1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Die cobra is wel nice. Voor de rest bevestigt dit maar weer dat smaken gelukkig verschillen.. zo heb ik vast ook modellen die andere helemaal niks vinden. Vind het juist wel mooi dat men zo veel liefde heeft voor een model

    Ik zag zondag een Aston Martin Cygnet rijden op Nederlands kenteken. Kende het model wel en was best verbaasd. Helemaal toen ik daarna las dat er maar 150 op de wereld van gemaakt zijn, waarvan 1 op Nederlands kenteken. Een Aston Martin op basis van een Toyota IQ. En dan ook nog alleen verkopen aan mensen die al een Aston Martin hebben. Welke fucking imbiciel koopt er een Cygnet voor 45k :+

    [​IMG]
     
    Excess-Denied vindt dit leuk.
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Het weekend een Scirocco bekijken. Mogelijk als vervanging van de dagelijkse auto. Es even zien, als de inruil beetje redelijk is etc.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik heb een tijdje terug nog een rode Cygnet op NL kenteken gezien... So I guess that makes two.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik wist niet dat Aston Martin ook auto's uitbracht voor minder validen. :+
     
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Die ik zag was ook rood. Foto is Just google :)
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Scirocco even bekeken. Had 2 deukjes bij de onderkant van de sill. Lees dat dit komt door de krik op verkeerd punt te zetten. Stoorde me wel en bij de wielkast stuk verf eraf.

    Verder wel mooie auto.

    Is jammer dat het aanbod zo klein is, weinig te kiezen omdat er zo weinig in NL staan.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Importeren uit Duitsland geen optie?
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, wil een NAP auto. Geen zin in teruggedraaide teller shit. Betaal liever wat meer voor een auto waarvan ik zeker weet dat alles klopt. Las net een stuk over Duitse geïmporteerde auto’s dat 30-50% met de teller geknoeid is.

    Auto die ik was gaan kijken kwam ook uit Duitsland, voor een Nederlandse prijs. Dus dan liever zekerheid met een auto waarvan de teller iedergeval klopt.

    Zat daarnaast nog wat schade op voorbumper en bij de wielkast stuk verf eraf en veel velg schade. Dus iemand die niet kon rijden of de auto afgeragd heeft. Kreeg er geen goed gevoel bij en om al die dingen te herstellen ben je zo weer 1500 verder. Bovenop de al forse prijs. Dus laat deze voorbij gaan.
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    NAP geeft alles behalve 100% zekerheid. Daarnaast wordt terug draaien tellerstanden in Duitsland zwaarder bestraft dan hier en zegt een Duitse keuring 10 keer meer dan die ruk keuringen die hier vaak worden uitgevoerd. Dus extra betalen voor die zogenaamde zekerheid die je hier in Nederland krijgt is een wassen neus. Enige reden dat je meer zou willen betalen is het gemak wat het oplevert tov importeren.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    NAP kan je moeilijk mee sjoemelen. Elke beurt wordt vastgelegd hoeveel je km stand is. Is dus niet mogelijk om de teller stand substantieel terug te draaien zonder dat dit opvalt.

    Het gaat erom dat ze de tellerstand terug draaien wanneer ze de auto naar NL importeren. Dan is er geen zicht meer op. Daarnaast deelt die Duitse instantie hun gegevens niet met NL. 30-50% van de auto’s geïmporteerd uit Duitsland is met de tellerstand geknoeid. Met NL’se auto’s is de schatting van het RDW 2%. Een groot verschil. En dus niet mogelijk om de tellerstand substantieel terug te draaien.

    NAP is niet perfect. Maar een stuk beter dan een auto kopen die geïmporteerd is waarvan de tellerstand ook 250k kan zijn ipv de 90k waarvoor je betaald.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2018
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dan ben ik heel benieuwd naar je bron. Want ik geloof hier echt geen reet van.

    62,7% van alle auto's die in 2016 geimporteerd werden in Nederland, kwamen uit Duitsland.
    Totaal werden 168.301 auto's geimporteerd in 2016.

    Wat jij dus zegt, is dat er van de 105.542 Auto's die uit Duitsland kwamen. Tussen de 31.600 en 52.762 auto een niet kloppende kilometerstand hebben.

    Dat geloof ik echt niet.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zal morgen het blad scannen waar het artikel in stond. Dont kill The Messenger, zijn niet mijn cijfers.

