1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Beste mensen.

    Ik wil mijn eerste racefiets aanschaffen.
    Ben nog een newbie op fietsgebied.
    Maar wil naast krachttraining ook aan mijn conditie gaan werken en vind fietsen gewoon erg leuk.

    Mijn budget is 1500 euro (iets meer mag, hoeft niet. Liever goedkoper)

    Vind een aluminium fiets prima.
    Wil wel graag een shimano 105 afmontage.

    Iemand nog tips voor een goede fiets voor dit bedrag? En weet iemand ook een goede fiets zaak omgeving Utrecht of erbuiten?

    Spullen heb ik trouwens al.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2018
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Maar mijn insteek is niet om een tocht van 110 km te gaan maken.
    Ik wil gewoon 20 km naar een dorp fietsen biertje doen en weer terug en dat gaat niet echt fijn op een stadsfiets.

    Wil gewoon de hipster uithangen, maar daar prikken jullie vol doorheen.
    Maar als jullie graag willen dat ik een racefiets aanschaf doe ik dat wel hoor! :p
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hahah ok singlespeed it is :p
    Maar 20 km met tegenwind en 1 versnelling is alsnog kut :p
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Voor dat bedrag kun je met een meer dan prima Shimano 105 afgemonteerde fiets naar huis komen :)

    Een merk kan ik je niet echt adviseren. Ik ben eigenlijk van mening dat het allemaal weinig uitmaakt. Iedere fabrikant doet uiteindelijk nagenoeg hetzelfde, zeker binnen dit budget. Wel proberen sommige fabrikanten wat te 'smokkelen', door enkel het schakelmechanisme uit te voeren in (bij dit geval) Shimano 105, maar de crank (trapas) en de remmen niet. Scheelt weer wat bij de inkoop. Al kun je je ook daarvan afvragen in hoeverre dat erg is. Ik rijd op een alu Trek met precies dat. Een Shimano crank zonder type aanduiding en remmen van Tektro. En dat doet het allemaal prima, al 6 jaar lang (vorig jaar is de crank uit elkaar gehaald op mijn verzoek, puur ter controle en alles bleek nog perfect te draaien). Grote kans dat de crank hetzelfde is als een 105, maar dan zonder de type aanduiding.

    Mijn advies -> laat je goed adviseren over de zithouding (de geometrie van het frame is namelijk wèl bij alle fabrikanten anders), ga niet te gehaast te werk en let ook een beetje op wat je mooi vind :)
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Rossi46

    Bedankt voor je tips! :)
    Heb nu een Giant TCR advanced 2 op het oog.

    Iets boven mijn budget, maar volgens vele reviews echt een onwijs goeie fiets (volgens bike radar zelfs fiets van het jaar)
    Zal binnenkort eens kijken of er een fietsen winkel is die deze heeft staan.
     
  6. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    1500 is behoorlijk voor een 105.
    Ik heb zelf een merida reacto 400. Ook 105 en zoals hierboven al beschreven is niet alles 105. De remmen en crankstel Bijv niet. Maar omdat dit mijn eerste racefiets merk ik dat toch niet. Heb er zo'n 900 voor betaald omdat ie in de uitverkoop zat. Hij was 1200 ofzo

    Ik denk dat het vooral belangrijk is wat je wilt. Rij je alleen maar vlak kun je voor een aero fiets gaan. Wil je ook in 't buitenland de bergen in moet je weer een lichtere fiets kopen met een wat comfortabele houding. Ik heb ooit een keer 100km gefietst op deze en dan ga je gegeven moment wel je schouders voelen door de houding. Je zit lager op een aero. (inmiddels wel wat gewend gelukkig).

    Die giant is best mooi. Carbon zelfs!
    Persoonlijk zou ik niet bij m'n eerste fiets voor carbon gaan. Straks vind je het niks of je valt. "gooi" je toch weer 1500 euro weg. Aluminium is goedkoper en steviger en niet verkeerd om mee te beginnen.
    Die giant is ook super licht, maar hier in nl heb je daar niet zo veel aan, aangezien het hier toch vlak is.

    Anyway, niet te gehaast iets beslissen. Kijk wat rond en laat je goed informeren. Succes!
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Touchee85

    Heb inmiddels alweer 1,5 maand een racefiets :)

    Het is een Cube attain SL disc uit 2017 geworden en inmiddels alweer meer dan 500 km gefietst.

    Bevalt erg goed. Aluminium fiets geworden maar wel met 105 afmontage.
    Dit is ook mijn eerste fiets.

    Heb je ervaring met fiets navigaties?
     
    Touchee85 vindt dit leuk.
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Fotootje? :)

    Ik weet verder niets van fiets-navi. Ik gebruik wel Strava natuurlijk.
     
  9. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Hahaha whoops :p
    Is dat die matzwarte fiets met oranje tinten?
    Fraai ding. Wel iets zwaarder dan die giant die je eerst op t oog had.
    500 km is fors! Netjes hoor.

