1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Goed verhaal, alleen zegt potentie geen kut als we het hebben over een 19-jarige voetballer die echt net, maar dan ook net komt kijken.

    Als we een elftal zouden vullen met spelers die de aan hen toegedichte potentie na een paar leuke wedstrijden in de Eredivisie ook echt waar zouden hebben gemaakt, dan waren we al 4x wereldkampioen geworden.

    De vergelijking met Depay begrijp ik niet. Die speelt voor Lyon, een ploeg die met gemak 40 jaar achter elkaar kampioen van de Eredivisie zou worden.
    Depay was in dat ene seizoen waar jij op doelt bij PSV een speler die de hele ploeg droeg en zowat in zijn eentje kampioen heeft gemaakt. Kluivert heeft Ajax nog niets gegeven, behalve wat leuke acties en een paar goals.

    Kluivert heeft nog helemaal geen reet meegemaakt op voetbalgebied, hoezo weet jij dat hij zijn koppie niet laat hangen als het echt een keer tegenzit. Dat moet allemaal nog maar blijken.
     
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Het grappige is nog dat Kluivert gewooni n Jong Ajax zou spelen, als Richardson wel was gekomen.
    Heeft ook erg veel geluk gehad, dat Younes geen pepernoot raakte.

    Kluivert heeft potentie, maar dat wil niks zeggen.
    El Ghazi had ook potentie, Kishna had ook potentie HELL zelfs fucking Manucharian had veel potentie.

    Ga nou eerst eens een heel seizoen presteren, dan praten we verder. Kluivert gaat helemaal nergens naar toe. Dit is gewoon een taktiek om de best betaalde Ajax speler te worden. Wat erg lachwekkend zou zijn. Zou hier als Ajax zijnde ook niet aan meewerken.

    Kan me niet voorstellen dat een Man United Kluivert gaat overnemen. Hij is niet beter dan Rashford, en die speelt zelfs niet altijd. WTF moet je bij Man United ?

    Nogmaals, ben een groot fan van het talent Kluivert. Maar begin me steeds meer te ergeren aan die jongen.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Kluivert moet nog constanter worden, echter de uitspraken de laatste tijd vind ik maar raar, hij weet het allemaal niet of wel, terwijl hij 2 maanden geleden nog even heeft gezegd dat hij hier nog paar jaar wilt blijven en voor 160 miljoen verkocht wilt worden.
    Die Raiola is een rat dat wisten we, dus ik sta niet gek op te kijken van dit soort eisen, tevens is zijn moeder ook wel een kwade in deze.

    Patrick Kluivert heeft al meerdere malen aangegeven dat hij lekker bij Ajax moet blijven.

    Salarisverhoging kan ik absoluut mee inkomen, echter niet als best betaalde speler, daarin vind ik hem veel te wisselvallig, speelt veel meer slechte wedstrijden dan goede wedstrijden.
    Al denk ik wel dat het nu te laat is door dit hele gedoe, het publiek pikt dit inderdaad niet.

    Dit wordt een Donnarummatje, speler die kind was van de club, vervolgens dreigde te vertrekken (Dankzij Rioola) en op het einde toch verlengd, maar hij heeft het helemaal voor zichzelf en een groot deel van het publiek verpest.

    Wat mij betreft wordt hij lekker verkocht, zulke figuren kun je beter kwijt dan rijk zijn.
    Niet ingaan op die rare eisen als percentage bij transfer, en als er geen club deze zomer het bedrag wilt betalen wat Ajax wilt, dan lekker een jaartje op de tribune.
    Andere spelers die graag wel voor de club willen spelen krijgen voorrang, zeker als je spelers ala Tadic wilt aantrekken.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Lol whut
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Waren gisteren berichten over dat Ajax op Tadic mikt als zijn club degradeert.(uiteraard wishful thinking)
    Als het in die categorie is dan is dat prima, van de rotte appelen moet je als Ajax zijnde af.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Waarom zou Tadic in godsnaam naar Ajax gaan :lol:.


