1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lastig...... je mag als bedrijf natuurlijk afwijzen wie je wilt, dus erg handig hebben ze het hier niet gespeeld.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lastig?!

    Maat ik ben ook wel rechts georiënteerd maar er is niks 'lastig' als een bedrijf iemand afwijst puur op ras of geloof toch. Dat is gewoon racistisch man.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Geloof ook? Kan me genoeg redenen bedenken om een streng gelovig iemand af te wijzen. Of dat nu een christelijk of islamitisch iemand is. Het weigeren van het schudden van een hand is daar een prima voorbeeld van toch?
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dan is geloof niet de primaire reden maar het feit dat diegene z'n werk niet kan uitvoeren zoals behoort. In dit geval 't weigeren van 't schudden van de hand...
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Verplicht DNA afstaan,ja of nee?
    Incl argumenten

    @Kevf
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eerst maar eens hebben over wat verplicht is in deze zaak. Als er een grootschalig onderzoek naar moord wordt gedaan en er wordt besloten om DNA onderzoek te doen dan kan ik mij prima voorstellen dat een bepaalde populatie wordt uitgekozen om zich te melden voor DNA onderzoek. Dus dan hebben we het over verplicht in verhouding tot een (moord)zaak. Echter als we het hebben om preventief je DNA af te staan dan is het wat mij betreft een hele andere zaak, daar kan ik mij niet in vinden.

    Toch hangen er de nodige nadelen aan het afstaan van DNA. De grootste is natuurlijk privacy. Hoe je het ook wendt of keert je hebt als burger weinig tot geen zicht op wat er met je DNA gebeurt en hoe het vernietigingsproces er daarna uit ziet. Ik weet zelf ook niet wat hiervoor de afspraken zijn. Het grote risico is dat je DNA dan of in verkeerde handen beland of dat het voor andere doeleinden wordt gebruikt.

    Een ander nadeel waar je zelden wat over hoort is het kostenaspect. De politie heeft als taak om ons land veilig te houden dan wel weer veilig te maken. De kosten van dit onderzoek zijn waarschijnlijk monsterachtig groot. Al dat geld kan je niet meer uitgeven aan andere zaken. Wat is de businesscase achter een dergelijk onderzoek? Had dat geld misschien ook wel gebruikt kunnen worden om nog veel meer mensenlevens te redden?
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Mooi dat Jos Brech gepakt is, echt snel ook. Netjes!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Het gaat nog lang duren voor hij zijn straf krijgt, maar ik ben ook enorm blij dat dit na 20 jaar eindelijk tot een eind komt.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Hij is nog maar verdachte he.. Wel goed dat ze hem hebben tho
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op basis van geloof is toch echt niet rascistisch... maar goed het probleem was het handen schudden he. Niet het geloof zelf.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee probleem was dat er iemand riep dat je een moslim zonder goede reden mag weigeren.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Enig idee hoeveel mensen vinden dat ze zonder goede reden worden afgewezen? Wij hebben er elke sollicitatieprocedure wel 4 a 5 die helemaal leip worden. Ze denken dat het door hun leeftijd komt, door hun geslacht, door hun geloof of afkomst.

    Ze blijven bellen, dreigen en mailen. Walgelijk. Laatst kwam er een die dus gelogen had over zijn opleiding. Uiteindelijk werd het zo gedraaid dat de afwijzing met zijn kleurtje te maken had. Hij flipte en kwam op kantoor ff zijn gram halen. Maftoeter.


    Als dat Zweedse bedrijf heeft gezegd dat het door de weigering kwam is dat knap stom. Wij nemen iemand niet aan als men niet in het profiel past. Leeftijd en opleiding zijn leading. Maar het gebeurt weleens dat een jongere vrouw voor een fulltime baan niet wordt aangenomen. Omdat in de afgelopen 13 jaar dat ik er werk het percentage jonge vrouwen dat een kind kreeg 100% was. Vaak binnen na 2 jaar (vast contract) Na het verlof graag 3 dagen werken svp. Lekker met een fulltime functie. Mag het bedrijf dat weer zien op te vullen.

    Als je als eigenaar dat 6x hebt meegemaakt, dan kies je de 7de keer voor een oudere vrouw, of een man. Al is die kandidaat iets minder dan de jongere vrouw. Daar kan iedereen kwaad om worden, maar ik begrijp het wel.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    :+ jezus. Zeg dat dan.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ze roepen weer eens zeer snel dat er geen enkel vermoeden is van terrorisme.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Inderdaad, in Amsterdam duurde het ook dagen voor ze het veranderden. Ik ben wel een beetje klaar met die Godsdienst fanatici. 8)
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Geen vluchtgevaar
     

Deel Deze Pagina