1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Vorig jaar m'n 5x5x100BP alltime doelstelling behaald. Doorgestroomd naar 105/110 en toen een tenniselleboog...

    Nu op 90 en veel meer gericht op all rond fitheid ipv fitness/krachttraining. Dat wil zeggen ook sterke nadruk op conditie.

    Hardloop doelstelling dit jaar:
    5k in 20 min.
    10 in 40 min.

    Volgend jaar 15k onder 't uur.

    Wat krachttraining betreft vooral behoud van kracht/spiermassa.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een tennis elleboog van benchen? Dit bleek uit een MRI? Een tenniselleboog is een scheur in een pees vanuit de onderarm bij de elleboog. Echter dat is in mijn ervaring zelden wat er aan de hand is. De klachten komen praktisch altijd vanuit de schouder.

    Wel netjes man 110x5x5. Zonde dat je bent overgestapt naar cardio. Doodeng :9
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Alleen maar bezig geweest met wat cutten en hypertrophy trainingen met zoveel mogelijk kracht behoud. Bench zwaar achteruit. Squat nu makkelijker. Easy sets van 10reps (130/140). Deadlift easy 200. Maar faalde 205 erna terwijl ik 215 pullde in december. Hopelijk als ik weer op een krachtschema overga dat mn hypertrophyjaartje wat heeft geholpen met massa
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap nooit precies wat 'overstappen op hypertrofie' betekent. De main oefeningen blijven toch compound oefeningen? En rep ranges maken voor spiermassa ook niet bijzonder veel uit. Daarnaast: ik ga er dan vanuit dat je forst wat kilo's spiermassa hebt gewonnen. Hoezo ben je dan minder sterk?

    Interessante post:

    https://www.instagram.com/p/BmvFdMDHy4E/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=p2vvjm2munad
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    8-12 repranges op de compounds. Behalve deadlifts. Die doe ik 2-6. Hoezo maken repranges niet uit voor spiermassa? Is toch volume voor massa opbouw? Minder sterk omdat ik niet op een krachtschema zit en calorieen lager, mijn idee was dat als ik weer terug ga dat ik dan weer sterker zal zijn omdat ik meer massa heb
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2018
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    De fysio dacht dat de oorzaak gelegen was in mn tricep pulldowns. Ik deed deze per arm direct met de kabel, waarbij ik in de gestrekte positie mijn pols extra naar binnen draaide. Dat laatste zou funest zijn. Mijn aanname was dat heftig benchpressen hierbij ook niet heeft geholpen.

    Een ander aspect in het verleggen van focus richting cardio was ook dat ik mijn fysiek wel erg 'buffed' begon te worden. Ben 1.77 lang waardoor ik relatief gezien wel erg breed werd. Niet het belangrijkst, maar voor mij ook niet onbelangrijk. Vind mijn huidige, meer gebalanceerde, fysiek beter bij mij passen (toen 78kg, nu 74kg).
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Je klaagt dat je te breed werd?
     
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Voor mij is er wel zoiets als te breed/gespierd ja. En daar zat ik vorig jaar tegenaan.

    Voor jou niet?
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zo een overdreven mr olympia lichaam ja. Maar wat ik natuurlijk opbouw vind ik niet te breed/gespierd. Hoe irritant het ook was in het begin om broeken te vinden...
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn instagram post gelezen? ;)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tweede keer ooit dat ik daar iemand over hoor klagen. De vorige keer is alweer 15 jaar geleden, maar die kerel hoefde ook maar op zijn duim te blazen en werd gespierder.

    1.77 en 78kg is niet heel erg veel in mijn beleven. Vrij licht zelfs. Ben zelf 1.80 en 97kg :p

    Al is het natuurlijk subjectief.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja. Keyword "reps to failure". Heel anders. En zijn zat onderzoeken waaruit volume key blijkt voor groei
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Show me ^^

    Ik trainde altijd op een fors volume. Sinds ik over ben op powerliften ben ik nog eens 10kg gegroeid. Is natuurlijk anekdotisch, maar toch.

    Edit: natuurlijk zorgt meer volume voor meer spiergroei. Maar je kan in alle repranges gespierder worden.

    edit2: https://www.strongerbyscience.com/hypertrophy-range-fact-fiction/
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2018
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Precies dit! Kreeg van vrouwen in m'n omgeving ook zo nu en dan te horen dat het wat too much werd.

    Nu 2x per week gym, 3x hardlopen en straks weer voetbal. Prima voor waar ik nu wil staan.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je je wat aantrekken van je omgeving? Helemaal op dit vlak is het vaak gewoon jaloezie van mensen die zelf de discipline niet op kunnen brengen.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb geen onderzoek bij de hand. Maar daar heerst toch gewoon consensus over?

    Ik ben trouwens 1.78 en 78kg. Heb gewoon een buik. Vind me eigenlijk nog te zwaar. Ben wel heel breed geworden laatste tijd terwijl ik 4 kg ben afgevallen dit jaar.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb op 96 niet echt visible abs meer maar zeker geen buik.

    De consensus is dat je van meer doen meer resultaat krijgt. (als het binnen je herstel valt). Dat wordt vaak verward met gaan trainen in bepaalde rep ranges.
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Dat zeg ik nergens he.

    Overigens nooit een buikje gehad en vóór dat ik ging sporten graadmager en smal. Dat vond ik ook niks. Vetpercentage sindsdien bij mij eigenlijk altijd laag en vrij stabiel.
    Zal overigens vast geen vanzelfsprekendheid meer zijn als ik door een blessure ofzo 0 meer kan sporten.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je kan in principe altijd wel wat doen. Ouder worden is de grootste vijand.
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik word volgende maand 30 :+
     

Deel Deze Pagina