    Volgens mij brengt Ajax die geruchten gewoon zelf op de markt om alvast het komende gezeur voor te zijn dat ze te laat zijn begonnen met de selectie.
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat zal het zijn inderdaad ja.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Als ik Kluivert was zou ik trouwens ook lekker naar AS Roma (lees ik nu) gaan. Denk niet dat hij het haalt though.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gevalletje Eto'o en Balotelli. Enige geruchten die al lang spelen zijn Jensen en Magallan volgens mij.

    Kluivert mag van mij prima meer gaan verdienen, als hij daarmee nog 1 a 2 jaar bij Ajax blijft. Maar geen 1,5 mil bruto. Wie verdient er op dat moment zoveel geld bij Ajax? Ziyech? Onana?

    Viergever is weg, Younes ook, Dijks ook dat is top. Nu Siem nog verpatsen.

    Edit:
    @Tyrant Lees het nu ook ja. Freek Jansen zit altijd wel goed op het nieuws bij Ajax. Kan natuurlijk ook een truc zijn van Raiola..

    Mocht Kluivert weggaan, gelijk een directe versterking halen. Onana zou ik nog proberen te behouden, De Ligt twijfel ik bij of dat gaat lukken. Zeker bij boden als 55 miljoen..

    Dan een CB halen, Frenkie op 6, een vervanger voor Ziyech en dus de nieuwe linksbuiten en dan hopelijk CL afdwingen. Maar ik blijf met Ten Hag me twijfels hebben.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2018
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    En dan wordt er ook nog getrokken aan Neres.
    Labyad zal nu wel komen tho.
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Seizoenskaart verlengd :)
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    28 miljoen schijnt er al een keer geboden zijn en Ajax zou dat afgewezen hebben. Ik zou dat gewoon accepteren als ik Ajax was, want wat wil je anders, 40 miljoen? 8)
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2018
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Geld is nou juist niet het probleem bij Ajax... Dus ja, vraag maag 45 minimaal en kijk wat ze doen. Was met Ziyech en de Ligt een van de betere dit seizoen, dus ik hou hem er graag bij.

    Maar goed, Neres wil weg, de Ligt wil weg, Onana wil weg, Kluivertje kan de tering krijgen maar is ook weg, Ziyech is sowieso pleitte en wat krijgen we ervoor terug? Labyrat en Tadic... Oh, en als Ten Hag het niet op de rit krijgt, willen ze de Boer terughalen 8) Dit wordt weer een kut seizoen waarbij een half nieuwe spelersgroep eerst weer helemaal moet wennen, je de CL en EL misloopt en punten verspeeld in het begin van het seizoen zodat je aan het einde van de rit weer met lege handen staat. Mark my words!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2018
    Daz vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, maar zou ook zonde zijn als ze wel vertrekken, maar ik doel ook een beetje op het volgende, dan heb je een Neres ook nodig als je hem een grotere topper wil zien worden: Ajax heeft prijzen nodig, geld zat om een titel winnende selectie te kopen, maar voor mij als neutrale kijker frustreert het me ook wel een beetje dat er geen duidelijk beleid is wat ze met dat kapitaal willen doen.

    Als je van die 200+ miljoen nou de helft investeert, 2 dikke verdedigers, 2 middenvelders en nog een goede centrum spits of zoiets, dan heb je over het hele veld mensen die de selectie kunnen aanjagen richting winst. Desnoods koop je wat ervaren krachten van tussen de 25 en 30 jaar oud.

    Wat ik juist zie bij de huidige jonge selectie, kan ik redelijk in één woord samenvatten: Onstuimigheid. De enige oplossing is dan ervaring in het team brengen, maar met de huidige selectie kan dat nog wel een paar jaar duren en zolang kan Ajax volgens mij niet zonder prijzen. Daarom zeg ik ook: Koop ervaring, liefst 1 of 2 teamdragende namen.

    Ik denk dat dat in grote man kan bijdragen aan rust binnen de selectie en de club in het algemeen. :)
     
  15. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Binnen.

    Ik ook alweer een tijdje. Moeten we anders op zondag doen?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik ook, wil iets meer uitwedstrijden bezoeken eigenlijk :+
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind eigenlijk dat Ajax hier niet zo heel veel aan kan doen om eerlijk te zijn. Het is meer dat de voetbalwereld gewoon verrot is.

