1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Tyrant : Hem leek het wel lachen dit topic, maar omdat er nu een behoorlijke discussie is op de Mile hierover, mede veroorzaakt door mij, open ik dit topic.

    Laat wel duidelijk zijn aan de moderators en mijn mede forumleden, dat dit het eerst topic in jaren is wat ik open en waarmee ik voor iedereen wel serieuze intenties heb.

    @Jorrie : Verwijder je dit bovenste gedeelte even als het ok is met de mods???

    [​IMG]

    Doel topic:

    1. Discussie over beleggen, sparen en investeringen. Geen digitale munten, daar is al een topic voor.
    2. Tips, links en andere vormen van advies en hulpverlening.
    3. Uitwisselen ideeën over geld, handel en verwijzingen naar bijvoorbeeld banken en rekeningen met een hogere rente of beter beleid wat betreft milieu of wapenindustrie.
    4. etc.

    Dit lijkt me vrij duidelijk.

    Niet bedoeld voor:
    1. Off topic discussies die hier niet thuis horen.
    2. Vormen van beledigingen en kwetsen uiteraard.
    3. etc.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    - Minder uitgeven dan er binnenkomt
    - Zonder risico weinig kans op echte rijkdom
    - Sparen anno 2018 is een no-go
    - Beleggen: behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
    - Beleg in vissticks

    Dat zijn mijn tips voor vandaag.
     
    Smok3y en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    [​IMG]

    Ik kan geen reden nu bedenken om in dit topic te komen
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik twijfel op dit moment om een deel van mijn hypotheek boetevrij af te lossen of om 'm lekker te laten zoals hij is. Je bent in 1 klap best wat geld 'kwijt' wat je per maand echt peanuts oplevert, maar peanuts x 12 x 20+ jaar is natuurlijk wel wat meer. Geen idee om maar wat in m'n huis te gooien, of om over 2 jaar ongeveer een ramdikke auto te halen. Hoe dan ook kost doorsparen me wel geld...
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jij hebt toch recent een huis gekocht? Dan heb je superlage rente.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja klopt, eind vorig jaar. 2,39%

    Maar volgend jaar gaat m'n spaargeld weer geld kosten. Beleggen e.d. heb ik de kracht niet voor dus ik zoek het maar in dit soort dingen.
     
  8. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Is dat zojuist een argument vóór of tegen aflossen?

    Wij ook 2,39%, 20 jaar vast, begin dit jaar afgesloten.

    Ik dacht even, als ik nu 5% extra per jaar aflos, ben je na 20 jaar klaar.
    Of is dit echt een domme redenatie?

    Beleggen doe ik ook niet, crypto is mijn saviour hopelijk.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Als ik in iets beleg en geld verlies door jullie klaag ik jullie aan
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Een argument tegen. Hoe hoger de rente hoe voordeliger het is om af te lossen (je betaalt namelijk rente over het niet afgeloste deel)

    In principe kun je alles zelf berekenen. Als je nu 10.000,- in je huis stopt, betaal je met 2,39% de komende jaren 239 euro per jaar minder aan rente. Uiteindelijk maak je er altijd winst mee, maar de vraag is dus of die winst opweegt tegen in één klap 20/15/10/5k lichter zijn.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Doe zelf niks met beleggen. Laat ING gewoon voor me beleggen. Kost wel wat meer. Hou me meer bezig met Crypto. Maar geld op je spaarrekening is gewoon stupid nu
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat het beter is om mijn spaarrekening te sluiten. Grootste probleem vind ik het moment kiezen en bij welke bank dat eventueel het beste is om te doen. ING waar ik nu zit heeft wel mijn voorkeur. :)
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja het zal vast goedkoper kunnen. Maar ik heb nu in 1.5 jaar, +250euro op mn beleggingen bij ING en op mn spaar 25cent ofzo.

    Ik vind het gewoon fijn dat je het geld van die beleggings rekening in beheer bij ING gewoon elk moment terug kan storten naar je rekening. Plus hebt het overzicht in je app. Vind het fijn om zoveel mogelijk bij 1 maatschappij te hebben
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Zolang er meer binnen komt dan eruit gaat heeft het toch geen zin je spaarrekening te sluiten?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Spaarrekening is een grote grap op het moment. Dat bedoelt hij
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik vind het ook ideaal om alles bij elkaar te hebben. Wat kost het allemaal? Ik heb wel naar sparen gekeken, maar niet echt naar beleggingen van ING vanmiddag. In het verleden wel gedaan, maar nooit vreselijk in verdiept. Belastingdienst een groot probleem of niet?
    Ik kan het nog wel betalen, maar ik haat het om voor mijn spaargeld te moeten betalen. Hetzelfde geldt voor de kosten om geld te storten op je rekening. Bij ING vragen ze 6 euro per storting vanaf de 5e storting van het lopende jaar. Sneu geld vind ik dat. ;)
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee, ligt eraan met wat voor bedrag je belegt.

    Vanaf de 3e storting betaal je 6euro. Dat is niet alleen bij de ING. Dat is overal.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het zal echt niet met duizenden euro's per jaar gaan. :+ Ik ga er vanuit dat het wel ergens aangegeven staat. Duidelijk wat betreft de stortingen.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sparen is kut, daarom maar een andere auto gekocht.
    Misschien ook maar eens tijd om van huur af te stappen en een huis te kopen. Al is dat nu gezien huizenprijzen niet ideaal. Rente is nog wel prima.

    Ook geen fut om tijd te gaan besteden aan beleggen. Deel wat ik in crypto’s heb belegd ook al tijd niet meer naar gekeken. Zodra dat weer eens fatsoenlijk in de lift zit, stap ik daar ook volledig uit.
     
  20. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Maar er is nog 1 argument voor, denk ik: Ik heb 20 jaar rentevast, na 20 jaar, wordt het variabel en waarschijnlijk hoger. Als je dus voor die tijd alles hebt afbetaald door extra af te lossen, heb je dat in elk geval niet, correct?
     

Deel Deze Pagina