1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Groenewegen op de champs elysees
    wat een held
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2017
    Saaslijer vindt dit leuk.
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    [​IMG]

    Ik ben zo verliefd
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  4. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    WK Veldrijden Valkenburg: :cool:
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Zijn hier mensen die op een fixie en/of singlespeed rijden?
    Ben mezelf er aan in het verdiepen want wil er één aanschaffen, maar ervaring van andere is altijd leuk!
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Rij momenteel al paar maandjes singlespeed naar het werk, omdat mijn achterderrie afgebroken was en het om een fiets gaat waar ik eigenlijk niet veel geld meer in wil stoppen... :oops::p

    Voor de woon werk route met niet al teveel hoogteverschil vind ik het prima. Maar ik woon in Zuid Limburg en als ik daar singlespeed mijn rondjes/routes zou moeten rijden zou ik gek worden.
    Paar verzetten geprobeerd, maar het is of teveel stoempen bergop, of te snel 'lucht' trappen waardoor ik er niet echt aan kan wennen of plezier uit halen.

    Geef mij maar versnellingen! 1x11/12 setups :D


    [EDIT] Heb nu een oogje op deze: https://www.mantel.com/koga-colmaro-allroad?r=L2tvZ2E/cT1rb2dhJmF1dG9jb21wbGV0ZT0xI3N0YXJ0MjE=
     
  8. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Hier in en rondom Zwolle is alles zo vlak als het maar kan.

    Ga vooral wat tochten in de omgeving maken met vrienden en heb geen zin om een racefiets inclusief gear en alles aan te schaffen.
    Daarom naar een singlespeed aan het kijken.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Fixed gear koop je enkel om hip te zijn, het is totaal niet praktisch en dus ook niet bijv. goedkoper dan een racefiets. Dat alles in de omgeving vlak is wil allesbehalve zeggen dat je geen versnellingen nodig hebt btw. Je kunt geen snelle bochten nemen, je kunt niet even 20 seconden rusten, je kunt even niet rusten door op je pedalen te gaan staan etc etc.

    Het wordt dus vooral gebruikt om door de stad te rijden. Sterker nog, mensen die met fixed lange tochtjes maken zijn juist heel sterk en komen van een echte racefiets af. Het is dus geen fiets voor starters.

    Als je tochten wilt doen koop gewoon eentje van marktplaats. Durf te wedden dat dat goedkoper is dan een fixed zoeken.
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Je haalt nu een fixie en singlespeed door elkaar heen, bij een fixie moet je inderdaad doortrappen.
    Bij een singlespeed kan je je benen gewoon stilhouden.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb t toch alleen over fixed :p

    Maarja ik zou ook geen ss nemen als ik geen ervaring heb met lange tochtjes fietsen.
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Jaa, maar dat wil ik ook niet.

    Heb tot een paar jaar geleden wel veel gewielrend dus heb daarin wel redelijk wat ervaring.
    Wil nu gewoon hier in de omgeving op m'n gemak tochtjes maken, daarin lijkt singlespeed me wel tof.

    PS. Gaan we nog een Giro doen in de Scorito?
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar wat zijn in jouw ogen de voordelen van singlespeed?
     
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Geen tot weinig onderhoud.
    En zit met m'n knie die ik (tijdelijk) eigenlijk niet te zwaar mag belasten, hierdoor valt een zwaar verzet weg.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mja dat eerste is dan nog wel een optie. Die 2e snap ik niet helemaal, welke tandbladen wil je vast zetten? Multi-gear is natuurlijk heel wat anders als zwaar verzet.

    En als jij een lekke verzetje denkt te hebben en t waait hard moet je ook aanpoten.
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hè? o_O Je wilt je knieën ontlasten en zit daarom aan een single speed te denken? Beetje de omgekeerde wereld. Daarbij; één verzet is gewoon echt heel erg ruk. Eigenlijk is het nooit passend. Ik zie ook niet in waarom een single speed significant minder onderhoud zou behoeven.

    Prima als het je gaaf lijkt hoor, zo'n single speed, maar realistisch gezien is het een weinig verstandige keuze.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Minder tandwielen schoonmaken :p
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Er zitten weinig tot geen onderdelen op een singlespeed dan heb je toch automatisch minder onderhoud.

    De overweging is waarom zou ik een racefiets aanschaffen als ik geen (nauwelijks) gebruik ga maken van de versnellingen en gewoon één tempo ga rijden.
    Ik sluit de aankoop van een racefiets niet uit, maar zie vooralsnog de voordelen er niet van.

    De prijs voor een (tweedehands) singlespeed ligt lager dan een racefiets, denk ik?
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vraag me af of je je goed verdiept hebt in een racefiets. Of fietsen in het algemeen :+ Je rijdt nooit één tempo. De ene keer waait het hard, de andere keer niet, uit verschillende richtingen ook nog. De ene keer is het druk (veel vertragen en accelereren), de andere keer niet. Allemaal situaties waarin het heel fijn is als je de keuze hebt in verzet.

    Ik heb zelf een racefiets, maar ik rijd bijna enkel op het vlakke (polder). En zelfs (of juist) in die situatie ben ik heel blij met meerdere verzetten. Ik rijd sinds een paar jaar zelfs met een 'poldercassette', met veel elkaar direct opvolgende verzetten (niet allemaal natuurlijk). Hierdoor kan ik heel nauwkeurig mijn verzet bepalen. Ideaal. Daarvoor zat ik geregeld met óf een te zwaar verzet óf een licht verzet. Heel irritant.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mwah onderhoud dat scheelt je echt 5 minuten per maand denk.
    Waar baseer je op dat je geen versnellingen gaat gebruiken? 1 tempo rijden klinkt leuk maar dat lukt je alleen op de baan.
    [​IMG]

    Dit is even een random rit. Niks 1 tempo aan dus :p


    En qua prijs scheelt t niks. Als je puur kijkt naar nieuwprijs, een multispeed kost.. 70 euro nieuw?
    Ik denk dat je tweedehands meer goedkopere 105 multispeeds vindt dat singlespeeds.


    Maar goed, als je de voordelen van een normale fiets niet inziet dan zou ik singlespeed nemen, maar gezien de populariteit van singlespeed en de doelgroep heb ik een vermoeden dat de voordelen gewoon groter zijn
     

Deel Deze Pagina