    Edit: De Bovag zal zn eigenbelang ook wel hebben. Maar zal vast niet totaal uit de duim gezogen zijn. Al denk ik niet dat de Duitse dealer het doen maar de NL’se “importeur” of tussenhandelaar. Artikel komt op hetzelfde neer als onderstaande artikel.
    https://www.autobahn.eu/2103/bovag-we-worden-massaal-belazerd-met-duitse-ocassions/
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2018
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sorry maar dit is een waardeloos afschrik stukje die nergens op gebaseerd is en zoals de beste man van Bovag al aangeeft letterlijk uit de duim gezogen. “”aldus Paul de Waal van de Bovag. 'Het is in Duitsland verboden om kilometerstanden terug te draaien, maar ze hebben geen registratiesysteem. Wij schatten de kans tussen de 30 en 50 procent dat een Duitse auto een teruggedraaide tellerstand heeft.””

    Daarnaast was mijn vraag aan je gericht op zelf importeren en niet via shady tussenhandelaren die voor jou de import uitvoeren.
    Ik zou er gewoon eens rustig wat over lezen en kijken naar het aanbod in Duitsland Voor de auto die je zoekt. Er zijn genoeg methodes om te beoordelen of de kilometerstand logisch is.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dan heb je het niet goed gelezen. Die uitspraak is van Paul de Waal, die zelf van de BOVAG is. Hij geeft aan dat ze schatten dat 30-50% een teruggedraaide tellerstand heeft.

    Inderdaad zelf importeren bij een officiële Duitse vw dealer is een goede optie en betrouwbaar. Maar niet via een NL'se handelaar in NL.
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Prima gelezen maar wellicht verkeerd verwoord van mijn kant. De man van Bovag geeft aan dat ze schatten dat het tussen de 30 en 50% ligt. Schatting die geen enkele grond heeft en dus duimzuigerij.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Toch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit. Zij krijgen elke dag te maken met dit soort zaken. Ook al zou het de helft zijn van wat ze zeggen dan nog is het aantal een veelvoud van de 2% van NL'se auto's.

    Als er makkelijk snel geld valt te verdienen zijn er genoeg handelaren die dit doen. Zodra de auto van Duitsland naar NL gaan heb je de perfecte mogelijkheid de teller terug te draaien en zo nog meer winst te maken. Koop een schade auto met veel op de teller, fix de schade goedkoop en draai de teller terug onder de 100k en kassa. Het is naïef om te denken dat dit maar af en toe gebeurd.

    Ik zou de gok iedergeval niet nemen. Dan direct importeren uit Duitsland en alles zelf na lopen. Geen tussenhandelaren ertussen.
     
  17. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Gewoon lekker zelf importeren met een beetje gezond verstand.
    Ik heb het al vaker gedaan zonder problemen.
    Je moet gewoon je gezond verstand gebruiken. Niet kopen bij shady (allochtonen) handelaren en zorgen dat de auto aantoonbaar dealer onderhouden is. Geen boekjes met onderhoudshistorie is echt een No-go.
    Zoek naar een auto van de eerste eigenaar of koop bij een merkdealer.

    Wat veel mensen ook niet weten is dat je zelfs bij een particulier een soort van garantie hebt. Als de auto verzwegen gebreken vertoont zal de verkoper de auto terug moeten nemen. Mobile.de heeft mooie contracten voor de verkopende partij die je samen in kan/moet vullen.

    Je moet ook niet gaan zoeken naar een koopje in Duitsland want die zijn meestal te mooi om waar te zijn. Het grootste voordeel van kopen in Duitsland is dat je meestal meer opties (winterpakket met wintervelgen is haast standaard) en een lagere km stand krijgt voor iets minder geld. Daarnaast is het aanbod natuurlijk veel groter.
     
    Rossi46 en Grave vinden dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @Grave heeft gewoon een goed punt. De import van een auto is hèt moment om te kunnen gaan kutten met de teller. Dit omdat de km-registratiesystemen in Duitsland en België niet zijn gekoppeld aan die in Nederland. De controle valt daarmee weg. In zo'n geval hebben autohandelaren aan een half woord genoeg.

    Doe je aan import, doe het dan zelf. In Duitsland ziet met geknoei aan de teller als een strafbaar feit, met als gevolg dat het daar substantieel minder voorkomt dan hier in Nederland.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat is toch ook het hele punt dat wordt gemaakt, dat je de auto zelf moet importeren...

    Hoe kom je daar bij? Carpass (België) is gewoon gekoppeld aan RDW hoor.
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De CEO van de RDW suggereerde laatst (paar weken geleden) nog wat anders in het programma "De Nationale Autoshow" op BNR. Hij gaf daarin aan dat ze eigenlijk geen idee hebben wat het percentage is aan teruggedraaide tellers bij import. Ze doen wel wat steekproeven en dat gaf niet echt een rooskleurig beeld.
     

Deel Deze Pagina