1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 27 aug 2018.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Wanneer moet de keuze gemaakt zijn? Moet vandaag en morgen de hele dag werken en kan PCars niet echt meer spelen tot morgenavond, dus hoop vlak voor de lobby opent nog even wat te testen
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb nog niks gehoord qua kiesdeadline, ik gok dat de auto waarmee je aan de kwalificatie begint simpelweg je keuze is? :)
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2018
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Pff ben nog aan het twijfelen geslagen. Vond de McLaren echt heel fijn maar heb ook anderen getest die ik ook lekker vind. Luxe probleem!
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Waar twijfel je tussen :)
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Raceday!!
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Sorry heren, moet helaas verstek laten gaan. =(

    Lichaam kan de spanning waarschijnlijk niet aan... Sinds vanacht spontaan een griepje o.i.d.
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Gele griep zeker uit een glaasje? :p
     
  8. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    En gisteravond knalde je nog iedereen en z'n moeder voor z'n hasses in BFV:D:thumbs:

    Deze eerste zondagavond laat ik waarschijnlijk ook ff verstek gaan. Frankrijk-Nederland:rolleyes:

    Ow @ColdzeroNL sry dat ik je gistermiddag niet joinde maat, zat ff in Onrush.
     
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik start vanavond in McLaren #11......je hoeft zelf pas je keuze te maken voor q1 van vanavond. Tot straks!
     
  10. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja toen voelde ik me nog topfit. Heb de topvorm helaas niet mee kunnen nemen naar Spa...
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wie zijn er vanavond dan nog meer niet bij? Ik denk dat mijn keuze toch de McLaren wordt maar vind het maar lastig kiezen met zoveel leuke auto's
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mijn eerste keus was ook de Mclaren, maar als al 2 man die hebben ga ik toch voor iets anders.

    Maar wat :whistle:
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik rijd met de M6
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  14. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hopelijk wordt je dan niet periode kampioen, wilde ook graag in de M6 rijden......volgende periode....
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Je moet kiezen wat je wilt hoor!! Kan zijn dat ik toch nog in de lambo of de Audi stap.....McLaren " zuipt"
     
  16. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Voelde weer als vanouds, inclusief de start up issues bij race 1 :p

    Hele avond eigenlijk geen echte fout gemaakt, ondanks een erg nerveuze Huracan. Race 1 op 0,6 seconde achter @B Tender gefinished op P2 en race 2 met zo'n beetje hetzelfde verschil vóór Tender gefinshed op P1 :) Verwacht dat 'ie (in vergelijking met de M6) wel wat beter uit de voeten komt op Algarve, maar dat gaan we zien! Niet echt directe gevechten/inhaalacties gehad, maar wel de hele avond in de buurt van Tender gezeten, wat de spanning ten goede kwam.

    Toffe foto's @GoldPwnageNL
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Genoten gisteren!!
    Hoewel ik voor mezelf al vrij snel de knoop had doorgehakt met de BMW te willen rijden, bleef ik tot het eind wel onzeker over die keuze, omdat er zo weinig medestanders waren. Na de kwalificatie was ik opgelucht te constateren de plank in ieder geval niet volledig misgeslagen te hebben en startte ik met vertrouwen aan Heat 1. Die eerste race had ik alles redelijk onder controle. De topsnelheid van m'n auto maakte dat ik niet zo kwetsbaar was voor slipstream-acties, en de auto lag meer stabiel genoeg om op de rest van de baan niet in de problemen te komen. Vooral met remmen voor de langzame bochten moest ik opletten, daar leek m'n auto en ik wat kwetsbaarder. Met eerst @ColdzeroNL (die een prima snelheid had maar niet foutloos was) en later @Jimmy J. die druk zette achter me kon ik geen moment echt verslappen of ontspannen, de druk bleef er goed staan, maar uiteindelijk toch redelijk gecontroleerd op P1 kunnen uitrijden!

    Heat 2 startte wat ongelukkig voor me. De opwarmingsronde waarin m'n bandjes wat afkoelden en een switch van SOFT naar HARD maakte dat ik bij het aanremmen van de eerste bocht, Les Combes na het Kemmel Straight, m'n remkracht overschatte en te laat remde. Gevolg was dat ik wat plaatsen verloor en in het gedrang kwam. Lichte deuk in het vertrouwen en een gevoelsmatig stuk nerveuzere auto maakte dat ik het eerste deel van de race niet kon aanvallen en vooral moest verdedigen. Om uit het 'gedrang' te komen ging ik maar zo snel mogelijk de pits in. Kuste alleen het muurtje bij de ingang wat me 5 zo'n 5 seconde koste, waarvan oa GoldPwnage kon profiteren. Na de pitstop rondenlang samen met Gold (op 2-3 sec voor me) gepushed. Coldzero verloor z'n auto in Eau Rouge, waarna het uiteindelijk alleen Gold en Jimmy waren die nog voor me reden. Gold kon ik met m'n topsnelheid en een lekkere slipstream verschalken op Kemmel Straight. Jimmy kwam steeds dichterbij, die worstelde met z'n auto/grip, maar de race duurde uiteindelijk een ronde of twee te kort om daar een soortgelijke inhaalactie op te kunnen wagen. P2 was het eindresultaat.

    Genoten van de races, nu al zin in Algarve! Eerste test wijst uit dat de BMW het daar een stuk zwaarder zal hebben dan op Spa, maar we gaan er het beste van maken :)

    Het racen ging leuk en fair, en het deelnemersveld is heel divers, vind ik leuk!
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2018
    GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ondanks de vele fouten die ik maakte heb ik ook genoten. Moet voor de volgende race wat long runs oefenen om te wennen aan de verandering in balans en grip. Was tevreden over mijn pace en blink vooral in aanremmen uit tov de auto's om mij heen maar ben kwetsbaar in delen met hoogteverschil omdat de auto erg stijf is. Slijtage van de banden viel gelukkig wel heel erg mee dus heb wel vertrouwen in algarve ondanks de laatste plaats in heat 2. Vind het echt gaaf dat er zoveel verschil in de auto's zit qua eigenschappen. Dat maakt het ook wel spannend als je spint en weer terecht komt bij andere auto's omdat je dan weer scherp moet zijn op andere lijnen en rempunten. Had het zweet overal staan na de 2e heat.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    WAT EEN DRAMA!

    Mentaal schatte ik mijn voorbereiding op het niveau van de Columbine School Shooters; Effectief, gecalculeerd en een knallend einde. Maar de uitvoering leek meer op een slecht uitgevoerde zakkenrol-actie waarbij ik mijn eigen telefoon in de jas van een voorbijganger drukte. Wat was ik slecht, niet gefocust en was mijn pace in race 2 gewoon ronduit dramatisch.

    Hoewel ik het wel weer leuk vond, was mijn bedroevende niveau gewoonweg niet amuserend genoeg voor mij.
    De laatste ronden in Race 2 verloor ik 3,5 seconden per rondje en had ik echt moeite met bepaalde bocht, om nog maar te zwijgen over die klote-curbstone met deuk. #kutbelgië

    Hopelijk gaat het aankomend weekend wat beter. Aan de auto ligt het niet, die is fijn en treft zeker geen blaam. Longruns oefenen zal de sleutel tot betere resultaten zijn, alsmede een klein beetje tunen.

    Hopelijk tot zondag!
     
    ColdzeroNL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina