1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ben ook wel tegen een referendum, en al helemaal een raadgevend referendum wat enorm veel geld kost en je geen kloot aan hebt.
    Maar wel typisch dat het vanuit de D66 komt haha, die gaan hier wel gevolgen van merken lijkt me.
     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Totaal ander verhaal, want je familie/vrienden kan daar iets mee. Organen is niet iets dat je kan blijven bezitten en ik weet niet of je familie daar iets aan heeft.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2018
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar dat was niet je argument. Bovendien geldt ook voor bepaalde nalatenschappen dat de wereld daarmee veel beter geholpen kan worden dan het binnen de familie houden.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    .
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2018
    fredfenster vindt dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    YouTube aangeklaagd voor uitsluiten sollicitanten om diversiteit

    YouTube is aangeklaagd door voormalig werknemer Arne Wilberg. Het bedrijf zou sollicitanten hebben afgewezen die blank of Aziatisch waren, omdat het bedrijf meer diversiteit op de werkvloer wil.

    Dat schrijft de Wall Street Journal.

    De rechtszaak is aangespannen door Arne Wilberg, een witte man die negen jaar bij Google werkte, waaronder vier jaar bij YouTube. De afdeling zou quota hebben gesteld voor het aannemen van minderheden.

    Eind vorig jaar werden mensen bij YouTube geadviseerd om gesprekken met sollicitanten af te wijzen als het geen vrouwen waren. Ook zouden blanke en Aziatische mensen direct afgewezen worden, omdat YouTube zijn diversiteit wilde verbeteren.

    Talent
    Een woordvoerder van Google heeft tegen de Wall Street Journal gezegd dat er een duidelijk beleid is om mensen aan te nemen. "Dat doen we op basis van hun prestaties, niet op basis van identiteit", zegt ze. "Tegelijk proberen we een diverse groep mensen te vinden die aan de taakomschrijving voldoen."

    Wilberg, een blanke man, stelt dat hij was ontslagen om zijn ras en geslacht. Ook klaagde hij over de sollicitatiepraktijken van zijn werkgever.

    Er lopen verschillende rechtszaken van oud-werknemers van Google. De meest opvallende is die van programmeur James Damore. Hij schreef een manifest waarin hij protesteerde tegen het diversiteitsbeleid van de techgigant.

    Nu.nl
     
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Witte mannen zijn het nieuwe roken
     
    Reckuuza en Jimmy J. vinden dit leuk.
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    white lives matter!
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Staatssecretaris Knops vindt dat omstreden tradities 'houvast geven'

    Staatssecretaris Raymond Knops (CDA, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) vindt dat mensen die ageren tegen onder meer Zwarte Piet en 'cowboys-en-indianen'-feesten een te groot podium krijgen.

    ''Ik ben niet van de school: negeer het maar en laat ze allemaal maar roepen. Als je geen tegengeluid laat horen, ik doe dat nu wel, relativeer je alles stuk", zegt Knops in De Telegraaf.

    Hij ziet dat die discussies vooral in de Randstad worden gevoerd en niet daarbuiten. ''Ik ben als staatssecretaris ook wel eens in Doetinchem, Enschede, Brabant en Zeeland. Daar zie ik een andere houding: er is daar veel meer gevoel voor traditie of cultuur. (...) Tradities geven houvast."

    Hij verwijst ook naar de discussie over omstreden historische figuren als Jan Pieterszoon Coen (Coentunnel) of Johan Maurits (Mauritshuis). ''We gaan driehonderd jaar na dato toch niet een soort integriteitstoets doen en iedereen door de normen van vandaag halen? Dat slaat helemaal nergens op."

    Nu.nl
     
    Marty NL en Yellow 13 vinden dit leuk.
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Een verstandige minister als ik het zo lees
     
    Jimmy J., Jorrie, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Anderzijds mag hij imho zich ook wel met belangrijkere zaken bezighouden dan bijvoorbeeld de naam van een tunnel.