    Nee ik heb geen ervaringen met navigaties. Sterker nog, mijn fiets is fraai kaal qua accessoires.
    Heb alleen 1 bidonhouder en bidon haha.
    Moet nog steeds een tweede kopen, van die reparatie spulletjes. Een kilometerteller en een bel.
    Maar komt er maar niet van haha.

    Maar idd, heb je een foto?
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Rijd je zonder bel? Dat is serieus onverantwoord. Zonder reservemateriaal rijden moet je uiteraard zelf weten, maar prettige wedstrijd als je lek rijdt.

    Sorry voor de kritiek, maar dit klinkt allemaal vrij suf.
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Touchee85 @Rossi46

    Ja klopt die matzwarte met oranje tinten inderdaad!

    Zelf heb ik 2 bidons een bel, een mio cyclo navigatie en sinds kort een camelbak roque rugzak (liever teveel water etc bij me dan te weinig haha)

    Ook heb ik een reserve binnenband, bandenlichters en een co2 pomp met 2 patronen bij me. Al moet ik toegeven dat ik nog nooit lek heb gereden en nog niet zou weten hoe ik een achterband vervang:F:
    Moet ik nog een keer gaan proberen/leren.

    Verder heb ik geen flauw idee hoe ik op dit forum een foto moet plaatsen. Hij vraagt om een URL ofzo? Mij te technisch:+

    Ik zou zeggen voeg me toe op strava! Naam is Michael van der Linden uit Maarssen/Utrecht.
     
    Touchee85 en Tyrant vinden dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nice!

    Wel jammer dat we weer een zwarte dag hebben meegemaakt in t moderne wielrennen. Hoop echt dat die Froome binnenkort hangt, dit slaat helemaal nergens meer op.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
  14. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het ook. Maar ach komt wel goed. Zal ook niet de enige zijn ;-)

    Fraai man. Zag er echt mooi uit.
    Ik heb 1x lek gereden. Tijdens de rit nergens last van gehad. Twee weken later wilde ik de fiets pakken en toen was hij helemaal plat. Zat een doorn in.
    Is een gedoe hoor, banden plakken. Wiel eruit, binnenband eruit, plakken. Binnenband erin, wiel er weer op.
    Vooral het weer terugzetten van het (achter)wiel was een gedoe.
    Maar je kan beter een nieuwe binnenband erin zetten. Scheelt je tijd en plakwerk.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Haha begin er niet aan met plakken;)
    Heb inderdaad gewoon een compleet binnenbandje bij me.
    Inmiddels bijna 600 km en nog niet lek gereden gelukkig!

    En ach als ik wel een keer lek rijd, dan kan ik het bandje vervangen gelijk ervaren:+
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Banden plakken is echt nutteloos. Het kost zoveel extra tijd en moeite, dat terwijl een nieuwe binnenband haast niets kost.

    Co2 patronen vallen trouwens absolute te prefereren boven een oppompen met de pomp. Dit omdat de kleine pompjes voor aan hebt frame moeite hebben om veel druk in de racefietsband te krijgen. Ik spreek - helaas - uit ervaring.
     
  17. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb dit weekend wat spulletjes gekocht:
    * binnenbanden.
    * zadeltas
    * bandenlichters
    * extra bidonhouder
    * extra bidon
    * pompje incl houder

    Maar idd zeg, je bent veel te lang bezig met het oppompen van de band met zo'n pomp. Niet normaal gewoon. Ik overweeg nu om patronen te kopen.

    Ik wilde een oude fietsbel erop monteren, maar het oortje is te klein of het stuur te dik. Hebben jullie dat toevalig ook ondervonden??
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Pompje is leuk voor erbij, maar patronen zijn zoveel makkelijker dat ik je dat echt aanraad om te kopen. Kost ook de wereld niet.

    Fietsbel moet je gewoon een racefiets exemplaar kopen. Ook maar een paar stuivers. Die van mij - een exemplaar van BBB - heeft een soort van elastieken band, waardoor 'ie op iedere stuur gemonteerd kan worden. Overigens vind ik mijn bel niet luid genoeg, dus ik adviseer je een ander merk te proberen.
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Toegevoegd op Strava! :thumbs:

    Mooie fiets heb je zeg! Zeker met (de rode stickers op) die wielen :cool: Ik zou wel je stuurpen omdraaien. Nu wijst 'ie omhoog. Volgens mij zit je dan wel erg rechtop. Wellicht bewust gedaan, maar het is beter om dieper te zitten. Kan in het begin oncomfortabel zijn, maar je went er vanzelf aan. Ik ben door de jaren heen ook steeds dieper gaan zitten. Scheelt fors in de luchtweerstand.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thanks man! Erg blij mee ook.:)
    Jij bent Ray? Of Eltjo?

    Wat bedoel je precies met stuurpen omdraaien? Snap niet helemaal wat je bedoelt.

    Officieel valt mijn fiets ook onder een endurance bike ipv race, vandaar wellicht de iets meee rechtop houding?
     

Deel Deze Pagina