    De grote clubs uit Europa maken het voetbal kapot. Ze kopen alles wat los en vast zit, liefst zo jong mogelijk. Alles wat maar een beetje potentie lijkt te hebben, dat kopen ze gewoon op. Ze pleuren alles op een hoop, schudden wat en er vallen 1 a 2 spelers uit van de 200 die ze hebben opgekocht. De rest? Tja, jammer dan. Die zullen nooit de echte top bereiken, terwijl dat met een goede begeleiding misschien wel had gekund.

    Er is echt niet minder talent in Nederland dan vroeger, echt niet. Dat is een misvatting. Jonge spelers worden alleen niet meer begeleid. Het gaat puur om geld en geld alleen. Iedereen om zo’n speler heen, haalt voordeel uit een grote transfer. Wie denkt dat De Ligt op dit moment al wat bij Barca te zoeken heeft, die is niet goed. Hij heeft 1,5 jaar leuk meegedaan in de Eredivisie en is 19 jaar oud. Dan ben je echt niet goed genoeg om even de CV van Barca te worden. Als ik hem was zou ik het zinnetje: “Nee, ik heb geen spijt van mijn overgang naar Barca, want ik train met de beste spelers van de wereld en daar alleen al wordt je een betere speler van” goed oefenen, want dat gaat hij de komende 2 a 3 jaar heel vaak zeggen.

    Ja, je kunt beter 4 jaar de beste verdediger van de Eredivisie zijn geweest, 3 x kampioen zijn geworden en in de CL je broek omhoog hebben gehouden (ja, als jonge spelers langer bij Ajax blijven, is die kans ook groter) en dan naar een grote club gaan dan wanneer je 1,5 jaar lekker hebt mee gehobbeld in de Eredivsie, 19 jaar bent en dan naar Barca gaat.

    Wat moet Ajax doen dan tegen die grote clubs? Niemand in de omgeving van een jonge speler zegt dat het verstandiger is om nog 3 jaar te blijven, prijzen te winnen, de beste te zijn en dan pas naar een grotere club (waarom meteen naar Barca of Man City) te gaan in het buitenland. Want nogmaals, de hele begeleiding van zo’n speler heeft baat bij een transfer. Die jonge gasten worden gek gemaakt met salarissen die nergens over gaan, natuurlijk willen ze weg als ze die kans krijgen. En ze denken allemaal dat ze het eerste gaan halen van hun nieuwe club.

    Met een betere begeleiding en meer geduld zouden er veel meer Nederlandse spelers in de top terechtkomen. Er zijn bijna geen spelers op hun 18de of 19de al klaar voor de top. Zeker niet als je uit de Eredivisie komt.
     
    Maddmonkey en Reckuuza vinden dit leuk.
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Neres, Ziyech, Tagliafico en De Ligt waren dit seizoen de enige Ajacieden die ik bijzonder vond en graag bij PSV had willen zien. Als daarvan die drie vertrekken vind ik dat prima. Daar zullen wel flinke zakken met geld voor komen, maar het is natuurlijk maar de vraag hoe dat geïnvesteerd wordt door Overmars.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ziyech was met afstand, grote afstand de beste Ajacied (en eigenlijk ook gewoon Eredivisie speler) dit seizoen. Die 4 die jij noemt waren inderdaad de groep die de ploeg heeft gedragen. Ik denk dat Ajax weer een heel stuk rijker gaat worden komende transferperiode.

    Van die 4 is alleen Ziyech degene waarvan het logisch is dat hij een transfer gaat maken. Neres misschien ook nog wel. De Ligt moet gewoon even een jaar of 2 rijpen, dan naar een subtopclub in het buitenland en op zijn 24ste bij Barca binnenstappen. Tagliafico is te goed voor Ajax, maar die speelt nog te kort bij Ajax om weg te mogen van mij :)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik lees nu ook geruchten dat Frenkie de Jong per 2019 bij Barca gaat voetballen 8) Jaartje rijpen hier en dan naar Spanje... Mannetje heeft talent hoor maar ook nog weinig tot niks laten zien op het hoogste niveau in Nederland. Het is echt van de gekke deze shit. Door en door verrot de voetbalwereld. Denk dat ik maar korfbal ga supporten ofzo :+
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina