veel vooroordelen, oordelen.

    Gelukkig is de Volvo 240 wereld wel heel normaal :p
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    wauw wat een reactie... (had ik wel een beetje verwacht natuurlijk, want stel je voor dat je iets mooi vind wat niet bij iedere lamlul in de smaak valt) Maar goed laat ik dan ook maar snel een Renault kopen!
     
    AntraXxX vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Lekkere sportieve bakkies hoor!
     
    Tyrant, Jimmy J. en Excess-Denied vinden dit leuk.
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gewoon kenkerlelijk ouwe.
     

Deel Deze Pagina