Genoten gisteren!!
Hoewel ik voor mezelf al vrij snel de knoop had doorgehakt met de BMW te willen rijden, bleef ik tot het eind wel onzeker over die keuze, omdat er zo weinig medestanders waren. Na de kwalificatie was ik opgelucht te constateren de plank in ieder geval niet volledig misgeslagen te hebben en startte ik met vertrouwen aan Heat 1. Die eerste race had ik alles redelijk onder controle. De topsnelheid van m'n auto maakte dat ik niet zo kwetsbaar was voor slipstream-acties, en de auto lag meer stabiel genoeg om op de rest van de baan niet in de problemen te komen. Vooral met remmen voor de langzame bochten moest ik opletten, daar leek m'n auto en ik wat kwetsbaarder. Met eerst @ColdzeroNL (die een prima snelheid had maar niet foutloos was) en later @Jimmy J. die druk zette achter me kon ik geen moment echt verslappen of ontspannen, de druk bleef er goed staan, maar uiteindelijk toch redelijk gecontroleerd op P1 kunnen uitrijden!
Heat 2 startte wat ongelukkig voor me. De opwarmingsronde waarin m'n bandjes wat afkoelden en een switch van SOFT naar HARD maakte dat ik bij het aanremmen van de eerste bocht, Les Combes na het Kemmel Straight, m'n remkracht overschatte en te laat remde. Gevolg was dat ik wat plaatsen verloor en in het gedrang kwam. Lichte deuk in het vertrouwen en een gevoelsmatig stuk nerveuzere auto maakte dat ik het eerste deel van de race niet kon aanvallen en vooral moest verdedigen. Om uit het 'gedrang' te komen ging ik maar zo snel mogelijk de pits in. Kuste alleen het muurtje bij de ingang wat me 5 zo'n 5 seconde koste, waarvan oa GoldPwnage kon profiteren. Na de pitstop rondenlang samen met Gold (op 2-3 sec voor me) gepushed. Coldzero verloor z'n auto in Eau Rouge, waarna het uiteindelijk alleen Gold en Jimmy waren die nog voor me reden. Gold kon ik met m'n topsnelheid en een lekkere slipstream verschalken op Kemmel Straight. Jimmy kwam steeds dichterbij, die worstelde met z'n auto/grip, maar de race duurde uiteindelijk een ronde of twee te kort om daar een soortgelijke inhaalactie op te kunnen wagen. P2 was het eindresultaat.
Genoten van de races, nu al zin in Algarve! Eerste test wijst uit dat de BMW het daar een stuk zwaarder zal hebben dan op Spa, maar we gaan er het beste van maken
Het racen ging leuk en fair, en het deelnemersveld is heel divers, vind ik leuk!
Laatst bewerkt: 10 sep 2018
GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.