    Blijft lastig... Enerzijds 'speelt' zo'n Coentunnel natuurlijk wel enorm. Van het weekend op een verjaardag kwam hij ook weer ter sprake bijvoorbeeld, maar anderzijds zou een minister zich ook wel over veel belangrijkere zaken kunnen uitspreken dan de naam van een tunnel.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat idee heb ik helemaal niet. Er is een handvol mensen op Twitter tegen de naam, de rest praat er alleen maar over omdat het in t nieuws is en het vrij belachelijk is heb ik t idee.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar er wordt wél over gepraat heb ik de indruk.
    Ik denk in 95% van de gevallen wel met een strekking die globaal ligt tussen 'ik lig er niet wakker van' en 'pfff 'ze' moeten eens normaal doen', maar toch :)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Oftewel, als we die 5 Twitter huilies geen media aandacht hadden gegeven had niemand er over gehad.
    Dit geldt wel voor meer zaken. Maarja, kijkcijfers regeren dus worden al die types weer lekker breed uitgemeten in de media.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Tot ministers van dit land aan toe.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hij werd geïnterviewd toch? Werd het hem niet gewoon gevraagd ipv dat hij zich er al dagen om bekommert?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Even over de 'discussie' hierboven, wat betreft media-aandacht en dergelijke.
    Ik heb het laatst in het slapeloze nacht even uitgezocht, omtrent het nieuwsbericht dat er een carnavals-wagen in de optocht van Oldenzaal racistisch zou zijn.

    Ging over dit stuk:
    https://www.metronieuws.nl/nieuws/b...tische-optocht-carnavalsvereniging-onder-vuur

    Een bericht dat in z'n gelijke vorm ook op regionale en andere lokale websites stond bij ons in de buurt, over en carnavalswagen met als thema: "Afrika en Safari" waarbij mensen met donkere smink op tussen liepen.

    Die Facebookgroep, Movement X, heeft 4700 likes en volgers.
    Niet heel groot, maar zeker ook geen hele kleine pagina.

    De 2 oprichters zijn 2 vrouwen die zichzelf Feminist noemen.
    De één komt uit Brussel, de andere uit Rotterdam.

    Niet echt mensen dus die naar een Optocht in Oldenzaal gaan kijken, of volgen op RTV Oost.

    Vervolgens wordt er stukje tekst getypt dat vol staat met aannames:

    Niet echt een redactioneel hoogstandje.

    Onderaan dat bericht worden enkele lokale nieuwssites getagged, alsmede een paar landelijke en de post wordt online geslingerd.
    Deze post wordt MAARLIEFST 13 keer gedeeld, 20 keer geliked en ontvangt 22 comments.


    En wat schetst dan mijn verbazing, bijna alle nieuwssites delen het bericht. Waar bijna niets aan toe wordt gevoegd en het wordt er neergekalkt alsof er een enorme mensenmassa zich storen aan zwarte smink.

    Het is dus letterlijk een mening van 1 of 2 individuen, die niet eens erg versterkt wordt (13x gedeeld) maar door nieuwssites te taggen wel nationaal bereik genereren.
    Niet dat het de fout is van die pagina hoor, ik vind het vooral een falen van journalisten dat ze zo'n mening klakkeloos plaatsen.
     
    Reckuuza en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Welkom in Nederland waar we het anno 2017/2018 zo goed hebben dat dit blijkbaar de items zijn om het nieuws mee te vullen.


    @Tyrant Nu begrijp ik waarom de Europese Commissie meer geld wil van de lidstaten, wat een grap.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2018
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zou het te maken hebben met de compensatie van journalisten?
    Hoe meer buzz en viral het gaat, hoe meer betaald?

    Heb werkelijk geen idee, maar wie is er uberhaupt mee gemoeid om zulk 'nieuws' te verspreiden.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tuurlijk, hoe meer clicks en traffic, hoe meer inkomsten.
     

Deel Deze Pagina